בחמישי הבא: "כוח קפלן" חוזרים להפגין בתל אביב וברחבי הארץ

ביחד ננצח. מחאת קפלן, יוני 2023 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
ביחד ננצח. מחאת קפלן, יוני 2023 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

אחרי ארבעה חודשים של כניסה מתחת לאלונקה, הקמת חמ"לים והתגייסות למאמץ המלחמתי - "כוח קפלן" חוזר בחמישי הבא לרחובות במוקדים רבים, מול בתיהם של שרים וחברי כנסת, בדרישה לבחירות עכשיו. "כל יום נוסף שהממשלה הזו בשלטון הוא סכנה ברורה ומיידית לקיומה של מדינת ישראל"

7 בפברואר 2024

בשבעה באוקטובר הייתה אמורה להתקיים הפגנת ענק בכיכר הדמוקרטיה שבצומת בגין-קפלן, שבוע 41 ברציפות, בהובלתה של תנועת המחאה "כוח קפלן" שצמחה על רקע ניסיון ההפיכה המשטרית. ההפגנה ההיא לא התקיימה, האנשים שמאחורי "כוח קפלן" קיפלו את הבמות והדגלים ועברו להקים חמ"לים, להתנדב ולהתגייס למען החיילים, משפחות החטופים והמוני המפונים. במשך ארבעה חודשים, כמו מרבית ארגוני ההתנגדות הגדולים להפיכה המשטרית, הקפיאו ב"כוח קפלן" את כל פעילות המחאה. אבל בחמישי הבא זה נגמר ו"כוח קפלן" חוזר לרחובות.

>> ביחד ננצח? הניצחון המוחלט של נתניהו הוא על מדינת ישראל

בהודעה לתקשורת הערב (רביעי), הכריז "כוח קפלן" על "ערב התעוררות ראשון מסוגו מאז השבעה באוקטובר, שיתקיים מול בתי שרים וחברי כנסת ברחבי הארץ בחמישי הבא, ה-15.2, בשעה 19:00", כשהכוונה היא לפרסם בהמשך את רשימת היעדים. תחת הכותרת "זמן להתעורר – הבית מתפורר", צפויים להתקבץ במוקדים רבים אזרחים מכל גווני הקשת הפוליטית שהיו שותפים למחאה הגדולה נגד ההפיכה המשטרית, ולסמן קו אדום לממשלת המחדל.

הפגנת "בחירות עכשיו", כיכר הבימה 06.01 (צילום: אמיר לוי/גטי אימג'ס)
הפגנת "בחירות עכשיו", כיכר הבימה 06.01 (צילום: אמיר לוי/גטי אימג'ס)

בהודעה נמסר כי רבים מהמפגינים נכנסו מתחת לאלונקה ושמו את המחלוקות בצד, "אך התנהלותם המופקרת של נתניהו ושותפיו הקיצוניים אינה מאפשרת לעמוד עוד מנגד. במקום לדון ביום שאחרי, הם רקדו בכנס הטרנספר, הם פוגעים בהישגי המלחמה ומונעים מצה"ל לנצח. במקום לתמוך במילואימניקים, במפונים, ובשיקום העוטף, הם מעבירים תקציב ביזה סקטוריאלי – מהמקפצה. זו כבר לא ממשלת החירום שמנהלת את המדינה. זו ממשלת בן גביר על מלא שמחרבת את היחסים עם ארה"ב ומפקירה את החטופים, תוך כדי כך שהיא מנהלת קמפיין השחרה נגד בני משפחותיהם".

הפגנה למען הדחת נתניהו, כיכר הבימה, 24.12.23 (צילום: טוויטר/RadmanMoshe)
הפגנה למען הדחת נתניהו, כיכר הבימה, 24.12.23 (צילום: טוויטר/RadmanMoshe)

במוקד המחאה בשבוע הבא, כמו בהפגנות שנערכות כבר כמעט חודשיים בכיכר הבימה בהובלתם של עמי דרור, משה רדמן ורן הרנבו, תעמוד הדרישה לבחירות עכשיו. "כל יום נוסף שהממשלה הזו בשלטון הוא סכנה ברורה ומיידית לקיומה של מדינת ישראל", נמסר בהודעת "כוח קפלן", "כולנו נדרשים כעת לנקוט עמדה ברורה ולהפעיל לחץ ציבורי על מנת להביא לתאריך מוסכם לבחירות. כפי שלחמנו יחד תשעה חודשים כדי שישראל תישאר דמוקרטית, זוהי חובה מוסרית ולאומית של כל אחד ואחת מאיתנו לצאת כעת ולהילחם כדי להציל את ישראל מממשלת המחדל שמובילה אל התהום. אנו קוראים לציבור לצאת ולנקוט עמדה, ולדרוש מחברי הקואליציה לגלות אחריות ולהוביל לתאריך מוסכם לבחירות. זוהי השעה של כולנו להגן על ישראל, ורק ממשלה חדשה שתזכה לאמון העם תוכל לעשות זאת".