חדשות היין: חדר טעימה בשרונה, פסטיבל חשיפה ליקבים מקומיים

זה לא שאנחנו באמת צריכים סיבות כדי לשתות יין, אבל נגיד ששבועות הפך לחג היין הלבן. כך או אחרת יש לנו כאן כמה עדכונים חשובים לאוהבי היין. בקיצור: לכולכם

טייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)
טייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)
10 במאי 2021

לצד מיתוגו כחג הגבינות, שבועות התמתג בשנים האחרונות גם כחג היין הלבן (בקרוב ליסט מומלצים). לכן פתיחת הטייסטינג רום, אחיו הקטן של הוויסקי בר מוזיאון, לאחר חודשי סגר ארוכים נעשית בטיימינג מושלם. בר היין בשרונה פותח שוב את הדלתות במבנה טמפלרי עתיק ומציע מעין כרטיס כניסה לעולם היין בקונספט ייחודי.

אם טרם גיליתם מהו היין המועדף עליכם – אדום או לבן, בלנד או חד זני – תוכלו להתנסות ולקבל החלטה. מכונות מזיגה אוטומטיות המונעות התחמצנות מציעות בכל רגע נתון 32 סוגי יינות לטעימה בעזרת כרטיס מגנטי: מחליטים כמה רוצים להשקיע, מ־8 ש"ח לטעימת (רבע כוס לערך) גוורצטרמינר נחל ועד 168 ש"ח לכוס ירדן אלוני הבשן 2016, מקבלים כוס ומוזגים עצמאית. בנוסף לכך ניתן להזמין בקבוק מתוך יותר מ־200 יינות מהארץ ומהעולם, כשרים כולם, מתוצרת של מעל 30 יקבים קטנים וגדולים, למשל טפרברג, לוריא, הר אודם, טוליפ, קסטל, יפו, תבור, פלם, דלתון וירדן. אם המבחר מבלבל – סומלייה מטעם הבר יסייע בבחירה לפי סגנון, טעם, אזור גיאוגרפי או כל פרמטר אחר שתספקו.

טייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)
טייסטינג רום (צילום: חיים יוסף)

לצד היין מציע הטייסטינג רום תפריט אוכל ברים אלגנטי: בריוש סנט מור צלויה עם רוטב דבש, תימין ושום, קרפצ׳יו סלק ברוטב זרעי עגבניות וקלמטה בתוספת קרם פרש, קרפצ'יו מוסר קרם פרש וזרעי עגבניות, כרוב צלוי בצלייה ארוכה עם מוצרלה מעושנת, סשימי סלמון עם ויניגרט יוזו ותפוזים ועוד (38-72 ש"ח). חדר טעימות פרטי מיועד לאירועים קטנים ובנוסף יערכו במקום גם סדנאות ואירועי יין, אירועים פרטיים ורכישת יינות הביתה.
אליעזר קפלן 36, תל-אביב, 03-5333213, ראשון-חמישי מ־17:00- אחרון האורחים, מוצ"ש שעה לאחר צאת השבת ועד אחרון האורחים

פסטיבל יין

קהילת MyYain המונה יותר מ־2,000 איש עורכת פסטיבל יין בהשתתפות יקבים מהארץ ומחו"ל. באירוע שנועד לחשוף את תרבות היין בישראל לציבור הרחב יוצבו דוכנים של יקבי בוטיק קטנים, יקבים משפחתיים ויבואנים גדולים שיציגו את היינות שלהם לטעימות: יקב אביבים, יקב אלכסנדר, יקב בראון, טפרברג, רקנאטי, כרמל, ועוד. לצדם יציגו איש הפסיפלורה, מזקקת ירושלמי ויצרני שיכרים נוספים. בכניסה לאירוע תקבלו כוס יין אישית שתלווה אתכם לאורך כל הערב ואתה תוכלו לעבור בין הדוכנים לטעימה בלתי מוגבלת. למעוניינים בכך ניתן לקנות בקבוקים ישירות מהדוכנים.
הבית הירוק, ד”ר ג’ורג’ וייז 24, תל אביב, חמישי (13.5) מ־20:00, 120 ש"ח – אין רכישה במקום, חובה רכישת כרטיסים מראש באתר