מה עדיף, מסעדה יקרה או זולה? בדקנו עם מקומות חדשים, ראש בראש

שווה כל שקל. תאי ליין (צילום: יעל בונפיס)
שווה כל שקל. תאי ליין (צילום: יעל בונפיס)

יוקר המחייה הכריח את כולנו לעשות החלטות קשות, כך שלמרות שתל אביב לא מפסיקה להתחדש במסעדות, דוכני אוכל רחוב ובריי יין חדשים, אנחנו מביטים בעצב לעבר הארנק ונאלצים לבחור. אבל מה עדיף, ללכת על האופציה היוקרתית או שאולי להתקמצן? בדקנו עבורכם

11 בספטמבר 2022

המסעדה: תאי ליין מול גורקה קיטשן

תאי ליין
מסעדה תאילנדית חדשה (נו, מה עוד חדש בתל אביב) על כיכר קדומים, יציר אהבתו לתאילנד של השף מידד קונפורטי. כמה שולחנות על הכיכר, איש אחד במטבח, מלצר אחד, נוף מרהיב ואוכל נהדר שגרם למבקר האוכל שלנו להתאהב בבשר מפורק.
דבר המבקר: "מה שיש בתפריט זה בערך 12 מנות והסבר שהכל מתאים לחלוקה. מה שאין שם, זו מילה על ארוחת הטעימות שהציעו לנו באתר כשהזמנו מקום. אבל באופן לא טיפוסי ממש שאלנו על זה, והאור על הפנים של המלצר זהר פתאום כשהוא לקח מאיתנו את התפריטים ואמר "מעולה, בכל מקרה זה כולל כמעט את כל התפריט". ומאותו הרגע התחיל לשולחן מצעד מנות כמעט בלתי נגמר, שכל אחת מהן, כמעט, הייתה יותר מוצלחת מהקודמת". לביקורת המלאה.
טווח מחירים: עזבו, פשוט תזמינו תפריט הטעימות. 180 ש"ח לאדם.
כיכר קדומים 16, 052-6333150, שני-חמישי 17:00-22:00, סגור בראשון, שישי ושבת

תאי ליין קיצ'ן (צילום שרהלה גור לביא)
תאי ליין קיצ'ן (צילום שרהלה גור לביא)

גורקה קיטשן
מסעדה נפאלית-הודית "אמתית", קפיצה קטנה לחו"ל דרך נווה שאנן. מנות גדולות בהגזמה, בישול אותנטי ככל השהצלחנו להבין וקהל לקוחות מגוון, מה שמחזק את התאוריה שמדובר באחת מהמקומות הכי דומים למקור. ובעיקר, VFM משוגע.
דבר המבקר: "ואז הגיעו לשולחן שתי מנות הדגל של המטבח ההודי. או לפחות של המטבח ההודי שחשוף אלינו. צ'יקן טיקה וטנדורי צ'יקן. וזאת הייתה חתיכת חוויה אדירה. הצ'יקן טיקה, התגלה כשיפודי ענק עם נתחי העוף הגדולים ביותר שראינו בשנה האחרונה. וכמה שהם היו גדולים ככה הם היו טעימים. ההשריה של העוף מראש ביוגורט, התיבול שלו, הצליה המושלמת שהשאירה רק סימני חריכה עדינים הפכו את העוף לחלום. רך ועדין מבפנים, מתובל עם נגיעות פריכות מבחוץ. קחו את האושר הזה, תוסיפו לו מעט יוגורט שהוגש בצד, עטפו הכל בנאן שום מופלא (כאילו פגשנו פעם נאן שהוא לא מופלא), ותקבלו ביס מהסרטים, אבל של בוליווד, כלומר ביס שרוקד לך איצ'יקדנה". לביקורת המלאה.
טווח מחירים: 15-40 לראשונה, 40-60 לעיקרית.
גורקה קיטשן, רחוב ראש פינה 16, 053-8851222, שני עד שבת (סגור בראשון) 22:30-11:30

גורקה קיטשן (צילום: יחסי ציבור)
גורקה קיטשן (צילום: יחסי ציבור)

המנצחת
הקרב מאוד צמוד, כי ביחס למסעדה שמסיימים בה עם 180 לסועד, בתאי ליין עדיין ישנו VFM מצוין. ובכל זאת, גורקה קיטשן היא גילוי שחבל על הזמן שאתם לא רצים לשם. נו, למה אתם מחכים?

