לאכול עם כוכבים: המסעדות הטובות בעולם בפסטיבל ראונד טייבלס

הסיבוב השלישי של פסטיבל ראונד טייבלס של אמריקן אקספרס מביא עמו שלוש מסעדות המדורגות ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליהן לפני שאתם מזמינים מקום

לאכול עם כוכבים. צילום: יח"צ
לאכול עם כוכבים. צילום: יח"צ
3 באוקטובר 2017

תוכן שיווקי 

שומעים את צלילי כלי המטבח המצטלצלים? הפסטיבל הקולינרי "ראונד טייבלס" של אמריקן אקספרס מתקרב אלינו בצעדי ענק. 60 שפים, סו-שפים ומסעדנים מ-11 מדינות בעולם ו-14 מסעדות מעוטרות ויוצאות דופן, עתידים לאתגר לכם את את כל החושים, במגוון ארוחות מעניינות ויחידות במינן. בסיבוב הזה, כמו בקודמיו, כמה מהמסעדות המשתתפות הן חביבות המבקרים והתחרויות, מסעדות היוקרה המנצנצות. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליהן לפני שתזמינו מקום, ולזכות לאכול כמו בסרטים (אל תיקחו את הזמן, הכרטיסים אוזלים במהירות!)

[tmwdfpad]

El Sud 777, מקסיקו

מתארחת בקופי בר

לא עוצר במטבח המקסיקני. מנה של השף אדגר נונייז. צילום: יח"צ
לא עוצר במטבח המקסיקני. מנה של השף אדגר נונייז. צילום: יח"צ

שף: אדגר נונייז
מטבח: מקסיקני עכשווי
פרסים ותארים: בשנת 2016 דורגה במקום ה-11 ברשימת 50 המסעדות הטובות באמריקה הלטינית, והשנה דורגה במקום ה-75 בעולם של רשימת 50 Best world (שכוללת בעצם 100 מסעדות).

על המסעדה:

כבן לשושלת של שפים המקדמים את המטבח המקסיקני, וזה העומד בראשה של אל סוד 777 המצליחה, אדגר נונייז נחשב לאחד השפים הצעירים המבטיחים בעולם. הרצון העז שלו להשתמש אך ורק בתוצרת המקומית הוביל אותו לפתח רעיון עסקי יצירתי: פתיחת שוק ירקות ופירות, שמספק לו ולשאר המיזמים הקולינריים שלו תוצרת טריה. נונייז החל את דרכו המטאורית בגיל 16 בחופשה בברצלונה, ומאז עבד במסעדות המובילות באירופה, ביניהן נומה, אל בולי ואחרות.

לצד מסעדת העילית אל סוּד 777 שם הוא מעניק טוויסט עכשווי למטבח המקסיקני, הוא מוביל את מהפכת הפוד-טראקס במקסיקו: נונייז הוא אחד ממייסדי ה- Mexican Food Trucks Association – עמותה שמקדמת מטבחים ניידים במקסיקו בשיתוף הממשלה, ובבעלותו שלושה דוכני אוכל חדשניים: Barra Vieja (המנגיש את הקולינריה הגבוהה של השף),  Burger Lab(עם המבורגרים יצירתיים) Rosticé – (טאקו על האש) – כולם נחשבים ללהיטים במקסיקו סיטי.

ועוד משהו: שף נונייז לא עוצר במטבח המקסיקני, ובבעלותו גם מסעדה יפנית בשם Kokeshi.

שף אדגר נונייז. צילום: יח"צ
שף אדגר נונייז. צילום: יח"צ

״להיות שף זה לא רק לבשל; עליך להיות כן, תמיד לרצות ללמוד ולעבד את המידע בחוכמה. צריך לטייל בעולם ולהיות סבלני, כי בישול הוא דרך להביע אהבה״ (שף אדגר נונייז)

5-10/11 | קופי בר, יד חרוצים 13, תל אביב. 299 ש"ח (או 239 ₪ בהנחת אמריקן אקספרס)

Kadeau, דנמרק

מתארחת בג'ונתן פוד קלאב

מאבירי המטבח הנורדי החדש. מנה של שף ניקולאי נורגארד. צילום: Marie Louise Munkegaard
מאבירי המטבח הנורדי החדש. מנה של שף ניקולאי נורגארד. צילום: Marie Louise Munkegaard

שף: ניקולאי נורגארד
מטבח: נורדי חדש
פרסים ותארים: ב-2013 Kadeau קופנהגן התעטרה בכוכב מישלן ראשון וב-2016 הוענק ל- Kadeau כוכב שני, הפעם למסעדה שבאי בורנהולם. השנה Kadeau קופנהגן זינקה לראשונה למקום 94 ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם (שמדרגת 100), ו Kadeau בורנהולם זינקה למקום ה-7 והמכובד ברשימת המסעדות הטובות באירופה של Opinionated About Dining.

