תל אביב יוצאת מזה: 3 המלצות על דברים שאפשר לעשות הערב

פסטיבל קולנוע בשבדיה בצל הקורונה. עכשיו זה כמעט אותו דבר בצל המלחמה (צילום: גטי אימג'ס)
פסטיבל קולנוע בשבדיה בצל הקורונה. עכשיו זה כמעט אותו דבר בצל המלחמה (צילום: גטי אימג'ס)

איך אי פעם היה לנו כיף? מתי בפעם האחרונה הרגשנו שמחה ללא אשמה? לפני שבועיים לפחות. מה שצריך עכשיו זה מינימום שעה ביום לחיזוק המוח והנשמה. מדי יום נמליץ היכן להתאוורר, איפה להירגע ואיך אולי לחוות כמה דקות של נחת. והפעם: חידון קולנוע משפחתי, בירה וערב סרט עם חברות במקלט

19 באוקטובר 2023

עוד רגע מסתיים שבוע שני למלחמה. אף אחד לא יכול להירגע בימים האלה או לחשוב יותר משתי דקות על משהו שלא קשור לאסון הנורא שקרה לנו. אי אפשר. הנפש והגוף והמוח כולם עסוקים בהלם, בכאב ובאבל הגדול שנפל על כולנו. זה בדיוק הזמן לרחם על עצמכם קצת ולאפשר לעצמכם שעה קלה של הסחת דעת, קצת אוויר, קצת תרבות, קצת חברת אנוש. איך עושים את זה עכשיו? מצאנו כמה דברים שיכולים לעזור.

1. חידון הקולנוע למשפחות של סינמטק תל אביב בזום

אוהבים קולנוע? סרטים זה התחביב שלכם? טריוויה זה הקטע שלכם? מעולה. חידון הקולנוע של סינמטק תל אביב הוא הזמן המושלם לקצת זמן משפחתי או עם חברים. למי ששונאים את 20 שאלות של "הארץ", אל דאגה, נרא לנו שכאן יהיה יותר כיף וקליל. החידון מתאים לכל המשפחה, מגיל 10 עד 100. הוא יתקיים בהנחייתם של חברי פודקאסט הבית של הסינמטק ״אוכלי סרטים״ (שהתארח פעם גם כאן בטיים אאוט ואנחנו מתגעגעים), ליעד הרמן יזם וחולה קולנוע, ניתאי דגן – במאי ותסריטי, וארנון רוזנטל – שחקן תאטרון ודוקטורנט בפילוסופיה. החידון יתקיים בשעה 19:00 בזום. כאן נרשמים ומקבלים לינק

סינמטק תל אביב מארגן לכם חידון לימים הקשים (צילום: שאטרסטוק)
סינמטק תל אביב מארגן לכם חידון לימים הקשים (צילום: שאטרסטוק)

2. ערב סרט במקלט

סטודיו מוריקאי, שבדרך כלל מתנהל כסטודיו לשיבארי, אומנות קשירה יפנית בחבלים, פותח את דלתו בימי שלישי וחמישי לערבי סרט אסקפיסטיים. הערב במתכונת של ערב סרט: יהיו חטיפים, תהיה אנרגיה רגועה ובגדול כמו ערב סרט בכיתה ז'. מלבד הסרט יתקיימו במקום גם משחקי קופסה, שיחות נפש, גלגלונים על המזרנים שיש בסטודיו וכל מה שיכול לרומם את הנפש. בנוסף, במקום גם אוספים תרומות של מזון יבש, ביגוד בסיסי ופריטי יום יום עבור החיילים והמשפחות. אז אם אתם באים לסרט, תביאו איתכם משהו לתרומה ואולי גם שוקולד וחטיפים שיהיה לאווירה.
שונצינו 21, פתיחת דלתות ב-20:30, תחילת סרט ב-21:00, הכניסה חינם. עוד פרטים כאן, יש במקום מקלט במקרה של אזעקה.

אין יותר מנחם מערב סרט. צילום: שאטרסטוק
אין יותר מנחם מערב סרט. צילום: שאטרסטוק

3. בירה עם חברים

חמישי היום. למי שלא זוכר, עד לפני שבועיים זה היה היום האולטימטיבי למסיבות ולחגיגות. מסיבות וחגיגות לא יהיו כאן, אבל בירה שקטה ואינטימית עם חברים זה הדיבור נכון להיום. מתי בפעם האחרונה נפגשתם עם חברים? כבר ים זמן. רגע להיפגש, לשתות משהו, קצת מוזיקה שקטה, לדבר על החיים עצמם ולזכור שכולנו ביחד באותה סירה. אספנו את הברים שנפתחו לאחרונה, וזה עשוי להיות זמן טוב לצאת קצת מהבית, להיזכר שיש עוד עולם בחוץ, לפגוש חברים, לתמוך ולהיתמך ועל הדרך גם לסייע לעסקים שאנחנו אוהבים כדי שהם לא ייסגרו. קצת נשמה לנשמה יא נשמות.

ערב שקט ורגוע. המנזר (צילום: איליה מלניקוב)
ערב שקט ורגוע. המנזר (צילום: איליה מלניקוב)