לבן על לבן: כל הפרטים על תערוכת הצילומים "באוהאוס.פוטו"

חובבי אדריכלות וצילום התאחדו: כל מה שצריך לדעת על תערוכת "באוהאוס.פוטו" שתערך במרכז למורשת העיר הלבנה בתל אביב

אירוע הנעילה של התערוכה "באוהאוס.פוטו" . צילום :אוהד רומנו
אירוע הנעילה של התערוכה "באוהאוס.פוטו" . צילום :אוהד רומנו
7 באוקטובר 2015

אוהבים אדריכלות? גרים בבניין לבן, מלבני ועתיר מרפסות שנבנה בשנות השלושים של המאה הקודמת? התערוכה הבאה היא בשבילכם.

התערוכה אשר התקיימה לאורך כל חודש אוקטובר בבית מקס ליבלינג בתל אביב, הורכבה מצילומים נדירים והיסטוריים שצולמו בביה"ס לאמנות ואדריכלות "באוהאוס" שפעל בגרמניה בשנות ה-30. הרעיונות שגובשו בביה"ס השפיעו עמוקות על האדריכלות העולמית ועל תל אביב הצעירה בפרט, שרבים מבנייניה נבנו ע"י יהודים גרמנים בוגרי ביה"ס.

באירוע הנעילה של התערוכה "באוהאוס.פוטו" יוצגו בחללי הבית השונים חלקים של עבודות מחול עכשווי הנשענות על הדימויים השונים המוצגים בחדרים, מתייחסות לבית ההיסטורי ונותנות פרשנות מחודשת למרחב. זאת על ידי תנועת גוף במרחב אשר מחזקת את החוויה של רוח התקופה כפי שמתבטאת בתערוכה ובמרחב הסובב אותה. הרקדנים יתפזרו בחללים השונים למפגשים חד-פעמיים של אלתור וקומפוזיציה בזמן אמת. מדובר במופע מחול תלוי מקום, בו החלל הוא חלק אינטגראלי ביצירה, הקהל והרקדן נמצאים בחלל משותף המציע אינטימיות וקשר חי. ההיבטים השונים המוצגים בתערוכה : החוויה, הפנים, המוצרים והצילום – מופיעים בגוף עצמו.

התערוכה, שנערכת לציון חמישים שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל לגרמניה, נועדה לחשוף את הקהל הישראלי לפועלם של התלמידים והמורים שלקחו חלק בבית הספר, ביניהם פול קלה, וסילי קנדינסקי והאדריכלים הישראלים אריה שרון ומוניו גיתאי-ויינרויב.

מאה התמונות הנכללות בתערוכה מציגות את חיי היומיום בבית הספר האיקוני, וחפצי אמנות ואדריכלות שיצרו תלמידיו. התערוכה נערכת באופן הולם למדי במרכז למורשת העיר הלבנה בבית מקס ליבלינג, כיוזמה משותפת לעיריית תל-אביב-יפו וממשלת גרמניה, במטרה לשמר את מורשת העיר הלבנה, ואת הסגנון האדריכלי הייחודי המשותף לשתי המדינות.

באוהאוס.פוטו

כניסה חופשית

המרכז למורשת העיר הלבנה, אידלסון 29 תל אביב

יום חמישי 29.10

20.00-22.00