מסיבת האירוויזיון הגדולה של לונדון בוטלה. הסיבה: חרם על ישראל

עדן גולן (צילום: רן יחזקאל)
עדן גולן (צילום: רן יחזקאל)

האווירה סביב השתתפות ישראל באירוויזיון ממשיכה להיות עוינת: מסיבת האירוויזיון השנתית של לונדון, שמושכת כבר 15 שנה אלפי חוגגים, תבוטל עקב חרם של מארגניה על השתתפות ישראל. בלוגרים רבים ברחבי היבשת מחרימים את השיר של עדן גולן וכלל אינם מציינים אותו. זה הולך להיות קשה

זה לא הולך להיות קל: עדן גולן תייצג את ישראל באירוויזיון שיערך בחודש מאי במאלמו, שוודיה, וברחבי אירופה גוברת העוינות כלפי השתתפות ישראל בתחרות, על רקע המלחמה המתמשכת בעזה והאסון ההומניטרי המסתמן כתוצאה מכך, וגופים וארגונים רבים מאיימים להחרים את התחרות או להפגין נגדה. ועכשיו אנחנו על הכוונת של לונדון.

>> אירופה אנחנו באים: ההוריקן של עדן גולן לא יעשה לנו פדיחות

עיר הבירה הבריטית ידועה בחגיגות האירוויזיון האובבסיביות שלה, ובמרכזן מסיבת הקרנת שידור הגמר של Eurovision Party London, אירוע המתקיים כבר 15 שנים ברציפות ומושך מדי שנה אלפי חוגגים שמתכנסים לצפייה משותפת של שירה וריקודים. האירוע מתקיים מדי שנה בריו סינמה, קומפלקס בית קולנוע עתיק הממוקם בשכונת דאלסטון הפופולרית, ומארגניו הכריזו במהלך סוף השבוע כי לא יערכו השנה את המסיבה במחאה על השתתפותה של ישראל בתחרות ועשו לא מעט רעש תקשורתי.

השנה האירוויזיון יסתדר בלעדיה. מסיבת האירוויזיון של לונדון ב-2023 (צילום: יחסי ציבור)
השנה האירוויזיון יסתדר בלעדיה. מסיבת האירוויזיון של לונדון ב-2023 (צילום: יחסי ציבור)

בהודעה שפורסמה ברשתות החברתיות נכתב כי "החלטנו לא להקרין את אירועי הגמר של האירוויזיון השנה כל עוד ישראל נשארת בתחרות. אנחנו מאמינים כי לתחרות האירוויזיון יש את הכוח לחבר אנשים מסביב לעולם ויכול להוות כוח אמיתי לעשיית טוב, כל עוד נשמרים ערכי הליבה שלו – שיוויון, הכלה ואוניברסליות. מתוך מחשבה על הסלוגן של האירוויזיון, אנחנו תקווה שנוכל להיות שוב בקרוב 'מאוחדים על ידי המוזיקה'".

באתר חדשות התעשייה "וראייטי" נכתב כי המהלך הגיע גם כתגובה למכתב עליו חתמו כ-400 ידוענים ואנשי טלוויזיה בריטיים ובו הובעה התנגדות לחרם על ישראל ולניסיונות להדיחה מהתחרות. במקביל דווח כי בלוגרים מובילים רבים של סצנת האירוויזיון ברשת מחרימים את השיר הישראלי ואינם כותבים עליו כלל ואף לא מציינים את השתתפותו. אתרי ההימורים עדיין ממקמים את השיר של עדן גולן בטופ-10 של התחרות, אך נראה כי המציאות בשטח הולכת להיות עוינת יותר. תחזיקו חזק.