תל אביב יוצאת מזה: 3 המלצות לדברים שאפשר לעשות הערב

זוכרים שפעם היינו הולכים לים? זה הזמן לקפוץ שוב לפני סוף הקיץ. צילום: שאטארסטוק
זוכרים שפעם היינו הולכים לים? זה הזמן לקפוץ שוב לפני סוף הקיץ. צילום: שאטארסטוק

שבועיים לתוך המלחמה, וזה בערך הזמן להתחיל לחשוב איך מתאוששים ברמה האישית (רק כי על הרמה הלאומית עוד מוקדם לדבר). בתור התחלה אתם נמליץ היכן לכם להתאוורר, איפה להירגע, ואיך אולי לחוות כמה דקות של נחת. והפעם: שיחות נפש, נטפליקס אנד צ'יל והליכות ארוכות על הים

22 באוקטובר 2023

אנחנו מתחילות שבוע חדש, השלישי ללחימה שכולנו נתונים בה. היוזמות אינסופיות, ובכל מקום אפשר להתנדב ולתרום מעצמנו. אבל מתי בפעם האחרונה תרמתן לעצמכן? עשיתן משהו קטן שנועד לשמור עליכן? ככה חשבנו. זה הזמן לקחת שעה אחת ביום, ולנסות פשוט להיות נחמדות לעצמנו – לא חייב להיות בטירוף של החדשות (וגם לא של העשייה), כי אפשר פשוט להירגע ולהגיד ״איזה מזל שאני זוכרת לנוח ולדאוג לעצמי״. איך תנוחי ותדאגי לעצמך היום? אספנו כמה רעיונות שיכולים לעזור לכל אחת (בסדר, נו. ואחד).

1. שיחות נפש בסנטר

בדיזנגוף סנטר נפתח מרכז לסיוע נפשי שלא גורם לנו לעמוד בצד – המרחב הבטוח הזה מציע לכל אדם בגילאי 18 ומעלה, שנמצא בכל סוג של חרדה או מצוקה, להגיע ולפרוק את אשר על ליבו ללא תשלום. במקום מחכים לכם למעלה מ-80 פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים הוליסטיים ואנשי מקצוע נוספים שיקבלו את פני הבאים, ויזמינו את המבקרים לשיחות של אחד על אחד בישיבה מרחב או בהליכה רגלית בתוך הסנטר. זה הזמן לעבד ולעזור לכל מי שמעוניין לפרוק את מה שעובר עליו. ועובר עלינו המון.
לפרטים נוספים

זה בדיוק מה שהיינו צריכים, מתחם הנפש והגוף החדש בסנטר. צילום: אלכס קפלן
זה בדיוק מה שהיינו צריכים, מתחם הנפש והגוף החדש בסנטר. צילום: אלכס קפלן

2. אסקפיזם בנטפליקס

נראה שכולנו כבר שכחנו מה זה להתעדכן בסדרות, ואבל שווה מדי פעם לבחור באסקפיזם שדווקא יכול להקל על הנשמה. לכן אנחנו כאן, כדי לעדכן אתכם שהעונה השביעית של "פה גדול", הסדרה המצוירת הכבר לגמרי אייקונית, עלתה בנטפליקס בימים האחרונים – וכן, דמויות מצוירות בגיל ההתבגרות שמדברות על הפחדים שלהן עם השדים מקל עלינו ממש. יחד עם הסדרה המצוירת, נחת ברשת הסטרימינג בסופ"ש גם הסרט החדש של הקומיקאי ביל בר, "זמנכם עבר" – קומדיה שבר כתב וביים, ומככב בה כאב שהביא את בנו הראשון בגיל 46 – מה שאומר שכל המילניאלים הבלתי נסבלים שחולקים איתו את חוויית ההורות מחרפנים אותו. בינג׳ קצר ומנתק לשכוח איתו מהמציאות.

2. לכו לטייל בים

באמת. לכו לטייל בים. לפני שהקיץ הישראלי ייגמר ולפני שיתחילו הגשמים. לכו להסתכל על הגלים, לכו להסתכל על הים – לא משנה אם בשקיעה או בצהריים או אפילו בלילה לאור הירח. לכו להביט במבט מלא עצב ויגון על הים הענק ותזכרו שהחיים הם דבר דינאמי וחולף. אין כמו הים כדי להבין פרופורציות לגביי דברים בחיים, לנשום עמוק אוויר יחסית צלול ולזכור שהכול יהיה בסדר. אמנם המצב עכשיו גרוע, ואנחנו על סף כאב ותהום ודיכאון, אבל הים מזכיר לנו שהכול בסדר. הכול יהיה בסדר.

תרגישו חופשי. חוף הים בתל אביב. צילום: shutterstock
תרגישו חופשי. חוף הים בתל אביב. צילום: shutterstock