יומולדת רוקנרול: לבונטין 7 בן 18. זמן להשתלט על מוזיאון תל אביב

גלעד כהנא מרים את המוזיאון. חגיגות לבונטין 7 במוזיאון תל אביב, 2023 (צילום: ברוך פייגנבוים)
גלעד כהנא מרים את המוזיאון. חגיגות לבונטין 7 במוזיאון תל אביב, 2023 (צילום: ברוך פייגנבוים)

מועדון ההופעות שהפך למקדש אינדי ולאחד ממוסדות התרבות החשובים בעיר חוגג 18 שנים של לייב אקשן, והוא עושה את זה בסטייל: לילה לא שקט של השתלטות על מוזיאון תל אביב, שלושה מרתונים של הופעות בלבונטין וחודש של הופעות מיוחדות. בואו להגיד מזל טוב לפני שהוא מתגייס לנו

גיל 18 זה גיל רציני. אפשר לשתות אלכוהול, אפשר לנהוג במכונית, אפשר להתגייס לצבא. ומתברר שאפשר גם להשתלט ללילה שלם ומטורף על מוזיאון תל אביב לאמנות. רוב בני ה-18 אמנם אינם עושים זאת, אבל זאת לגמרי הבעיה שלהם, ואולי כדאי שיקחו דוגמה מלבונטין 7. כן, מועדון ההופעות האהוב והמוערך הגיע לגיל שאפשר להתחיל, ובעוד חודש ויום (שלישי, 11.7) הוא יהפוך את המוזיאון להיכל האינדי של תל אביב למשך לילה אחד מופלא.

>>

בלבונטין 7, מהחשובים שבמוסדות התרבות וסצנת האינדי של תל אביב, חוגגים מדי שנה את יום הולדתם בפסטיבל יום הולדת שמתפרש על פני חודש שלם במועדון. השנה התלבטו אנשי הלבונטין אם לקיימו. אלו לא זמנים לחגיגות, והחליטו לבסוף לייצא אירוע שבתוך כל החושך ינסה להגביר את האור. בהיעדר אינדינגב ופסטיבלים גדולים בקיץ הקרוב, זה יהיה כנראה אירוע השיא של השנה בסצנת האינדי המקומית והוא מגיע בדיוק כשאנחנו זקוקים לו כמו אוויר לנשימה. מהי מוזיקה אם לא מגדלור מהבהב בחשיכה?

גלעד כהנא מרים את המוזיאון. חגיגות לבונטין 7 במוזיאון תל אביב, 2023 (צילום: ברוך פייגנבוים)
גלעד כהנא מרים את המוזיאון. חגיגות לבונטין 7 במוזיאון תל אביב, 2023 (צילום: ברוך פייגנבוים)

באירוע שיתקיים במוזיאון תחת הכותרת "לילה לא שקט", תציף המוזיקה את הגלריות והחללים השונים של המבנה האיקוני עם הופעות של אביב גדג', עוזי נבון, תזמורת צ'יל פיל מארחים: אפרת גוש, הילה רוח ואורחות סודיות, השמחות מארחים את נופר בטאט, Tapash, דניאלה ספקטור, מוטי רודן, מילטון מיכאלי טריו, UIUIUI, Henry  grimes memorial BBQ, Maxin Turbo ועוד הפתעות (כרטיסים יעלו החל מ-125 שקלים ואתם יכולים להצטייד בהם כאן).

ככה זה נראה במגרש הביתי. האחים צברי בלבונטין 7 (צילום: יחסי ציבור)
ככה זה נראה במגרש הביתי. האחים צברי בלבונטין 7 (צילום: יחסי ציבור)

חוץ מהאירוע המופלא הזה, יתקיים גם אירוע מחווה מיוחד למתופף יותם חיים ז"ל שנהרג בשבי בעזה והיה מופיע קבוע במועדון, ומדי שבוע ביולי (7.7, 14.7, 21.7) יתרחש גם מרתון לבונטין, מהמרתונים האגדיים של המועדון, שמציעים תערובת מקומית של מיטב אמני הבית: בועז קראוזר, ניסן והמוות, דיויד לרנר, pie o my, פלג, קלפטומנים, איירו, UIUIUI, אחד בפה אחד בחור של הזין, עומרי קאופמן, the urban tales, יעל ופתק, The Kims, עירית רוז שרון, דג, R, עלמה פרי פלג, The shilees, Itamar Fainer ועוד.

בנוסף לאורך כל החודש בלבונטין יופיעו במועדון עצמו הילה רוח סולו, שלמה בר והברירה הטבעית, שלום גד והיהלומים, טברנק, רייסקינדר, עינב ג׳קסון כהן, שמאן שמאן, עוזי רמירז, משפחת אלייב Jonon, קוסטה קפלן מארח את מאור כהן , גיל בר הדס, Death in Your yard, הכל חוזר \\ וואלה לא יודע, not on tour, ענת מושקובסקי, עאלק לי , וודו דאדי,  Hoodna orchestra, שיבוש, איגור והצעצועים, אבנר טואג השקת אלבום שני , מתן , ZOHARA, קיקי מלינקי, רוני בר הדס, נועה פיזיק, פולי טרי , Allan Tune מארח את Chillpill, נויה עדר משיקה אלבום, EVYAH ולאה חגאי.

לבונטין 7 נוסד ברחוב לבונטין לפני 18 שנה על ידי  שלושה מוזיקאים: אסיף צחר, דניאל שריד והמנצח אילן וולקוב. ברבות השנים הוא הפך לעמותה וכיום מנוהל על ידי הסקסופוניסט הבינלאומי אסיף צחר. הרבה לפני שגן החשמל עבר תהליכי התחדשות עירונית מואצים, לבונטין 7 משך אליו את קהל שוחרי המוזיקה האמנות והתרבות בעיר. לאורך השנים הופיעו בו שורה של אמנים גדולים כקטנים, מקומיים ובינלאומיים. מי שהתחילו בו את דרכם זוכרים לו חסד נעורים וחוזרים להופיע בו גם היום כשהם ממלאים אולמות ענק. המועדון הפך לעמותה וממשיך לעצב את חיי התרבות והלילה של תל אביב לצד מוסדות איקוניים נוספים ולהוות בה עוגן חשוב של תרבות וחדשנות במנעד רחב של סגנונות.