חיי לילה

שובו של הגלאם: בזאר האהבה של אלון ליבנה

ליין מסיבות גייז חדש בניהולו האמנותי של המעצב הבינלאומי המצליח אלון ליבנה רוצה להחזיר את הגלאם לרחבת הריקודים החל מהסופ"ש הקרוב. הכינו את הנצנצים

מה שטוב לביונסה וליידי גאגא טוב גם בשבילכם. אלון ליבנה וה-LuvvBazaar (צילום: זוהר שטרית)
מה שטוב לביונסה וליידי גאגא טוב גם בשבילכם. אלון ליבנה וה-LuvvBazaar (צילום: זוהר שטרית)
4 בדצמבר 2019

את שמו של אלון ליבנה אתם ודאי מכירים, כמו כולם, מעולם האופנה. בכל זאת, לא כל יום מעצב ישראלי (וזוכה "פרויקט מסלול ישראל", כן, זה היה קיים) מציג באופן קבוע בשבוע האופנה בניו יורק ומעצב בגדים לנעמי קמפבל, ליידי גאגא וביונסה. בשנים האחרונות הוא חי על קו תל אביב-בירות אופנה, אבל עד התצוגה הגדולה הבאה לעת עתה הוא בארץ, ממשיך לעבוד על המותג המוצלח שלו ועל הבייבי החדש – ליין מסיבות באלפאבית.

"חיי לילה זה משהו שמאז ומתמיד היה חלק ממני, רק בצד של הבליין ולא בהפקה", מספר ליבנה. "יש משהו באופנה, מוזיקה וחיי לילה שעובד טוב ביחד. השעות המאוחרות בלילה, אזור הדמדומים, הן השעות שההשראה מגיעה מהן".

את ההחלטה לעבור לצד האמון על ההפקה בלילה הוא קיבל בעזרתו של נדב קיין, מפיק חיי לילה והבעלים של ליין הגייז JIZZ. בהתחלה חשב ליבנה לסרב עקב אילוצי לו"ז אבל הבין שזאת הזדמנות ליצור משהו חדש בחיי הלילה של תל אביב, והוא נכנס לזה בכל הכוח.

אחרי סיעור מוחות וחשיבה מרובה השניים תפרו קונספט: ליין בשם Luvv Bazaar, הנקרא על שם להיט המועדונים בעל אותו השם של Ssion. הליין צפוי להתרכז בעיקר בלוקים מוגזמים וחופש ביטוי דרך אופנה. "תל אביב מאוד מוכרת בעולם בגלל חיי הלילה שלה, אבל הם מאוד ספיציפיים, אין כל כך מגוון", מתלונן ליבנה. "אני מעוניין ליצור מקום בו אין שיפוט, סוג של בזאר צבעוני וכיפי שכל אחד מבטא את עצמו. הגענו למסקנה שרוב מסיבות הגייז כוללות אנשים לבושים בגופייה שחורה וג'ינס. אגב, אני גם חוטא בזה, לא תראו אותי עם כובע נוצות רחב שוליים במסיבה. אבל כדאי גם ליצור עוד אופציה לבילוי. בחלק מהמסיבות בניו יורק למשל אתה רואה לוקים מטורפים וזה כל כך מוסיף לאווירה".

כל אישה ובת מדליקה גלאם בשבת. לאב בזאר
כל אישה ובת מדליקה גלאם בשבת. לאב בזאר

ליבנה מתאר את הקונספט כמקום בו כולם מרגישים יפים, מעין סטודיו 54, "רק בלי סוס שמכניסים למועדון כי אין מקום באלפא", הוא צוחק. במקביל הוא גם מסתייג ואומר שמדובר במשהו מאוד ניסיוני: "אין לדעת מה זה יוליד. כרגע אנחנו מאוד נהנים מההתעסקות ואנחנו מקבלים מלא פידבקים חיוביים. כמות החינמים שביקשו מאיתנו יכולה למלא את האלפאבית שלוש פעמים. אנחנו יודעים שבהתחלה לא נרוויח שקל אבל אנחנו פשוט נהנים מהעבודה על זה. השקענו בקונספט ומיתוג כדי לתת מוצר כולל ולהעביר לקהל: 'היי, אנחנו משקיעים. בואו תשקיעו גם'".

אז אנשים שלבושים רגיל לא מוזמנים? 

"מה פתאום! חס וחלילה. כל אחד יכול לבוא איפה שהוא רוצה וגם כל אחד מוזמן. המסיבה היא בתכלס של גייז אבל גם נשים וחברים של הקהילה מוזמנים. יכול להיות שהקונספט שיש לנו בראש ייכשל וכולם יבואו עם גופיות וג'ינס, אבל אני רוצה להאמין שהקהל התל אביבי בשל ורוצה להגיע למקום שהוא צריך להתכונן אליו, שתהיה סקרנות, חיפוש השראה והשקעה".

מסיבות Luvv Bazaar, יום שישי (6.12), אלפאבית, אחד העם 54 תל אביב, החל מ-22:00