עם הלשון בחוץ: שלושה מתכונים לארטיקים לכלבים

הכלב שלך לא יכול להוריד חולצה. כלב תל אביבי בקיץ (צילום: GettyImages)
הכלב שלך לא יכול להוריד חולצה. כלב תל אביבי בקיץ (צילום: GettyImages)

רק בגלל שהם לא מזיעים זה לא אומר שהם לא סובלים מהחום בדיוק כמונו. כך תכינו את הכלב שלכם לחודשים הקשים של יוני-יולי-אוגוסט (ואם נהיה כנים, גם ספטמבר וחלק מאוקטובר). וכן, יש פה שלושה מתכונים לארטיקים לכלבים. נשבעים

10 באוגוסט 2022

כל שנה מחדש מתעוררים התל אביבים בחודש מאי לגלות שהסיוט שלנו חזר: הקיץ כאן על כל 7500% הלחות שלו. עכשיו דמיינו לעצמכם איך זה להעביר את הקיץ כשאתם עוטים מעיל פרווה 24 שעות ביממה – כי זה איך שהכלבים שלכם מרגישים. לכבוד פתיחת עונת התופת הכנו לכם רשימה מכובדת של טיפים וטריקים שתרמו בעלי כלבים, מאלפים ווטרינרים ויעזרו לכם ולכלב שלכם להגיע לספטמבר בחתיכה אחת. את הלשון אפשר להשאיר בחוץ, זה חמוד.

הזעה

ידעתם שכלבים לא באמת מזיעים? למעט מספר קטן של בלוטות זיעה על כפות הרגליים וסביב הפטמות, הם מורידים את טמפרטורת הגוף שלהם באמצעות הפה והלשון. אם הכלב שלכם מסתובב עם פה פתוח והלשון בחוץ, אין מה להבהל, הוא בסך הכל מנסה לקרר את עצמו. הפעולה נקראת הלחתה והיא אמנם די חמודה, אבל לא מאוד אפקטיבית ולכן חשוב לוודא שהם מתקררים בדרכים אחרות ושותים הרבה מים, בדיוק כפי שאנחנו מקפידים עם עצמנו ועם ילדינו.

לשון בחוץ זה לא משהו להילחץ ממנו (צילום: GettyImages)
לשון בחוץ זה לא משהו להילחץ ממנו (צילום: GettyImages)

גיא תיכון, מטפל התנהגותי לכלבים, מדגיש כי אם הכלב שלכם עונד מחסום על פי חוק (או מסיבות אחרות כמו חרדתיות, או זלילה לא נשלטת ברחוב) חשוב מאוד להקפיד שהוא יכול לפתוח את הזרבובית ולקרר את עצמו גם עם המחסום. אם המחסום שרכשתם מקשה על הכלב לפתוח את הפה באופן מוחלט בזמן הטיול, החליפו אותו לטובת מחסום אחר. הזהרו במיוחד מהמחסומים השחורים מהבד – הם מיועדים לטיפול של מספר דקות אצל הוטרינר ולא לטיול ארוך בחום התל אביבי. טיול עם הכלב ביום חם ומחסום לא מתאים עלול, לא עלינו, לגבות את חייו. כמו כן, אם יש לכם כלב פחוס אף כמו פאג, בוקסר, או פקינז, הזהרו כפליים בטיולים – מדובר בגזעים שלא יכולים להלחית כמו שצריך.

>> אבל תשאיר הרבה זנב: המדריך למספרות הכלבים בעיר
>> העיר והכלבים: כל הכתבות

טיולים

השתדלו לא לטייל בשעות החמות ביותר של היום ובטח ובטח שאל תריצו אותם בשעות אלו. את הטיולים הארוכים שמרו לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות. זכרו שאם אתם סובלים הכלב שלכם סובל כפליים ושטיול ארוך על אספלט חם עשוי לגרום לפציעות ברגלי הכלב, החל מכוויות ועד קילוף הכרית. מדובר בפציעה מכאיבה מאוד שקל למנוע. מאותה סיבה אל תדרשו מהכלב להתיישב על המדרכה או האספלט בזמן המתנה להחלפת צבע ברמזור בשעות הצהרים. תהיו כנים, אתם הייתם רוצים שהתחת שלכם יצמד למדרכה לוהטת? בדיוק.

