חתונה ממבט ראשון: ברגע קצר של כנות, רינת הסגירה את עצמה

דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12
דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12

מתי דניאל יבין שהוא חותר למגע בצורה מוגזמת, מתי החברות של רינת יקבלו ספין אוף משלהן ומה נסגר עם משה והשעונים? עוז פרץ בריקאפ שמוקדש לכל הגברים שקיבלו דחייה אי פעם

בקושי הצלחתי להירדם ביומיים האלה, מה שווים החיים שלי מבלי לדעת מה קרה אחרי שרינת דפקה שפשף לדניאל איך שהחופה הסתיימה. אז דניאל לצערו מבין את המצב של רינת, מבין טוב מדי. הוא הרגיש את זה ישר בחופה במבט שלה, עם החיבוק שהיא נתנה לו רק עם הציפורן שלה. לי בתור צופה כואב עליו. אני לא מרחם עליו, יש הבדל, פשוט כל גבר יכול להזדהות עם ההרגשה שהוא לא רצוי מצד בחורה. גם על רינת כואב לי, בסך הכל הייתה לה ציפייה מטורפת להכיר "באד בוי", רק בלי החלק של הבאד ועם החלק של החתיך.

לכל הטורים על עונה 5 של חתונמי באתר את
לכל הטורים של חתונמי אצלנו בטיים אאוט
וספציפית היה לנו הרבה מה לומר על הפרק הקודם

החברות של רינת רצות אליה בשביל לראות לשלומה. שלומה לא טוב. "לאט לאט. הוא חמוד. איזה בן אדם. מספרים עליו רק דברים טובים", הן מנסות לשקר לה בפנים. אבל אז החברות מתחילות להוציא את האמת הטהורה שלהן. "איזה משפחה… אליטה.. לא לעזוב לעולם", הן אומרות וגורמות לי לאושר שאני לא עוקב אחריהן באינסטגרם.

הן לא מתכוונות לגנטיקה דניאל או לאיזה תכונת אופי כובשת שעברה בתורשה, אלא נטו לפנקס הצ'קים שמונח בתא הכפפות במרצדס של אבא שלו. רינת חוזרת לאולם, ודניאל יכול לדבר איתה לראשונה מבלי שמרכלים עליו ברקע ברוסית. "אשתי", הוא אומר לה. רינת צוחקת ואומרת "הזוי הזוי". ברור שהזוי, היא לא מבינה עדיין איך היא לא בדייט עם איזה גולש בשם תום עם שיער ארוך וגוונים צהובים וקעקוע של שמש זורחת.

רינת והחברות ברגע של מיינדפולנס בחופה | צילום מסך: קשת 12
רינת והחברות ברגע של מיינדפולנס בחופה | צילום מסך: קשת 12

"לחיי האושר, ב-א'", דניאל אומר ורינת אומרת "בדוק", בתקווה שהוא מתבלבל באיות. הצלם מצלם אותם ואומר לה להתקרב "שתהיו מצח למצח כזה". רינת עושה פרצוף כאילו מציעים לה ערגליות תות. ואז החברות של רינת פוגשות לראשונה את דניאל. הן נחמדות יתר על המידה אליו ואל הפנקס צ'קים שלו, עם חיבוק מוגזם וקולות גבוהים מדי. לא מרגיש לי אותנטי. "אחד משלנו", הן מכריזות בביטחון כאילו זה הקלף האחרון בטאקי.

אבא של דניאל, כמו דניאל, קלט את ההלם של רינת בחופה. אולי זאת אינטליגנציה רגשית שעוברת בתורשה במשפחה. "ראיתי… הקליק… נקלק", סבתא של דניאל אומרת ומנפצת לי את האשליה הגנטית.

דניאל מנסה לייצר קרבה באוטו על ידי ספירת חמישה עשר הקעקועים של רינת. הוא חוקר לה את הגוף וסופר קעקוע קעקוע, ורינת – כל מה שהיא מאחלת זה שדניאל לא יודע לספור אחרי עשר.

מעין ובן, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12
מעין ובן, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12

מעין ובן

מעין לא בטוב, עוד מהתשובה של בן בפרק הקודם, שהעיניים שלו לא מחפשות אותה ברחוב. היא מבינה ממנו שהוא היה צריך לבלוע צפרדע כשהוא ראה אותה. לטענתה בן גורם לה להרגיש סוג ב'. האמת אני לא מאשים את בן, וחלום חיי להאשים אותו אבל הפעם זאת לא אשמתו. למרות שבן נתן לה תשובה שבאמת קשה לשמוע, היא דחקה אותו לפינה ושאלה שאלה שהיא ידעה מראש שהתשובה עליה עלולה להיות כואבת.

