לא הצלחנו לאהוב את אנה, וזה לגמרי באשמתה

"לאהוב את אנה" המאובקת סובלת בעיקר מהליהוק שבכותרת. אנה ארונוב מתנשאת ולא מעוררת שמץ של הזדהות, וגם התוספות לפורמט העבש לא יצילו את התכנית מאבדון

אנה ארונוב ב"לאהוב את אנה"
אנה ארונוב ב"לאהוב את אנה"
18 בנובמבר 2018

פסיכולוג: "יש לך עוד דייטים היום?".
ארונוב: "כןןןןן".
פסיכולוג: "מסכנים".
(מתוך "לאהוב את אנה")

קשה לחשוב על ריאליטי ארכאי יותר מ"קחי אותי שרון". אפילו את "פרויקט Y", שעלה יחד איתה לפני 15 שנה, היינו מעכלים טוב יותר היום (גם ללא עינו הבוחנת של האח הגדול, שמאז נרצחה באכזריות אצל רשת). אבל לחברים בקשת זה פחות הפריע, ובסוף השבוע האחרון קיבלנו את "לאהוב את אנה", שבה אנה ארונוב מחפשת זוגיות. כדי להתגבר על המוקש שהוא, ובכן, היעדר העניין הפוטנציאלי בתכנית כזאת (בין השאר לאור מה שנקרא במרכאות המקשישות "עידן טינדר"), צירפו לפורמט פסיכולוג – והרי לכם טוויסט עדכני.

עוד כתבות מעניינות:
"Upload": כאן מפציצים עם עוד סדרה מעולה
גיא פינס שבר את שיאי המיזוגניה והחפצת הנשים
הפרסומת החדשה של בזק היא טריפ רע מרקוויאם לחלום

למען האמת, התוספת הזאת, בדמותו של גבריאל בוקובזה, עושה עוד דבר מלבד רענון הפורמט – היא גם מוסיפה לו עומק מסוים ומשמח בז'אנר השחוק (בהשוואה ל"כמה רחוק" ו"חתונה ממבט ראשון", לדוגמא). בוקובזה צופה בדייטים אליהם נשלחת ארונוב, מנתח אותם ומנהל איתה שיחות המניעות לשינוי ופעולה. הוא עושה רושם טוב – מביע אמפתיה במקומות הנכונים, מאיר סוגיות רלוונטיות ומציע טיפים פרקטיים לשינוי. המעבר הזמני של ארונוב לבית ביישוב גנות מיותר ופוגם באותנטיות שמנסים ליצור שם, אבל מילא.

אז איפה הבעיה עם "לאהוב את אנה"? התשובה נמצאת בגוף השאלה. יכול להיות שבחיים האמיתיים ארונוב מעניינת ורגישה, אך הצפייה בה לא מעוררת שמץ של הזדהות או רצון לחוות יחד איתה את התהליך הרגשי הזה: היא מתנהגת כמו טינאייג'רית שסולדת מהכל ולועגת לאנשים האפורים שסתם תופסים בו מקום, מלכתחילה מזלזלת בדייטים ובעיקר עושה חשק להעביר ערוץ.

באחד הדייטים הראשונים, לדוגמא, היא דווקא מתעניינת בגבר שמולה. אך כשהיא מגלה שהוא לא יודע מי זאת פרידה קאלו ולא היה בתיאטרון מימיו היא חותכת כמעט מיד (ואחר כך גם תדבר בסלידה גדולה על הריחוק התרבותי). באחד הדייטים הבאים היא משמישה שוב את מבחן קאלו, וכשהקורבן מפגין בורות בנושא היא ממציאה לו איזה שקר לועג ומתנשא על כך שקאלו הייתה סבתא שלה או משהו דומה.

אם ארונוב לא תקלף מעצמה את השכבות המחוספסות, לא תהיה סיבה להמשיך ולצפות בתכנית. לא הגברים הרנדומלים ולא בוקובזה יצילו את "לאהוב את אנה" מאבדון, ואולי דווקא ליהוק אישה אנונימית אחרת בת 36 היה נותן את הנשמה שכל כך חסרה פה.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד