קלאסיקו פינאלה: מסעדת לה רפובליקה די רונימוטי נסגרת

לה רפובליקה די רונימוטי. צילום: אנטולי מיכאלו
לה רפובליקה די רונימוטי. צילום: אנטולי מיכאלו

זה אמנם היה קצת צפוי, אבל עדיין כואב: המסעדה האיטלקית הקלאסית שברחוב מאז"ה סוגרת את שעריה לאחר שלא חזרה לפעילות מאז תחילת המלחמה. עם כמעט שני עשורי פעילות, אין ספק שגם מוסדות האוכל של תל אביב לא מוגנים מאתגרי התקופה

25 במרץ 2024

מלחמת חרבות ברזל ממשיכה לגבות קורבנות בענף המסעדנות: לאחר שלא שבה לפעול מאז השבעה באוקטובר, לה רפובליקה נסגרת סופית. בידיעה שפורסמה היום (שני) באתר Ynet נמסר כי המסעדה האיטלקית נקלעה לחובות בגובה 4 מיליון ש"ח, כפי שעולה מצו פתיחת הליכים שהגישה חברת רונימוטי, המפעילה את המקום.

>> בוקר טוב שכונה: 21 בתי הקפה הכי טובים בפלורנטין

החלל הרומנטי שבו ממוקמת לה רפובליקה חשוך מאז פרוץ המלחמה. אנחנו, אופטימיסטים טבעיים שכמותנו, עוד חלפנו על פניו מספר פעמים בתקווה לגלות ניצוץ של חזרה לשגרה, אך לשווא. כעת ניחתת המכה האחרונה על המסעדה הוותיקה, שבגלגוליה השונים קיימת כמעט 20 שנה.

תראו איזה יפה היא היתה פעם. לה רפובליקה. צילום: יח"צ
תראו איזה יפה היא היתה פעם. לה רפובליקה. צילום: יח"צ

היא החלה כמעדנייה איטלקייה מושקעת שנפתחה בשנת 2005 באזור הבורסה ברמת גן, המשיכה כמסעדה־מעדנייה ברמת החייל, ובגלגול האחרון, מאז שנת 2011, כמסעדה האיטלקית המסורתית ברחוב מזא"ה. בתחילת הדרך ניהלו אותה בני הזוג דאז, רוני בלפר ומוטי סופר, שקראו למסעדה על שמם "רונימוטי". בהמשך שינתה המסעדה את שמה ל"לה רפובליקה די רונימוטי", ולאחר שנפרדו נותר רק ה"לה רפובליקה".

סופר, בעברו שף בפרונטו וטבח וקונדיטור בקרן וסטפן בראון המיתולוגיים, המשיך להיות מחויב למטבח האיטלקי הקלאסי, הדוגל בשיטות הכנה מסורתיות ובחומרי גלם איכותיים. ירקות מגינת הירק של המסעדה שולבו במנות פסטה מתוצרת בית, והתפריט התעדכן בהתאם לעונה עוד לפני שעונתיות הפכה למותג.

עונתי עוד לפני העונה. לה רפובליקה די רונימוטי. צילום: שחף טויזר
עונתי עוד לפני העונה. לה רפובליקה די רונימוטי. צילום: שחף טויזר

אלא שהקלאסיות של לה רפובליקה הייתה בעוכריה: בשנים האחרונות היא נחשבה למיושנת ויקרה ולא הצליחה לעשות את המעבר התודעתי שעשתה קוצ'ינה הס 4 (אותו יש לייחס במידה לא מעטה להשתתפותה של שפית תמר כהן־צדק בריאליטי "משחקי השף"). הקורונה, הריביות המאמירות והמלחמה הכריעו את המסעדה הוותיקה, שנחשבה לעוף נדיר בנוף. בכך מצטרפת לה רפובליקה לשורת מסעדות שנסגרו מאז השבעה באוקטובר, וביניהן לה סיטה, ארטל פורמל, 416 ודלידה. ויש לנו תחושה שהיא לא תהיה האחרונה.