יש פה פרדוקס. מצד אחד מעין מראה לנו המון ביטחון כבר מהפרק הראשון, מהרגע שהיא הציגה את עצמה כמישהי שמדגמנת ומרגישה יפה ושלמה עם עצמה. היא עושה את זה דווקא בגלל שהמראה שלה הוא עדיין לא מה שרוב האנשים רגילים אליו כשהם שומעים את המילה "דוגמנית". מעין מצדה גם מעידה על עצמה בתור מסובבת ראשים ברחוב, אבל מצד שני נראה שהתשובה של בן מערערת לה את הביטחון העצמי. אז האם מעין באמת מרגישה יפה ושלמה עם עצמה או שזה הכל, תלוי בגורם חיצוני שקוראים לו בן?

בהמשך מגיעים בן ומעין לחלק של איפה לגור אחרי הירח דבש. בן במפגן מודעות עצמית וחרדות על הארון-מיטה שלו מכריז "הדירה שלי היא לא אופציה". הוא מבין שאם היא תראה את הדירה, הדבר האחרון שהיא תרצה זה לסובב לו את הראש. מעין לא רוצה לשמור את המספר של בן עקב חרדות נטישה, בן מצידו רק מגדיל לה את החרדה כשהוא מבקש ממנה להזכיר לו מה שם המשפחה שלה. אבל למרות הכל, נראה שהם הולכים לכיוון חיובי.

מאי ומשה, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12
מאי ומשה, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12

מאי ומשה

האמת שלא ציפיתי מהזוג הזה ליותר מדי צבע, אבל בפרק הזה נראה שיש ביניהם כימיה של שחר חסון ויצפאן בערב בלאס וגאס. צחוקים, הכל זורם, הכל קליל, יש משיכה, בלי כאבי ראש ובלי אדווילים. אז מאי ומשה נוחתים בפרובנס, צרפת. משה מתחיל עם השטויות כשהוא עושה יחסים דיפלומטים בשקל עם "הקטור" נהג המונית. מאי צוחקת. "אני מרגישה שהלב שלי דופק מאוד חזק כשאני לידו", היא אומרת למרות שבדוק שהלב שלה חולק עליה. מאי ומשה מקבלים מכתב מדני ויעל.

מצטער, ניסיתי להיות לא ציני אבל זה גדול ממני, המכתב מרגיש כמו העתק הדבק מעונה 1. משהו גנרי שאפשר להגיד על כל זוג בעולם בכל רגע נתון, דני ויעל כתבו להם שיעמדו באתגר שניצב בפניהם. משה ומאי שואלים "מה האתגר?", ובאמת מה האתגר? האתגר היחידי זה שזורם להם מדי, וזה בטח מייצר אקסטרה עבודה בחדר העריכה בשביל לא לשעמם את הצופים.

משה ומאי נראים קרובים מתמיד, הם מגיעים לשיאים חדשים של אינטימיות כשמשה נושך לה את הירך ועושה לה סימן של "שעון". הם שוכרים אוטו ידני והשאלה היחידה שעולה לי בראש היא באיזה טסט משה עבר. משה בודק כמה מאי נמשכת לכלבים ושואל אותה אם היא מנשקת את הכלב שלה בפה. היא עונה שכן, למורת רוחו של משה. האם הכלב של מאי יפריד ביניהם ויגרום למשה להפסיק לעשות על הגוף שלה "שעונים"?

דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12
דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12

רינת ודניאל

בחזרה לרינת ודניאל שנוחתים בסיציליה. בשביל דניאל זה ירח דבש, ובשביל רינת זה ירח מר. דניאל מדבר על כל הקטע של החתונה ועל הפורמט של התוכנית, ששמים אותם באותו חדר והם אמורים להתאהב. רינת נלחצת כאילו היא שכחה פיתה על הגז ומקטינה את הסיטואציה, שחלילה דניאל לא יצפה ליותר מדי. "אני רואה את זה בתור דייט אחד ארוך", היא אומרת באנדרסטייטמנט של החיים ומוסיפה "נזרום… מה שיהיה יהיה", כי קשה לה מדי להגיד לה שהיא מתה הביתה.

