על רקע הסערה: הדוקו על לאה צמל זמין לצפייה ישירה באתר דוקאביב

ביטול ההקרנה הרשמית של "לאה צמל, עורכת דין" בפסטיבל דוקאביב גליל הוביל להקרנות פיראטיות, וכעת גם האתר הרשמי מאפשר צפייה ישירה לזמן מוגבל

"לאה צמל, עורכת דין"
"לאה צמל, עורכת דין"
10 בנובמבר 2019

הסרט הדוקומנטרי "לאה צמל, עורכת דין" עורר סערה גדולה בימים האחרונים לאחר ששרת התרבות מירי רגב ביקשה לבטל את הקרנתו בפסטיבל דוקאביב גליל שהתקיים בשבת האחרונה. ראש העיר מעלות תרשיחא, ארקדי פומרנץ, נעתר לבקשה, שנומקה בכך שהסרט הוא "שופר פלסטיני קיצוני". בעקבות כך החליטה הנהלת הפסטיבל להקרין את הסרט כבר בשבת בצהריים, ולאפשר צפייה ישירה בסרט למשך 24 שעות באתר הרשמי – שכרגע התארכו מעבר למתוכנן. קבוצה של קולנוענים ערכה הקרנה פיראטית נוספת, וגם ערוץ 8 הודיע שישדר אותו. ההקרנה לוותה בהפגנת תושבים.

לצפייה ישירה בסרט "לאה צמל, עורכת דין"

הסרט, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב במאי האחרון, מתעד את עבודתה של לאה צמל הישראלית בת ה־74 המגנה על פלסטינים – מפמיניסטיות ועד אסירים ביטחוניים ולוחמים חמושים. על אף שנחלה הפסדים רבים בבתי המשפט, היא לא נחה ממה שהיא רואה כמאבק למען הצדק. הסרט מתמקד בשני תיקים: באחד מואשם ילד בן 13 בניסיון דקירה בפסגת זאב יחד עם בן דודו, ובשני מואשמת איסרא ג'עביס שהדליקה בלון גז במחסום. השופטים נימקו כי הסרט הוא "פרויקט מעורר מחשבה העוסק בנושא חשוב ומדגים מיומנויות קולנועיות מרשימות, ובהן בולט במיוחד השימוש החדשני והחכם באנימציה. הסרט משרטט דיוקן מורכב של אישה חזקה ומעוררת השראה המאמינה בכל ליבה בצדקת דרכה". את הסרט ביימו חל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש.