עיבוד נוזלים: חנויות היין והאלכוהול הטובות בתל אביב

למי יש את מבחר הבירות הגדול ביותר? באיזו חנות המבצעים הכי שווים? ואיפה תמצאו את מבחר היקבים הישראליים הגדול? לנו הפתרונים. קבלו את חנויות היין והאלכוהול הטובות בתל אביב 

יין ישמח לבב אנוש. צילום: shutterstock
יין ישמח לבב אנוש. צילום: shutterstock
5 באוגוסט 2019
אנחנו ממשיכים לחרוש את העיר ואחרי שגילינו מהו אוכל הרחוב הכי טוב בתל אביב, איפה נאפות הפיצות השוות בעיר ואפילו קינחנו עם קינוחים מושחתים, הגיע הזמן לאלכוהול. היום זה כבר לא סוד, הרבה אנשים מעדיפים לצרוך את האלכוהול שלהם בבית ולהפוך לברמנים פרטיים כשרק מתאפשר להם. תעשו כבוד למדריך המלא ומשופע האלכוהול שמאגד עבורכם את חנויות היין והאלכוהול הטובות בתל אביב:

דרך היין

ארבע חנויות הרשת בתל אביב מציעות חוויית קניה מקצועית ומלוטשת. אנחנו אוהבים במיוחד את הסניף הוותיק ברחוב החשמונאים, שכולל גם מרתף יינות איקוניים ומקום אחסון יינות להשכרה לאספנים, ואת החנות הגדולה והחדשה בדרך השלום. מבחר המוצרים בחנויות גדול וכולל בצד יינות גם משקאות אלכוהוליים וציוד נלווה ברמה גבוהה.
רק פה: בסניפים מתקיימות מעת לעת פעילויות מרחיבות דעת כגון טעימות יין מקצועיות, הרצאות וערבי יינן.

דרך היין, החשמונאים 93 תל אביב, 5619263־03 | דרך השלום 9 תל אביב, 2222002־072

מבחר המשקאות

כפי הנראה חנות היין הוותיקה באזור, שנפתחה עוד בשנת 1982 כשכולנו שתינו כרמל הוק. עם המפץ הגדול של תעשיית היין הישראלית בסוף שנות ה־80 התרחבה גם החנות לימין ולשמאל והיום היא מחזיקה יותר מ־1,500 בקבוקים כולל יינות, משקאות אלכוהוליים ומבחר מרשים של סוגי בירה.
רק פה: זהו המקום הנכון לחובבי וויסקי, שימצאו כאן קרוב ל־200 סוגים שונים.

מבחר המשקאות, אבן גבירול 97 תל אביב, 5249341־03

חינאווי ניקולא

הסניף היפואי (יש גם סניף ברמת גן) של המשפחה החולשת על עסקי האלכוהול של גוש דן הוא מעין סופרמרקט למשקאות מכל הסוגים והמינים. זה המקום להגיע אליו עם רשימת קניות למסיבה ולדעת שתמצאו כל פריט שחיפשתם במחיר מצוין. יש כאן יינות, בירות, בריזרים, משקאות נלווים (מי טוניק וביטר למון) ומשקאות קלים ואפילו מבחר של כוסות, שמפניירות ודיקנטרים.
רק פה: החנות פתוחה שבעה ימים בשבוע, אז אם מתחשק לכם מימוזה ביתית לבראנץ' של שבת בבוקר לא תישארו צמאים.

חינאווי, יפת 176 יפו, 5067421/5־03 | היצירה 18 רמת גן, 7522867־03

ג'יאקונדה

החנות הקטנה במטראז' אך עשירה בתוכן של צמד היבואניות ענת סלע ורפאלה רונן כבר הפכה למוקד עלייה לרגל עבור חובבי יין שמחפשים דברים קצת שונים מהמיינסטרים. השתיים בוחרות את היינות אחד אחד, בייחוד באירופה הקלאסית. ההתמחות היא יינות טבעיים – אורגניים וביודינמיים, השירות אישי והמידע נחלק עם הלקוחות בנדיבות ובהנאה.
רק פה: המקום מתפקד גם כבר יין ואפשר לקנות בקבוק מהמדף ולפתוח במקום ללא דמי חליצה. תפריט הכוסות המשתנה, שמתמקד לרוב בנושא או ביצרן מסוים, מעניק הזדמנות נעימה להשכיל בנושא.