דניאל נראה אובד עצות. הוא יודע שרינת לא שמה עליו, אבל הוא בכל זאת מנסה ליצור קרבה ושם עליה יד בחוסר אונים. דניאל לא יודע איך לייצר אינטימיות עם רינת, ולא נעים לי בשבילה, כי זה מרגיש אינטימי כמו ממישהו ששם עליך יד במונית שירות ומבקש ממך להעביר את הכסף לנהג ולא לשכוח להחזיר עודף. דניאל ורינת מגיעים לריזורט שגורם לי לתהות אם בקשת כבר מבינים שהם שורפים כל כך הרבה כסף על שידוך בלי עתיד.

רינת אוהבת להצטלם כל עוד דניאל לא איתה בתמונה. דניאל מנסה להציע רעיון בשביל לייצר יותר מאשר קרבה גיאוגרפית ומציע לרינת לשתות. רינת נותנת לו תירוץ של לינוי אשרם לפני תחרות ומודיעה שהיא מנסה להתחטב, בעברית זה אומר "בא לי לשתות עם כל שידוך אחר שהיו מביאים לי חוץ ממך". דניאל מנסה לשכנע אותה בתחנונים שתחרוג מהתפריט הנוקשה, אבל רינת לא מוותרת ועוברת לשיטות פרוידיאניות. "יש לי הרבה רגשות אשם אחרי זה", הוא אומרת. "תעבירי אותם אליי", דניאל מנסה לבצע מעקף, אבל לא נראה שזה יעבוד לו.

דניאל ורינת מתיישבים ומנסים לבחור לה תמונה אחת מבין כל האלף שהן לא איתו. הוא מנסה שוב לחתור למגע. דניאל שם יד, מתקרב עם הראש וחודר לרינת למרחב הפרטי, ואני בתור צופה מרגיש כאילו הוא מנסה לחדור למרחב הפרטי שלי ולא נעים לי בגוף. היא לא מרגישה בנוח ומזיזה אותו ממנה בעזרת אליבי של לקיחת סלפי. גם הם מקבלים מכתב מדני ויעל, שכנראה הפעם הוא העתק הדבק מעונה 2. ואם כבר פרויד, הרבה סטודנטים שנה א' בפסיכולוגיה יכולים ללמוד מפליטת הפה הפרוידיאנית של רינת בזמן הקראת המכתב. "כעושים את זה, נכבשים בכסף… בקסם שלכם." החברות של רינת בטח גאות בה.

רינת אומרת לדניאל "מבחינה חברית יש לנו כימיה ממש טובה… רומנטית קשה לי.. לוקח לי זמן". אני מתחיל להריח ערבובים, ואז רינת אומרת לדניאל את האמת בפנים.

כשהיא אומרת לו את האמת בפנים, היא אומרת גם לי את האמת בפנים – על כל פעם שיצאתי עם בחורה והרגשתי שהיא מעל הליגה שלי. "אתה לא הטייפ-קאסט שיצאתי איתו… הייתי בוחרת גברים על פי מראה חיצוני, הייתי יוצאת עם גברים שנראים ממש טוב". דניאל, מהמבוכה, זורק בדיחה על חשבונו – "אז אולי בגלל זה עשו לך דווקא?". דניאל אתה מקסים, וכרגיל בא לי לחבק אותך, או יותר נכון עוז שקיבל דחיות כאלה בדיוק אחרי דייטים, היה רוצה לחבק אותך. אבל למרות הכאב של דניאל, מגיעה אמפתיה גם לרינת – כי אין לה באמת דרך לצאת נחמדה מול המצלמה במצב כזה. ההתנהגות שלה לא מעידה עליה שהיא בחורה מתנשאת או חיה בסרט, פשוט אין מבחינתה כימיה וזה לגיטימי.

רינת ודניאל אוכלים אצל מאמא איטלקית. הם שותים ביחד יין סופסוף, ודניאל מעיר לה שהיא לא מסתכלת לו בעיניים בזמן שהם עושים לחיים. בא לה להגיד לו "זה כי אני מפחדת שזה יעלה לך לראש", אבל היא אומרת מסננת במקום: "לפעמים כן, לפעמים לא". רינת מבריחה לדניאל מהאוכל שלה כאילו הוא פיטבול מורעב, נראה שדניאל מיומן בסיטואציות כאלה משום מה, ואוכל את האוכל שלה כמו מקצוען. אני לא יודע מה יהיה עם הזוג הזה, אבל כרגע זה לא נראה שזה הולך לכיוון טוב. אני לא יודע למי יותר יכאב אם השידוך ביניהם ייכשל, לדניאל או לחברות של רינת.