תל אביב יוצאת מזה: 3 דברים שכדאי לעשות הערב לגוף ולנשמה

המרכז לויג'נאנה יוגה פותח את דלתותיו בזום (צילום: רויטל טופיול)
המרכז לויג'נאנה יוגה פותח את דלתותיו בזום (צילום: רויטל טופיול)

11 ימים לתוך המלחמה, וזה בדיוק הזמן להתחיל לחשוב איך יוצאים מזה. בתור התחלה אתם צריכים לפחות שעה ביום לחיזוק הגוף והנפש, ומדי יום אחה"צ נמליץ היכן אפשר להתאוורר, לאן ללכת כדי להירגע ואיך לייצר לעצמכם כמה דקות של נחת. והפעם: פסיכולוגים על הבר, יוגה בזום ועוגת פיסטוק

17 באוקטובר 2023

איך אתם מרגישים? ככה חשבנו. כולנו מחוברים לחדשות, לסטוריז באינסטגרם שמדווחים על הנעדרים השונים שהפכו כבר לנרצחים ולא מצליחים לחשוב על שום דבר אחד. 11 ימים לתוך המלחמה זה זמן מצוין לשים את הטלפון בצד ולעשות משהו עבורכם. לא דברים גדולים כמו תואר שני או לכבוש את האוורסט. זה הזמן לחשוב בקטן: איך אפשר להתאוורר שם בחוץ, לאן ללכת כדי להירגע, איפה למצוא לעצמכם רגע אחד של נחת ביום. כי צריך. ומגיע לכם. שעה ביום של מנוחה מכל הלחץ שמקיף אותנו במצב הבטחוני. אז מה תוכלו לעשות היום (שלישי, 17.10) שישרה בכם קצת רוגע?

1. דברו עם פסיכולוגים בארט קלאב

המועדון ארט קלאב, שלרוב מתפקד כמועדון טכנו לשעות הקטנות של הלילה והבוקר, הופך את עורו בהתאם למצב. צוות המועדון משיק פרויקט מיוחד בשם "בר סיוע פסיכולוגי", שם תוכלו לבטא את הרגשות שלכם ולהשתחרר מהלחצים. לא תמיד פשוט להתמודד עם דיכאון ומתח רגשי, בייחוד לאור המצב במדינה. במועדון תוכלו למצוא מגוון מומחים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאלים, איתם תוכלו לשוחח על מה שמטריד אתכם על כוס בירה וקצת להרגיש בטוחים, וכל זה בחינם. צוות ארט קלאב כותב כי הוא "היה ויהיה תמיד מקום בו תוכלו למצוא תמיכה והבנה", ואנחנו גאים על כך שחיי הלילה דואגים לקהילה שלהם. מבחינת בטיחות? המועדון נמצא בקומת מרתף ומשמש כמקלט. בכניסה יש אבטחה מאורגנת וחמושה.
ארט קלאב, ‎קיבוץ גלויות 45, משעה 19:00 עד 01:00, עוד פרטים ממש כאן

ארט קלאב הופך ממועדון למרכז תמיכה נפשית עבור קהל המבלים. (צילום: יח"צ)
ארט קלאב הופך ממועדון למרכז תמיכה נפשית עבור קהל המבלים. (צילום: יח"צ)

2. תעשו יוגה בזום

אם אתם לא מצליחים להוציא את עצמכם לצאת מהבית, או מעדיפים לא להיפגש עם אנשים ולדבר על שום דבר שנמצא בלב שלכם – זה בסדר וזה ממש מובן. גם בבית אפשר לדאוג לעצמכם ופשוט להצטרף ליוגה בזום. אופציה מומלצת במיוחד מגיעה ממרכז ויג'נאנה יוגה תל אביב, שהחליטו בעקבות המצב לפתוח את שיעוריהם בזום, ואף פתחו קבוצת ווטסאפ לשליחת הלינקים ולעדכונים כלליים. הצטרפות לזום בתור חברים שקטים, ואפילו ביצוע כמה תרגילים בודדים בחברת אנשים נוספים, יכול מאוד להועיל לגוף ולנפש ולשמש תזכורת שאנחנו לא לבד. גם אם אתם חושבים שאתם עצלנים – מה אכפת לכם, כולה להתחבר לאיזה לינק באינטרנט, מקסימום תנשמו עמוק כמה דקות בישיבה מזרחית ותתנתקו. גם טוב.

לא יזיק לרומם את הגוף ואת הנפש. יוגה אונליין (צילום: שאטרסטוק)
לא יזיק לרומם את הגוף ואת הנפש. יוגה אונליין (צילום: שאטרסטוק)

3. תכינו עוגה

אנחנו לא צוחקים. באמת. מתי בפעם האחרונה הכנתם עוגה? לא מדברים איתכם על עוגת 4 קומות חתן-כלה עם פאייטים אכילים. עוגה פשוטה, בחושה, קלילה. כזאת שאפשר להכין מכמה מצרכים בבית. עזבו מתי בפעם האחרונה הכנתם עוגה, מתי בפעם האחרונה אכלתם עוגה? חשבתם על עוגה? חשקתם בעוגה? איזה כיף זה עוגות. איזה טוב זה עושה בלב. פיסת מתיקות רכה שיכולה לשמח לרגע כל אדם, מטף ועד זקן. אם כבר יש לכם רעיון לעוגה להכין הערב – אנחנו מאושרים. אם לא עלה בזכרונכם מתכון ישן של אמא או סבתא, אז הנה לכם מתכון לעוגת פיסטוק. רוצים מתכון אחר? יש מיליון באתר "השולחן".

עוגת פיסטוק תשמח לבב אנוש. צילום: שאטרסטוק
עוגת פיסטוק תשמח לבב אנוש. צילום: שאטרסטוק

 

אופן ההכנה
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים שתי תבניות אינגליש קייק.
2. טוחנים דק פיסטוקים וחצי כוס סוכר במעבד מזון (הסוכר ימנע מהפיסטוקים להפוך למחית). מוסיפים קמח ואבקת אפייה ומערבבים יחד בכמה פולסים.
3. מקציפים חמאה עם 1/2 כוס סוכר במיקסר עם בלון הקצפה 4-3 דקות עד שנוצרת תערובת רכה ותפוחה. מוסיפים ביצים אחת-אחת תוך כדי ערבול ומוודאים שכל אחת נטמעה לפני הוספת הבאה. מוסיפים קליפת תפוז מגוררת.
4. מוסיפים לסירוגין חלב ואת תערובת הפיסטוקים ומערבלים לתערובת אחידה. אם משתמשים במחית פיסטוקים, מוסיפים אותה בשלב זה. יוצקים את הבלילה לתבניות.
5. אופים כ-40 דקות עד שקיסם המוחדר לעוגה יוצא יבש. מצננים ומגישים בטמפ' החדר. שומרים מכוסה היטב בניילון נצמד עד שבוע.
בתאבון!