חתונמי באס"ק: הזוג הכי מוצלח של העונה הוא מעיין וסבתא של בן

הזוג הלהטב"קי הבאמת מאוהב. סבתא של בן ומעיין.  "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12
הזוג הלהטב"קי הבאמת מאוהב. סבתא של בן ומעיין. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12

רגע לפני שלב ההחלטה, הזוגות סוחטים את כל הלימון עד הסוף - משה ממשיך לעשות צחוקים עם מאי, ליאור וקטיה כמעט לומדים לצחוק, בן ממשיך לאכול סרטים על מעניין גם אצל סבתא ואפילו יש הופעת אורח קצרה של גיא ומתן! יו, זוכרים שהיה אותם פעם? איזה נוסטלגיה

14 ביולי 2022

כמו תור בנתב"ג, כמו ניסיונות לישון כשמצוננים, כמו חבילת חסה אייסברג – גם העונה הזו הרגישה כאילו היא לא תיגמר בחיים. אבל זהו, אווירת סוף עונה. עוד רגע ישובו איש-איש אל חייו, בלי הצורך להסביר לדני ויעל את אותם התסביכים כל שבוע מחדש.

בדיחי בדיחי, צחוק של פסיכי. משה ומאי. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12
בדיחי בדיחי, צחוק של פסיכי. משה ומאי. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12

משה ממשיך באודישן המתמשך שלו להנחיית "פספוסים" עם עוד לקט מדליק וגזעי של הצחקות, הפעלות ומתיחות, לפעמים עם שיתוף פעולה של מאי, ולפעמים בלי. השבוע הוא קרא למאי הארי (יענו פוטר) כי הרכיבה משקפיים, והיא בתגובה חשפה שהפוני נועד להסתיר צלקת ברק. בנסיעה לים המלח הוא מסרב לבחור אות לארץ עיר, ולבסוף בוחר את האות/מלכודת הקרויה ו' (מאי: "שקרן") – וכמובן שמאי נופלת בפח ואומרת שוירוס זה חיה. אגב, טיפ לחיים, מתנה ממני: באוסטרליה יש חיה בשם וומבט.

אך לא הכל נוצץ במחלקת מ&מ, ששוב נקלעים למריבה בנושא האהוב: משה רעב ועצבני. רגע, סליחה, המריבה היא בעצם בגלל שמאי לא אוהבת את המלונות בים המלח או… משהו. בסופו של דבר החדר במלון מאוד לטעמה של מאי, מה שמצחיק את משה יותר מכל השטויות שהוא הפיל עליה כל הפרק. בשלב הזה הקשר בין השניים כבר כל כך עמוק ורגשי, שנראה שכל מריבה היא רק עוד צ'אנס להתקרבות עבורם, ואחרי שהשלימו הם מתמסרים לסשן של מילים יפות, ליטופים ומבטים אוהבים.

הסתכלי לתוך עיני. את נהיית עייפה… משה ומאי. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12
הסתכלי לתוך עיני. את נהיית עייפה… משה ומאי. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12

הרגע המצחיק ביותר בפרק (סליחה, משה) הגיע בכלל באדיבות עורכי הפרק, שחותכים מהמריבה החופרת באוטו של מאי ומשה לקטיה וליאור שרים ונהנים בנסיעה לצפון. זה לא הפרק הכי מתקתק של קטיה וליאור, למרות שהוא כולל את כל הקיטש הרגיל מ"הכנתי לך קפה" דרך "אנחנו כאלה מאוהבים ואו" ועד "איך הילדים שלנו ייראו". רק שבזמן שמאי ומשה עברו מריבות ופיוסים כדי ללמוד לתקשר, הפאוור קאפל הנ"ל רק עכשיו מתחילים לבדוק בכלל את האופציה של ויכוחים.

