ילד מותר: מסעדות מומלצות לבילוי עם הילדים

תפריטים גמישים לשינויים, מתקני משחקים, כרי דשא והרבה מאוד פיצה, פסטה וצ'יפס. בתי הקפה והמסעדות שיעשו לכם פרצופים חמודים אם תגיעו עם הילדים

קפה לנדוור. צילום: דודו שמואלי
קפה לנדוור. צילום: דודו שמואלי
19 בפברואר 2015

מוזס

קשה למצוא בתי אוכל ידידותיים לילדים כמו סניפי מוזס. זה מתחיל כבר בשלב שנכנסתם והמלצר מברך את ילדיכם כאילו נקבע להם דייט ממש חשוב בדיוק לעכשיו, וממשיך בערכות של צבעים, טושים ומדבקות שהפעוטות מקבלים, ולחוברות עם חידות ותשבצים שמוגשות לילדים. הארוחות הן בדיוק מהסוג שילדים מצפים לקבל: שניצלים, המבורגרים וצי'פס חיוכים (רק הגיע הזמן להתקדם ולהציע המבורגר צמחוני גם בארוחת ילדים, קיים ביקוש בעיר הזאת, כפי שאתם רואים). המגבונים המוענקים בנדיבות יצילו אתכם משלוליות הקטשופ שהפעוטות הצליחו לחפוף בהן את השיער שלכם.

גישה לעגלות: יש.
משטחי החתלה: יש.
מה להביא: אייפד. כשהם יסיימו לצבוע ולצייר תרוויחו עוד כמה דקות של ארוחה.

למוזס, סניף רוטשילד

ארוחת ילדים במוזס. צילום: יח"צ
ארוחת ילדים במוזס. צילום: יח"צ

דיאדה נמל תל אביב

דיאדה הוא מרכז ייעודי המתמחה בטיפוח מצוינות בקרב תינוקות ופעוטות. הורים עייפים ששכחו מתי היו להם חיים מגיעים לחוגי שחייה לתינוקות ולעוד הפעלות, ויש כאן גם משחקייה שהיא בפועל ג'ימבורי אתגרי עד גיל 9. בית הקפה במקום הוא סניף של רשת קופיסטיישן ומציע מלבד קפה להורים גם פיצה, מאפים וכריכונים לכולם. בקיצור, תפריט בסיסי והמון הפעלות. אם תצפו לשתות קפה בשלווה בזמן שהפעוטות מופעלים עבורכם, ייתנו בכם אנשי דיאדה מבט מצמית. חברים, לכאן באים לעבוד, לא לנוח.

גישה לעגלות: יש.
משטחי החתלה: יש.
מה להביא: צעצוע התפתחותי בדגש אנתרופוסופי, עשוי מעץ ומבד טבעיים, שאין סיכוי שהפעוט שלכם יתעניין בו.

לדיאדה בנמל

דודו אוטומזגין פטיסרי

הג'ימבורי של גן העיר הוא אחד מהמוצלחים ביותר בתל אביב. חבל שהוא כבר לא חינמי. הדיל הוא כזה: משגרים את הפעוטות לתוך שלוש קומות של מתקני כריות רכים ומתיישבים להשגיח עליהם מבחוץ עם קפה ומאפה משובח במיוחד. בימי גשם או בחמסינים זכרו שזהו המקום האידיאלי לבילוי מהסוג הזה. אזהרה: אם אתם רוצים פיצה התקשרו להזמין מראש. לוקח רבע שעה עד שהפיצה מוכנה ופעוטות עצבניים מרעב יכולים להיות אכזריים.

גישה לעגלות: יש.
משטחי החתלה: נוחים מאוד, בשירותים של גן העיר.
מה להביא: מטבעות עבור המכונות המוצבות סביבכם ומטלטלות את הפעוטות.

לדודו אוטמזגין

גארדן

לכל ההורים המסמורטטים מימי גשם ופעילות עם הפעוטות בגשר הפיל בדיזנגוף סנטר, המזללה החדשה של השף ניר צוק (צמוד לשער 7) היא פתרון אופטימלי לסגור פינה של רעב עם רבע עוף צלוי וצ'יפס בכמויות שיכולות להספיק לזוג הורים ולפעוט בכ־50 ש"ח לארוחה. במהלך החדשים הקרובים, כשגם החצר העצומה תיפתח, יהיה אפשר להעביר פה שעות בטיפוס על הספסלים.

גישה לעגלות: יש.
משטחי החתלה: אין.
מה להביא: כלי אוכל קטנים לפיקניק של בובות בחצר.