ג'יאקונדה, פרישמן 73 תל אביב, 6636638־052

ממעוף הציפור, ג'יאקונדה. צילום: רפאלה רונן
ממעוף הציפור, ג'יאקונדה. צילום: רפאלה רונן

אלקלעי

חנות היין של אלקלעי שהצטרפה לפני כעשור לבית הקפה הוותיק באותו השם היא עוד חנות יין קטנה ואינטימית המציעה חוויה שונה מזו של החנויות הגדולות. כאן מתמחים ביינות בורגון, במיוחד כאלה הנעשים בשיטות ביודינמיות בבוז'ולה.
רק פה: בר היין הפועל במקום נפתח בשעות בית הקפה, כלומר בשש וחצי בבוקר, מה שמאפשר לחובבי יין שאוהבים להוריד כוסית כבר על הבוקר ליהנות מכוס יין בצד מבחר ברוסקטות עוד לפני 12 בצהריים.

אלקלעי, אלקלעי 1 תל אביב, 6041260־03

אלקלעי. צילום: מיכאל גור
אלקלעי. צילום: מיכאל גור

שר המשקאות

מיני רשת החולשת על שלושה סניפים. הוותיק ביותר, שנפתח לפני 13 שנה ליד אצטדיון בלומפילד, מחזיק מבחר ענקי של משקאות מכל הסוגים והמינים, החל מיינות מרחבי העולם וכלה בכל סוגי האלכוהול שניתן להעלות על הדעת. הסניף הרמת גני פועל גם במתכונת של בר עם קומת VIP שבה נערכות סדנאות והדרכות, וגם בסניף ברחוב דיזינגוף אפשר לשבת על הבר.
רק פה: המבחר הגדול בארץ של בקבוקי בירה (כ־300 סוגים).

שר המשקאות, שלבים 4 יפו, 5188439־03 | דיזינגוף 268 תל אביב 9490793־03 | תובל 20 רמת גן 5755206־03

שר המשקאות או שרה משקאות? צילום: יח"צ
שר המשקאות או שרה משקאות? צילום: יח"צ

וויין דיפו

אין כמעט יין שמיוצר בארץ או מיובא לכאן שלא תוכלו למצוא בחנות הזאת. העיצוב בסגנון מחסן מיועד להעניק את ההרגשה שבאתם למקום עם מחירים תחרותיים ושכדאי להעמיס על העגלה, וזה נכון – המחירים נוחים בהחלט, ואם אתם לפני קנייה גדולה מומלץ לעשות סקר שוק באתר האינטרנט של החברה ולראות מה יש לה להציע. מובן שתוכלו למצוא פה גם את כל הציוד המשלים לשתייה ולהגשת יין.
רק פה: כפי הנראה החנות שמחזיקה את מבחר היינות הגדול בארץ – קרוב ל־2,000 לייבלים שונים.

וויין דיפו, הברזל 33 רמת החייל, 6471375־03

אפריטיף

שתי חנויות אפריטיף נמצאות בבעלות דניאל ורנון, יבואן יינות המתמקד ביבוא מאירופה הקלאסית ומוכר את היינות ללא פערי תיווך במחירים נוחים במיוחד. יש כאן מבחר יפה של יינות מכל אזורי היין החשובים בצרפת, כולל שמפניות במחירים מעולים, יינות רוזה מפרובנס ומבחר יפה מסיציליה ומוונציה.
רק פה: שולחנות מבצעים עם מציאות, ואירועי טעימה תכופים שבהם אפשר לטעום יינות פחות מוכרים בצד צלחת גבינות.

אפרטיף, דיזנגוף 93 תל אביב, 6030930־03 | בוגרשוב 29 תל אביב, 6310410־03

מנו וינו

המיני-רשת החלה את דרכה עם חנות ברחוב שנקין בשנת 2016 ומונה כיום כבר שלוש חנויות. היא הוקמה בידי שני יוצאי תעשיית האלכוהול – עדי ועמנואל, שברזומה שלהם מגוון תפקידי מכירה בחברות הגדולות וברמון בברים מובילים. הם שמו לעצמם מטרה לעשות עבורכם את משימת האוצרות. המבחר מצומצם אבל מדויק, וכולל יינות עולם ישן ועולם חדש ואפילו משקאות אלכוהוליים, עם הסתכלות על התצוגה כעל תפריט יין במסעדת עילית – המבחר משתנה בהתאם לעונה ולאהבות של הבעלים, ואין צורך להתברבר ולהתבלבל מול מאות בקבוקים.
רק פה: שולחן המבצעים מציע בכל רגע נתון כמה אפשרויות של שלושה בקבוקים ב־100 ש"ח, שלפעמים כוללות גם מציאות אמיתיות.

מנו וינו, שינקין 53 תל אביב, דיזנגוף 149, לוינסקי 32. 8007423־054

מנו וינו. צילום: נועם סרנה
מנו וינו. צילום: נועם סרנה