בדרך להסדרת הכאוס הדו גלגלי? העירייה במכתב איום לחברות המפעילות

עיריית תל אביב החלה בהליך הסדרה מול חברות האופניים והקורקינטים ללא תחנות עגינה. במכתב שנשלח לחברות המפעילות העירייה מאיימת בנקיטת הליכים משפטיים במקרה שהתקנות החדשות לא יאומצו בפועל

אופניים חשמליים בתל אביב (צילום: בן קלמר)
אופניים חשמליים בתל אביב (צילום: בן קלמר)
19 בפברואר 2019

בישיבת מועצת העיר שנערכה אמש (19.2) העלתה חברת המועצה שלי דביר (רוב העיר) לקדמת הבמה את הכאוס הנגרם במדרכות העיר בשל ריבוי הכלים הדו הגלגליים, הנוסעים או החונים. במקביל, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי (מרצ) הציגה את מאמציה האחרונים של העירייה בהסדרת מעמד הכלים העוגנים ברחבי העיר מול החברות המפעילות, ונראה שנרשמה התקדמות יחסית בנושא. "אנו נמצאים בתהליך בדיקה ומקיימים דיונים ערכיים ומקצועיים שמטרתם לגבש מדיניות לטווח הבינוני והארוך בכל הקשור לרגולציה ולפיקוח על מערכות שיתוף אופניים ללא תחנות, במטרה להגיע להחלטות ולהסדיר את ההתייחסות שלנו להזדמנויות ולאתגרים שהכלים הללו מציבים בפני העיר", אומר להבי. "אין לנו שום כוונה לשפוך את התינוק עם המים. אנו מברכים ומתברכים בגידול שחל במספר המתניידים באמצעים חלופיים לרכב פרטי ורוצים לעודד את המגנה הזו, אבל לא על חשבון ציבור הולכי הרגל והסדר הציבורי ברחובות העיר".

>> הקורקינטים השיתופיים תפסו אותנו לא מוכנים
>> איך הקורקינט השיתופי של ליים?
>> אפילו אייל ברקוביץ' עובר לקורקינט שיתופי

על פי מכתב שנשלח מצד אגף הפיקוח של העירייה לחברות המפעילות, העירייה דורשת שלא לחסום מעברים ציבוריים, להשאיר מעבר חופשי במדרכה של שני מ' לפחות, לא להשאיר כלים בגינות ציבוריות או בשבילי האופניים, לא לחסום כניסות למבנים ולא להעמיד מעל לשלושה כלי תחבורה העוגנים יחדיו. בנוסף, העירייה דורשת מחברות כמו "בירד", שאינן מאפשרות עגינה בדרום העיר, להרחיב את פעילותן לכלל רחבי תל אביב, ובמקביל מודיעה כי תאמוד את מספר הכלים והמפעילים שתל אביב תוכל לעמוד בהן, ותנסח הגבלות מתאימות. הפרה של הכללים הללו, על פי העירייה, תוביל לנקיטת צעדים משפטים.

מחברת מובייק, מפעילה בולטת של אופנים חשמליים ללא עגינה בתל אביב, נמסר: "עד כה לא התקבלה כל פנייה בנושא מעיריית ת"א. מובייק פועלת בשיתוף פעולה מלא עם העירייה ותכבד כל בקשה לכשתתקבל, במטרה לקדם אינטרס משותף לטובת התושבים, כחלק מהצורך הגובר בתחבורה שיתופית המהווה חלק מסל פתרונות נגישים ומידיים".