לגארדן

Garden Food & Beer. צילום: אורן זיו
Garden Food & Beer. צילום: אורן זיו

באקפיקו

החדשה של השף לירן גרודה היא בעצם מסעדה משפחתית וידידותית מאוד לקטנטנים. לילדים מוצע כאן תפריט שכולל בין היתר פסטה ברוטב עגבניות או פיצה נאפוליטנה, ומדיניות השינויים בתפריט מתירנית מאוד. החצר האחורית נוחה מאוד לפעוטות שמעדיפים לזוז, ואפשר לקום ולהתבונן איך מכינים פסטה במטבח השקוף או סתם לרגל אחרי הזמנות של אחרים.

גישה לעגלות: יש.
משטחי החתלה: אין, אבל השירותים מרווחים ואפשר לאלתר.
מה להביא: מכוניות צעצוע קטנות להסיע בחצר.

לבאקפיקו

באקפיקו. צילום: יולי גורודינסקי
באקפיקו. צילום: יולי גורודינסקי

ביתא קפה רמת אביב

מדובר בבייבי של השפית איילת לטוביץ', ובתור שכזה האוכל המוגש בו הוא שכלול מבריק של מטבח ביתי וטרי. תפריט הילדים פה הוא אחד מהמפוארים בארץ: קבב, שניצלונים, שיפודים, פסטה, טוסט ועוד כל מיני. נכון שאין הפעלות מובנות, אבל הרחבה הנפלאה שממול הולמת מאוד משחקי פריסטייל מתישים. אגב, בעירנו הצפופה זאת יכולה להיות הזדמנות חד פעמית לנסות ללמד את הילדים שלכם לשחק בקלאס.

גישה לעגלות: יש.
משטחי החתלה: אין.
מה להביא: גירים צבעוניים, כדי לצייר ברחבה בזמן שההורים ממשיכים לזלול.

לביתא קפה 

ליטל איטלי פיקניק

מי שהגה את המקום הזה הבין את נפשם הרכה והמבולבלת של פעוטות ADHD בני זמננו. הרעיון פשוט: פורשים שמיכה על המדשאה העצומה שבשרונה ומאפשרים לתינוקות להתמתח עליה ולפעוטות להקיף אותה ללא הפסקה בזמן שההורים לוגמים יין וזוללים כריכי מיטבולס. ילדים ימצאו פה מנעד מוכר וקל לחיבוב של פיצות, פסטות, גלידות ומאפים. בקיץ אנשי הליטל איטלי מפזרים על הדשא בריכות גומי קטנות לשכשוך, וליצנים משעשעים את הילדים במקום. מושלם.

גישה לעגלות: נוחה מאוד.
משטח החתלה: רק בשירותים של שרונה. בשירותים של הליטל איטלי תיאלצו לאלתר.
מה להביא: זכוכית מגדלת מפלסטיק לחפש חרקים בדשא.

לליטל איטלי 

ליטל איטלי. צילום: אפיק גבאי
ליטל איטלי. צילום: אפיק גבאי

לה לה לנד

כאן תוכלו לשבת במקום רחוק דיו מקו המים, כך שהטף לא יברחו לכם לתוך הים, אבל עם תועפות של חול שאפשר לחפור בו, ולפרקים גם לדחוף לפה בשם הקראנצ'יות. תפריט הילדים עשיר וכולל פיש אנד צ'יפס, שניצל אנד צ'יפס, נקניקיות וספגטי והמטבח מפגין גמישות בהכנת מנות מהתפריט הרגיל. אל תחכו לקיץ. עכשיו, בימים לא גשומים ולא סוערים, זהו זמן מושלם להגיע לשם.

גישה לעגלות: יש.
משטחי החתלה: יש.
מה להביא: את חפירה, דלי ואסטרטגיית חילוץ כמויות אסטרונומיות של חול מהבגדים.

לנדוור גן מאיר

מצד אחד אתם יוצאים ההורים הכי משקיענים שהגיעו עם הילדים לגינת מתקנים מהשוות בעיר ותוכלו לעייף את הפעוטות שלכם במשחק ובהתבוננות בבעלי החיים בבריכה האקולוגית שבמרכז הגן (השפמנונים הבוטשים בבוץ מהפנטים). מצד שני זהו בית קפה כיפי באמת, שמציע למבוגרים קפה מוצלח וארוחות בוקר מפנקות. רק תכננו מראש סיפור כיסוי עבור הפעוטות שמבהיר למה הכי כדאי לעצור ולשבת באזור בית הקפה ולא להישאר כל הזמן על המתקנים, או שתקבלו לפנים התקף זעם בעוצמות שעדיין לא הכרתם.

גישה לעגלות: יש.
משטח החתלה: יש.
מה להביא: בימבה, שהילדים יוכלו להקיף את השולחנות בזמן שההורים מדברים.

לקפה לנדוור 

קפה לנדוור. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה לנדוור. צילום: אנטולי מיכאלו