המזדמן: איציק הגדול נגד באן מי 13

השווארמה איציק הגדול
המקום המדובר של הרגע, המתמודדת החדשה על תואר השווארמה המוצלחת בעיר והמנצחת המוחלטת על תואר השווארמה היקרה בעיר, גם בזכות תמחור גבוה כיאה למסורת של איציק (פיתה הודו סטדנרטית תעלה 52 ש"ח), אבל בעיקר בזכות השווארמה היחודית שרק הם מציעים – שווארמה משיפוד בשר וואגיו.
דבר המבקר: בתור שווארמה, הפיתה של איציק הגדול טעימה, אבל גם היא לא יוצאת דופן יותר מדי. הוואגיו, נתח נהדר ושומני שעובד מדהים כסטייק ומצוין כבסיס טחון להמבורגר, מאבד את רוב ייחודו בפורמט הצלייה הארוך והמעגלי של השווארמה. רסיסי הבשר שפוזרו בפיתה בחיתוכים דקיקים וקטנים שמתאספים לתלולית שווארמה באמת היו טעימים, אבל אכלתי כל כך הרבה יותר טובים". לביקורת המלאה.
טווח מחירים: 52-62 ש"ח לפיתה, 72-82 ש"ח לצלחת.
שדרות ירושלים 2, יפו, א'-ה' ושבת

כמו להחזיק יהלום, לפחות בשווי. שווארמה וואגיו של איציק הגדול. צילום: מתן שרון
כמו להחזיק יהלום, לפחות בשווי. שווארמה וואגיו של איציק הגדול. צילום: מתן שרון

באן מי 13
הפעם כמעט ללא הייפ, סנדוויצ'יה שמתמחה בכריך אחד בלבד, ועושה אותו לשלמות. הבאן מי, כריך ויאטנמי עם מורשת צרפתית, הוא כל מה שהיה חסר בשוק לוינסקי – כריך זול, טעים ומהיר.
דבר המבקר: "אני לא יכול להעיד על האותנטיות שלו. אכלתי רק באן מי אחד בחיי – והוא היה עם מילוי חם, ללא ממרח פאטה ומכיכר רבין – כך שמעולם לא חוויתי באן מי כהלכה. אבל הכריך ש"באן מי 13" בנו, אותנטי או לא, הוא פשוט יצירת אמנות. הבגט פריך לשלמות, סופג את טעמי הפאטה, האיולי ומעט צ'ילי סודני שנותן חריפות קלה ונעימה, מחוזק על ידי ערוב החמוצים והירקות הקרירים ומסתיים עם גימור טעמי הבשר, שלמען האמת לא תופסים מקום מרכזי גם בטעם וגם במסת הכריך, אבל בגלל שהשלם גדול מסך חלקיו, זה פשוט לא משנה". לביקורת המלאה.
טווח מחירים: 23-28 ש"ח לחצי מנה, 43-50 ש"ח למנה.
נחלת בנימין 107, א'-ה', 11:00-18:00, שעות הרצה

מי בא לבאן מי? באן מי 13 (צילום יעקב בלומנטל)
מי בא לבאן מי? באן מי 13 (צילום יעקב בלומנטל)

המנצחת
טוב, למרות שבתחומי אוכל הרחוב ההבדל בין זול ליקר עשוי להתגלות בפערים של כמה שקלים זעומים, הערך של באן מי 13 פשוט מנצח את זו של איציק הגדול. במקום פיתה בינונית בגודלה וסבירה בטעמה מקבלים בגט ענק ומפוצץ בטעם. אל תאמינו להייפ.