חולדאי, תתאפס על עצמך: יפו בוערת וראש העיר נעלם

חולדאי, יפו היא המבחן הגדול שלך. חיילי מג"ב ביפו, אפריל 2021 (צילום: אחמד ג'רבלי\AFP\גטי אימג'ס)
חולדאי, יפו היא המבחן הגדול שלך. חיילי מג"ב ביפו, אפריל 2021 (צילום: אחמד ג'רבלי\AFP\גטי אימג'ס)

תושבי יפו צריכים שראש העיר שלהם יתחיל להקשיב להם, להגן עליהם, להפסיק את הכיבוש ולוודא שאיש מבחוץ לא יקח להם את בתיהם. בטח לא אנשי העליונות הלבנה, הסמוטריצ׳ים והבנגבירים \\ טור דעה

19 באפריל 2021

"אפילו ביממה האחרונה כשיפו בלהבות עם כוחות מג"ב ברחובות שעוצרים עשרות תושבים, ואנשי העליונות הלבנה הסמוטריצ׳ים והבנגבירים רוקדים על הגגות – אין חולדאי"

זה היה רק עניין של זמן עד שיפו תתפוצץ. מה שעושים אנשי העליונות היהודית, הסמוטריצ׳ים והבנגבירים, כבר שנות דור בעיר העתיקה בירושלים, הם התחילו בעשור האחרון לעשות ביפו: לפנות משם את תושבי יפו הערביים. כל נכס פנוי נתפס באופן מאורגן. נרכש. בטוב או ברע. ומה שלא פנוי, ממררים את חיי התושבים עד שהוא מתפנה. ואיפה ראש עיריית תל-אביב-יפו בסיפור הזה? ראש העיר שכל כך מקפיד שיקראו לו גם ראש העיר יפו. איפה רון חולדאי?

השד יודע איפה רון חולדאי בסיפור הזה. אפילו ביממה האחרונה כשיפו בלהבות עם כוחות מג"ב ברחובות שעוצרים עשרות תושבים, ואנשי העליונות הלבנה הסמוטריצ׳ים והבנגבירים רוקדים על הגגות – אין חולדאי. רק תדמיינו אם זה היה קורה בהוד השרון, היינו רואים את ראש העיר בתוך הלהבות כמו שראינו אותו בהצפות נכנס לתוך המים, נוגע בתושבים, מראה דוגמא אישית, נוכח ולא נפקד.

לנו אין רון חולדאי. מאז הכישלון שלו בבחירות הכלליות יש בעיר רק חפירות. אין כביש בעיר או מדרכה שאין סביבה אתר בנייה וטרקטורים. עיר שלמה הפכה לתעלת בלאומילך, אבל החיים עצמם זה לא סרט של קישון.

חיילי מג"ב ומתנחלים יקבעו מה יהיה בתל אביב? המהומות ביפו, אפריל 2021 (צילום: אחמד ג'רבלי\AFP\גטי אימג'ס)
חיילי מג"ב ומתנחלים יקבעו מה יהיה בתל אביב? המהומות ביפו, אפריל 2021 (צילום: אחמד ג'רבלי\AFP\גטי אימג'ס)

אז תקשיב טוב, רון חולדאי: תל אביב לא תתקלקל כמו מדינת ישראל, עם הטירוף והשנאה והפוליטיקה המפורקת והיעדר המנהיגות. לא ניתן לאף אחד להרוס לנו את תל-אביב-יפו שלנו, בירת הליברליות, הבית לכל האנשים בלי הבדל צבע ומגדר ונטייה ואמונה ודת ואם הם אזרחים או פליטים.

תל אביב שלנו לא תתקלקל ומה שקורה במדינה לא יחלחל לכאן, גם אם נצטרך להכריז על עצמנו כאוטונומיה. זה הזמן שלך להחליט אם אתה מתעורר על עצמך או מתפנה, כי תל אביב היא שלנו בדיוק כמו שלך, ואנחנו לא ניתן לה להתקלקל כמו ישראל.

חולדאי, יפו היא המבחן הראשון שלך. דבר ראשון לעשות שקט. דבר שני, והוא יותר חשוב: להתחיל להיות אבא לתושבי יפו. להתחיל להקשיב לתושבים שלך, תושבי יפו, להגן עליהם, להפסיק את הכיבוש. איש מבחוץ לא יקח להם את בתיהם. בטח לא אנשי העליונות הלבנה, הסמוטריצ׳ים והבנגבירים. כן אדוני, ראש העיר תל-אביב-יפו, תתחיל להתאפס על עצמך.