Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

יוזמה חדשה בירושלים – "תו מודע" נגד אלימות מינית בפאבים

תא "ירושלמיות" לקידום נשים באוניברסיטה העברית מציע לבעלי פאבים הדרכה חינמית על הטרדות מיניות. פאבים שיעברו את ההדרכה יסומנו בתו מיוחד

צילום: לנה שטרנברג, עיצוב: דמיטרי אישצ'וק
צילום: לנה שטרנברג, עיצוב: דמיטרי אישצ'וק

פאב ז'בוטינסקי בירושלים התחדש לאחרונה במדבקה אדומה משולשת, שאמורה לנסוך בבאות המקום קצת יותר בטחון. "תו מודע", קמפיין להעלאת המודעות לאלימות מינית בפאבים, קם במטרה לצמצם ככל הניתן את היקף ההטרדות והפגיעות המיניות בפאבים. "אחרי שהחלטנו על פלטפורמה של פאבים לקידום הנושא, הבנו שאנחנו לא יכולות להבטיח הגנה, אבל נוכל ליצור סביבה מודעת", אומרת אלנה רומנובסקי (24), סגנית יו"ר תא ירושלמיות – תא לקידום נשים באוניברסיטה העברית, שאחראי על היוזמה הטריה.

צילום: לנה שטרנברג, עיצוב: דמיטרי אישצ'וק
צילום: לנה שטרנברג, עיצוב: דמיטרי אישצ'וק

במסגרת הקמפיין יעברו פאבים המעוניינים בכך הדרכה על ידי צוותים מתוך התא, שבסופה יזכו בתו הנכסף. "אנחנו מדברות על ההגדרה של הטרדה מינית, סטטיסטיקות שחלקן מפתיעות את הצוות – למשל העובדה שכל גבר שישי עובר תקיפה מינית במהלך חייו. אנחנו מספרות על חוויות אישיות מפאבים, מציעות משפטים פרקטיים שהצוות יכול להשתמש בהם במצבים שנראים לא תקינים. המהות היא מודעות וערנות. הרבה פעמים אנחנו מדחיקים ואומרים שהטרדות ותקיפות לא מתרחשות כאן כל כך הרבה, אבל זה לא נכון. סם אונס נפוץ בארץ יותר ממה שנדמה. אני סוממתי בפאב, אבל למזלי לא קרה לי כלום כי הייתה איתי חברה טובה שליוותה אותי עד הבית".

צילום: לנה שטרנברג, עיצוב: דמיטרי אישצ'וק
צילום: לנה שטרנברג, עיצוב: דמיטרי אישצ'וק

מה המשמעות של התו בפועל?

"קודם כל, לבעלים יש רוח מנהל וברגע שהוא אומר שהנושא חשוב לו זה יחלחל לשאר העובדים. עצם העובדה שהצוות הקדיש את הזמן להדרכה ועכשיו הוא מכיר את הנושא יותר לעומק, מקטין את הסיכוי לפגיעות מיניות. הוא יהיה יותר ערני. ברור שהצוות לא יכול למנוע את זה אבל המטרה היא לצמצם. קרה לי שישבתי בפאב ומישהו ניגש אלי, והברמן שאל אם הכל בסדר. לי זה נותן תחושת ביטחון שמישהו שם לב למה שקורה איתי".

בחרתן למקד את תשומת הלב בסביבה ולא בנפגעת – גישה יוצאת דופן בנוף כאן.

"החברה משום מה מתמקדת בנפגעת וזה מגוחך. השיח האידיוטי על מה לבשה ומה שתתה הוא לא רלוונטי. אנחנו צריכים להיות אחראים לחברים שמסביבנו, לקרוא לעזרה כשקורה משהו. אם מישהי שתתה כוס שמפניה ופתאום היא שוכבת על הרצפה מרוחה, כנראה שמשהו שם מוזר וזה דורש בדיקה".

צילום: לנה שטרנברג, עיצוב: דמיטרי אישצ'וק
צילום: לנה שטרנברג, עיצוב: דמיטרי אישצ'וק
רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!