לאחר עיכוב של כמה חודשים, לימה נימה תיפתח מחר ביפו

המסעדה היפנית-פירואנית, בראשותו של השף כריס גולדינג, אקס נובו, תגיש סביצ'ה סי בס עם פפאיה, שומר ונענע; טרטר פילה בקר, כמהין ומיסו; וטאטקי טונה בפונזו

סקלופס. לימה ניפו. צילום: אנטולי מיכאלו
סקלופס. לימה ניפו. צילום: אנטולי מיכאלו
9 בדצמבר 2015

לאחר עיכוב של מספר חודשים תיפתח בחמישי (10.12) לימה ניפו ביפו, המסעדה הפרואנית יפנית של השף הלונדוני, כריס גולדינג. ברזומה של גולדינג בולטת העובדה שהיה סו שף בתקופת ההקמה של מסעדת נובו הלונדונית, והשף האחראי על המסעדות הלונדוניות APERO ובהמשך ניצח על מסעדת GALOUPET  שבמלון אמפרסאנד. בשתי המסעדות עבד גולדינג כשף בשלב ההקמה. גולדינג עובד במסעדות מאז גיל 13 ושלוש פעמים ברצף הגיע לשלב הגמר בתחרות מלגת ROUX, תחרות הבישול שיזמו האחים רו לשפים בבריטניה.

המסעדה עם האפיל הבין לאומי היתה אמורה להיפתח באוגוסט האחרון, אולם הפתיחה נדחתה. המסעדן יורם פרץ, יזם ובעלים, נימק את העיכוב בין השאר בבעיות ביורוקרטיות הכרוכות בהשגת אישור עבודה לגולדינג. כעת, לאחר שהבעיות נפתרו, המסעדה תיפתח כמתוכנן במתחם שוק הפשפשים.

טרטר בקר בלימה ניפו. צילום: אנטולי מיכאלו
טרטר בקר בלימה ניפו. צילום: אנטולי מיכאלו

לימה ניפו היא מסעדת Nikkei, כינוי למטבח יפני-פרואני שהפך בשנים האחרונות לטרנד שסוחף את העולם. Nikkei אינו מטבח יפני וגם אינו מטבח פרואני, וגם לא פיוז'ן בין שני מטבחים שונים, אלא המורשת הקולינרית שצמחה מהמפגש של המהגרים היפנים שהגיעו לפרו החל מסוף המאה ה-19 עם המדינה הדרום-אמריקאית שקלטה אותם. המהגרים שילבו את הדגים הנאים של הבישול היפני עם התירס, הצ'ילי, תפוחי האדמה והיוקה ששולטים במטבח הפרואני, כך שלא נדיר למצוא במסעדותיהם טמאקי טונה עם קינואה, או סביצ'ה של דג בס במרינדה של תבלינים מקומיים.

כריס גולדינג. צילום: אנטולי מיכאלו
כריס גולדינג. צילום: אנטולי מיכאלו

במסעדה היפואית אווירה אפלולית, בר גדול, מרפסת, ומוסיקה המשלבת אינדי ופאנק. התפריט מחולק לשיטות הכנה שונות, ובין המנות תמצאו סביצ'ה סי בס עם פפאיה, שומר ונענע (70 ש"ח), טרטר פילה בקר, כמהין ומיסו (95 ש"ח), טאטקי טונה בפונזו (85 ש"ח), טמפורה חציל וגספצ'ו צהוב (49 ש"ח), קציצות טלה במיסו חריף (135 ש"ח), וברווז צלוי בפונזו (135 ש"ח). התפריט שהתגבש אחרי הרבה שינויים מסתמן בכיוון של טעמים עזים ועתירי אוממי ומחירים גבוהים מאוד ביחס לעיר.

לימה ניפו. צילום: אנטולי מיכאלו
לימה ניפו. צילום: אנטולי מיכאלו

לימה ניפו