מצעד הגאווה בירושלים 2018 – כל הפרטים

"לחושך נענה באור": בפעם ה-17, יתקיים היום מצעד הגאווה בירושלים. מתי מתחילים והיכן הוא יעבור? כל הפרטים

דגל הגאווה (צילום: shutterstock)
דגל הגאווה (צילום: shutterstock)
2 באוגוסט 2018

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יתקיים היום (חמישי) בפעם ה-17. "בואו לירושלים היום. בלי פחד", קראה בעמוד הפייסבוק שלה חן אריאלי, יו"ר אגודת הלהט"ב. "אסור לתת לו לנצח. אנחנו ראויות וראויים להגנה ובטחון ואנחנו ראויות לצדק. ירושלים היא גם הבירה שלנו ואנחנו לא אזרחים סוג ב'. נצעד ונדרוש שוויון וחירות בעיר בה נמצאת הכנסת, בה שוכן בית המשפט העליון, ברחובות בהם מתכנסים קובעי המדיניות המפלה והמדירה". השנה המצעד יעלה על נס את ותיקות וותיקי הקהילה, הדור המייסד. עוד לפני המצעד עצמו, תצא שיירה לירושלים ממודיעין, דרך כביש 431, בנסיעה איטית על כביש 1 ומשם למנהרת הארזים. במקביל, מתכוננים במשטרה גם להפגנות נגד מצד הפלג הירושלמי.

>> איך נראה מצעד הגאווה בתל אביב?
>> מסמך הדרישות שהציגו הארגונים הגאים בפני הממשלה
>> תורמים לקהילה הטרנסית בשמם של הרבנים 

בשבוע שעבר, כמה ימים לאחר הפגנת הענק שהתקיימה בכיכר רבין, הציגו הארגונים הגאים מסמך ובו דרישותיהם מהממשלה. 14 הארגונים הצביעו על 6 נושאי ליבה אותם הממשלה צריכה לקחת בחשבון: מניעת פשיעה ואלימות כלפי הקהילה, הכרה במשפחות גאות, התאמת שירותי הרווחה לקהילה הלהט"בית, שוויון בבריאות, חינוך לסובלנות וקבלת הקהילה הגאה והקצאת משאבים לכך.

פשקווילים לקראת המצעד (צילום: הפנתרות הוורודות)
פשקווילים לקראת המצעד (צילום: הפנתרות הוורודות)

היום כאמור, יתקיים המצעד בירושלים. "אחרי שנים של מאבק על רקע התמודדות עם אלימות קשה ששיאה ברצח בברנוער שגבה את חייהם של ליז טרובישי וניר כץ ז"ל ובפשע השנאה במצעד הגאווה בירושלים שגבה את חייה של שירה בנקי ז"ל – אנחנו לא מפסיקים לצעוד למען הזכויות שלנו בראש מורם", נכתב בעמוד האירוע בפייסבוק. "למרות הטרגדיות, לזכרן של אלה שהאמינו בשוויון זכויות ובסובלנות ואל מול הניסיונות הבלתי פוסקים לעצור אותנו ולבייש אותנו – אנחנו ממשיכים לצעוד בגאווה".

מסלול המצעד ולוח זמנים

15:30 – התכנסות בגן הפעמון
15:30 – 17:00 – הפנינג ובמת פתיחה
17:00 – הזנקת המצעד
20:00 – 21:00 – עצרת סיום בגן העצמאות

לעמוד האירוע בפייסבוק