תבדקו שהמדרכה לא רותחת (צילום: GettyImages)
תבדקו שהמדרכה לא רותחת (צילום: GettyImages)

המאלפת ענבר הראל משתפת בטיפ מעולה לבדיקת השטח: לפני הטיול, הניחו יד על המדרכה והמתינו חמש שניות. הצלחתם להשאיר את היד בלי מאמץ מיוחד? מצוין, הכלב יכול לצאת לטיול. לטיולים עצמם היא ממליצה להביא צלחת מים מתקפלת מהסוג שנמכר בכל חנות כלבים ולדאוג לעצירות ומנוחות יזומות. זוכרים משמעת מים? אז כזה, רק לכלב.

תספורת

בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים, אין חובה לספר את הכלב בקיץ ובוודאי שאין לגלח אותו עם מכונה. הגילוח מסוכן ויכול אף להוביל למצב של כוויות בעור. הוא גם מונע מהכלב את הבידוד הטבעי שמקנה לו מעיל הפרווה מפני השמש. כמו כן, כדאי מאוד להקפיד על הברשות קבועות שמסירות את הפרווה המתה ומייצרות דילול שמסייע לכלב לקרר את הגוף (אבל אם אין לכם כוח לסרק בעצמכם באופן קבוע, רוב מספרות הכלבים מציעות שירותי דילול פרווה ולא רק תספורות).

>> אימצתם כלב. לאן לוקחים אותו עכשיו?
>> מלא עוד קערה, חבר: איפה קונים מזון לכלבים (וגם את כל שאר הציוד)?

תזונה מצננת

מיותר לציין שבקיץ חשוב מתמיד לוודא שהכלב שלכם מקבל גישה חופשית ותמידית למים טריים (וגם בחורף, אל תגבילו לעולם את המים). אם חם מאוד אפשר לצנן אותם בעזרת מספר קוביות קרח. בנוגע לאכילה – כמו שאנחנו משנים את כמויות צריכת המזון בקיץ כך גם הכלבים שלנו, אז אם הם אוכלים טיפה פחות אך נותרים חיוניים ושמחים, אין כנראה סיבה לדאגה (ועדיין, אם קורה משהו שמעורר את החשד שלכם, יש להתייעץ כמובן עם הוטרינר המטפל).,

כאלה אל תתנו לכלב שלכם, תשמרו לעצמכם (צילום: דן נורית)
כאלה אל תתנו לכלב שלכם, תשמרו לעצמכם (צילום: דן נורית)

אבל מה אוכלים? הכלב שלכם ישמח לתוספות לתזונה היבשה כל השנה, אבל במיוחד בקיץ תוספות קלילות כמו מלפפון, גמבה, תפוח או אבטיח – יהיו רצויות במיוחד. רוב הכלבים ישמחו מאוד לקבל גם ארטיק, אבל במקום לחלוק איתם את פצצות הסוכר שאנחנו צורכים ורק יזיקו להם – עדיף להשקיע ולעשות להם ארטיקים ביתיים שמתאימים יותר לתזונה שלהם.

>> נוסעים לחו"ל ואין לכם עם מי להשאיר את הכלב? יש פתרון
>> גורים: כך תבחרו כלב שיתאים גם לילדים שלכם

שלושה מתכונים לארטיקים לכלבים (באמת)

למשקיענים או לאנשים עם מזגן מעולה: אם בא לכם להשקיע, אנחנו ממליצים לרוקן קופסת שימור לכלב ולהקפיא את התכולה שלה (אפשר לערבב עם מים בתבנית), או לחתוך פירות המותרים לכלב כמו אבטיח, בננה או אגס ו/או חטיף כלבים קצוץ. ממש לא אכפת להם אם תערבבו את זה ביחד, סמכו עלינו.

לעצלנים שנגמרו מהחום: אם אין לכם כוח אבל אתם בכל זאת רוצים לפרגן לכלב, קחו כוס רב פעמית או פשוט תבנית קרח, מלאו באוכל יבש, נקניקים או נקניקיות חתוכות, בקיצור, כל דבר שהכלב שלכם אוכל – הוסיפו מים ולמקפיא.

זה כבר יותר טוב. גלידה לכלבים באניטה. צילום: יונתן בן חיים
זה כבר יותר טוב. גלידה לכלבים באניטה. צילום: יונתן בן חיים

למגה עצלנים ומקרי חירום: אם התעלפתם על הספה עם מזגן מקולקל ואתם מקללים את כל העולם ובעיקר את בעל הבית, סביר להניח שגם הכלב שלכם לא מאושר במיוחד מהסיטואציה, פשוט אין לו טוויטר להביע בו את מורת רוחו. תעשו טובה, תסחבו את עצמכם לפריזר ופנקו את הכלב בקוביית קרח. הם מתים על זה.