קטיה, למשל, מאוד מפחדת שיתקוף אותה נחש בצפון. ליאור, לעומת זאת, חושב שזה טיפשי. קטיה חושבת שזה שליאור חושב שזה טיפשי זה ממש לא אמפטי. ליאור חושב שזה שקטיה חושבת שזה לא אמפטי שהוא חושב שזה טיפשי זה גם טיפשי. כלומר, הוא מתנצל, אבל בז'אנר "אני מצטער שזה מה הרגשת". הם כמובן משלימים תוך כרבע דקה, אבל בשבילם זה בטח ריב קשה ברמות של משה כועס ביפו ו/או לימור בורחת מליעד ביפו. היי, רגע -מה נסגר עם קללת יפו בעונה הזאת?

בואי, תגזימי עוד. קטיה וליאור. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12
בואי, תגזימי עוד. קטיה וליאור. "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12

עוד כמעט-כמעט-כמעט דרמה מתרחשת כשליאור עולה בטעות על תעלה ונתקע עם איזה רבע אוטו באוויר. העריכה לפני הפרסומת כמעט שכנעה אותנו שליאור דרס למוות איש זאב (הלוק הפילם-נוארי של קטיה תרם לדרמה), אבל בפועל הוא מקבל הוראות מהגרר בזמן שקטיה עומדת מחוץ לאוטו על סף עילפון. יש הורים עם ילדים בקרבי ששרדו שלוש שנות שירות עם פחות פאניקה מזאת שקטיה מפגינה למראה תהום של חצי מטר.

חבר'ה, יש לי בשורה משמחת – גיא ומתן חזרו! הקאמבק שלהם מתחיל בנאום באורך טקס פתיחת המכביה של גיא. הנדון: מתן חמוד וכיף לי איתו והוא שותף מדהים ואני מאושר ואיזה כיף לנו. מתן לא ממש עונה ולא בטוח שהוא מזדהה עם התחושות. הייתי בודקת מה יש לו לומר על זה בסצנה הבאה, אבל אופס, אין כזו. כן, גיא ומתן חזרו לתוכנית בתור דמויות משנה בעלילה של מעיין. מתארגנת תביעה ייצוגית, דברו איתי בפרטי.

אוי לא, בן לא הזמין את סבתא לאירוע."חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12
אוי לא, בן לא הזמין את סבתא לאירוע."חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת 12

בן לוקח את מעיין לבקר אצל סבתא שלו, כי הוא צריך חומר חדש לאכול עליו סרט. סבתא נותנת לו כזה בשפע וברוחב לב, כי לא רק שהיא מתאהבת במעיין מיד, היא גם נותנת לה תכשיטים שכבר לא בא לה עליהם ושיחת נפש עם טיפים להתמודדות עם הנכד הטמבל ("הוא סתם"). כדי להוכיח שהוא סתם, באוטו חזרה, בן נוזף במעיין על "חציית גבולות" בקול וטון של מ"כ טירונים שתפס אותה מחוץ למגורים בנים בלילה. הבעיה, מסתבר, היא לא התכשיטים או תשומת הלב, אלא העובדה שבן לא מאמין שבמציאות אנשים מתחברים בקלות. בעיניו של בן, כל העונה הזאת היא המופע של טרומן שעשו במיוחד בשבילו, כנראה. תתקשרו למשה, אולי הוא רוצה להנחות.

בקליניקה, מעיין מרשה לעצמה להסביר את נקודת מבטה ובן שולף שוב את קלף ה"אני רוצה לבטא קשיים ואם עונים לי אין לי מקום לבטא". אבל איזה סיבה בעצם יש לבן ללמוד להתבטא כמו בנאדם – דני זורם איתו ומעיין כל כך נכונה לבוא לקראתו שאפילו תוך כדי בכי היא צוחקים מהבדיחות והפרצופים שהוא עושה לה. שמישהו יועיל בטובו לעשות עם בן את השיחה שאפילו ילדים בגן כבר יודעים בעל פה – יש זמן ודרך להגיד דברים, גם כשכועסים.