סיכום השנה באלכוהול: הטרנדים ששטפו את העיר
השנה זימנה לעולם הקולינרי המקומי מגמות שונות בתחום האלכוהול. אספנו ארבע מהן שאפיינו את השנה החולפת וכדאי שתשימו אליהן לב. שיהיה לבריאות
ג'ין
זה כמה שנים שהג'ין נמצא בעלייה בפופולריות, אבל השנה הגיעה הפריצה העצומה והמשמעותית שלו קדימה – שבאה לידי ביטוי בגידול של לא פחות ממאות אחוזים ביבוא לארץ. הג'ין הפך להיות חביבם של המיקסולוגים, וגם הייבוא של טוניק איכותי (Britvic, Feever Tree) שידרג לנו את הדרינק פלאים. ממותגי הג'ין החדשים שעשו עלייה לארץ אפשר למנות את מרטין מילר, מאנקי 47, בולדוג, בוקר'ס.
[tmwdfpad]
קוניאק, וויסקי
גם הקוניאק והוויסקי חוו עלייה במכירות השנה, וגם מהם ראינו לא מעט מותגים חדשים שכבשו את המדפים, כמו הברבן (Bulleit) או קוניאק מרטל, שחזר לייבוא סדיר. כל אלה, כמו גם משקאות נישתיים יותר שהתחילו לייבא לארץ, הם ככל הנראה תוצאה של רפורמת המיסוי הידועה לשמצה. מי שנפגעה מכל הסיפור הזה, אגב, היא הוודקה – שמכירותיה ירדו. בקיצור, התבגרנו.
וורמוט
השנה הזאת ללא ספק שייכת ל־Lillet, הוורמוט הצרפתי המשובח שמככב בכל בר ומסעדה בעיר. בכלל, קטגוריית האפרטיפים (צ'ינאר שחזר אלינו, מרטיני ביטר ועוד שלל וורמוטים) מתפתחת יפה, ו־Lilllet על קרח הפך להיות האפרול שפריץ של המבינים.
קוקטיילים
הטרנד לא הולך להיעלם, אף שיש כבר מי שמאסו בכל הטררם סביב הקוקטיילים. מה שכן עומד להיות נוכח בשנה הקרובה הוא צורות הגשה חדשות – כגון קוקטיילים מבוקבקים. מדובר בקוקטיילים המגיעים מוכנים מראש בבקבוקים אישיים (או בנפחים גדולים), וכל מה שצריך לעשות הוא רק למזוג אותם לכוס, לכל היותר להוסיף קצת קרח.