על המסעדה:

במקרה הזה מדובר בשתי מסעדות הנושאות את אותו השם ובראשן ניקולאי נורגארד, שף ומסעדן מהמסקרנים בעולם, מאבירי המטבח הנורדי החדש. נורגאר הוא המייסד והשף הראשי של קבוצת Kadeau המפעילה את שתי המסעדות: אחת בבורנהולם (אי דני בים הבלטי, שם נולד וגדל), והשניה בקופנהגן. קבוצת Kadeau, מחלוצות פילוסופיית המטבח הנורדי המבוסס על חומרי גלם מקומיים, מנהלת רומן עם פיסת הטבע המיוחדת באי.

חבריה מכירים מילדות ומגייסים את המטבח והתוצרת כדי לקדם תעסוקה והכרה במקום בו גדלו. המנות במסעדה מגלמות את הטבע הפראי ומבוססות על תוצרת חקלאית מקומית. נורגארד וצוותו מגדלים בעצמם ירקות וגרגירים – חגיגה מרהיבה של פירות, עשבי תיבול ופרחים מיובשים, שבאמצעותה הם יוצרים מנות טעימות להפליא באסתטיקה נורדית יחודית.

שף ניקולאי נורגארד. צילום: Marie Louise Munkegaard
שף ניקולאי נורגארד. צילום: Marie Louise Munkegaard

"מסעדה אינטימית ומסבירת פנים, עם מטבח פתוח המציג את המטבח הנורדי בתפארתו וכולל חומרי גלם מבורנהולם. המנות המדויקות והמודרניות מציגות שילובים מאוזנים ועשירים בטעמים ובטקסטורות״. – מדריך מישלן

12-17/11 | ג'ונתן פוד קלאב, קויפמן 6, תל אביב |  299 ש"ח (או 239 ₪ בהנחת אמריקן אקספרס)

Maido, פרו

מתארחת ביא-פאן

המסעדה הפרואנית שהפכה להצלחה בינלאומית. מנה של שף מיטסוהרו טסומורה. צילום: יח"צ
המסעדה הפרואנית שהפכה להצלחה בינלאומית. מנה של שף מיטסוהרו טסומורה. צילום: יח"צ

שף: מיטסוהרו טסומורה
מטבח: ניקיי (פרואני-יפני)
פרסים ותארים: Maido מדורגת השנה במקום השמיני בעשיריה הפותחת של World's 50 Best Restaurants. ברשימה המקבילה המדרגת את מיטב המסעדות באמריקה הלטינית, היא מדורגת במקום השני והמאוד מאוד מכובד.

על המסעדה:

המסעדה הפרואנית שהפכה להצלחה בינלאומית יוצאת דופן מובלת בהתאמה על ידי שף מיטסוהרו טסומורה או ״מיצ׳ה״, כפי שהוא מכונה – השף הפרואני המפרוסם בעולם. ב-2010, שנה אחרי פתיחת המסעדה, הוכתר מיצ׳ה כשף הטוב ביותר בפרו, ומאז שנת 2011 הוא מופיע כשופט בגירסה הפרואנית של ״מאסטר שף״ ומשתתף בקביעות בפסטיבלי גסטרונומיה בינלאומיים. השף הכוכב מציג את מטבח הניקיי: שילוב בין טכניקות בישול יפניות לבין חומרי גלם וטעמים פרואנים מובהקים, כמו דגים טריים, צ'ילי, תירס, שורש יוקה וליים. המנות פורצות הדרך מבטאות בצורה מושלמת את תפיסת עולמו: תערובת מקורית ויצירתית של שני המטבחים והתרבויות.

ועוד משהו: ב- 2014 צורף שף טסומורה ל-Tiger's Milk Gang: קבוצת השפים המובילים בפרו שמתפקדים על תקן שגרירי המטבח הפרואני בעולם. טסומורה מטייל מטעמם בכל העולם: צ'ילה, שיקגו, מיאמי, ארגנטינה, פריז, סינגפור ועכשיו תל אביב.

שף מיטסוהרו טסומורה. צילום: יח"צ
שף מיטסוהרו טסומורה. צילום: יח"צ

"צ'ילי עם סויה הוא השילוב המושלם. אם חושבים על ד.נ.א של מטבח, זה הבסיס: כמו עגבניות ושמן זית" (שף מיטסוהרו טסומורה)

12-17/11 | יא-פאן, נחמני 26, תל אביב | 03-6487796 |  כל הכרטיסים אזלו