מקיאטו בכל פינה: 21 בתי הקפה שאסור לכם לפספס בפלורנטין

טוני ואסתר (צילום:  איסנטגרם/@tonyveesther)
טוני ואסתר (צילום: איסנטגרם/@tonyveesther)

בניגוד לתפיסה המקובלת, פלורנטין היא שכונה שאוהבים להתעורר בה. למעשה, כל כך אוהבים להתעורר בה עד שיש שם כמה עסקים שמוקדשים כולם לחוויית ההתעוררות, ומציעים משקה לוהט שעוזר במשימה. יצאנו לבדוק את התופעה, ונשארנו לאיזה מאפה קטן

29 במרץ 2024

מבחינות רבות, בתי הקפה של פלורנטין הפכו לאייקון. הרי גם השכונה שפעם היתה מרכז הצעירים של העיר היתה צריכה להתברגן, ואין דרך טובה יותר להתיישב ולקבל על עצמך את הבגרות מאשר עם איזה כוס קפוצ'ינו טובה ואיזה מאפה שוודי מתנשא. ועם כמה שהשכונה הזו קטנה, ככה היא מלאה בבתי קפה מצוינים. אספנו את 21 בתי הקפה הטובים ביותר בפלורנטין, כי מישהו היה צריך לעשות את זה כבר. יא אללה איתך פלורנטין, הכל צריך לעשות עבורך.

>> מישלן מכתיר את היורש של אייל שני: "השף-כוכב הישראלי הבא"

טוני ואסתר

ה-קפה של שוק לוינסקי. אווירה שכונתית ופמילארית (אבל במידה, כי בכל זאת, אתם עדיין בתל אביב). תפריט מדליק ומגוון של שף דור ונגר שאינו חוטא בתפריט בית קפה גנרי ומורכב כולו מאבוקדו טוסט ואגז בנדיקט – אלא יותר מנות כמו סלט פומלה, חביתת עיג'ה או קרפעלך. מקומות ישיבה רבים שגם אידאליים לישיבה עם הלפטופ, ועוגת השמרים שוקולד הכי טעימה בעולם.
לוינסקי 39 ימים א-ה: 11:00-00:00, יום ו': 9:00-17:00, יום שבת: 17:00-00:00

טוני ואסתר. (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם tonyveesther)
טוני ואסתר. (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם tonyveesther)

קפה אלחנן

קפה אלחנן הגיח לחיינו בחודש שעבר, ועושה כבוד לרחוב הכי מפורסם של השכונה. כלומר, אחרי פלורנטין עצמו – לוינסקי, שאם לא ידעתם, אלחנן היה שמו הפרטי. סתם, פרט טריוויה נחמד ליד הקפה. חוץ מזה, בית הקפה מגיש מאפים מופלאים ופריכים תוצרת צייט פור ברוט, נותן מענה גם לטבעונים ונמענים מגלוטן, ומגיש קפה איטלקי משובח. חוץ מזה, יש בו מלא שקעים ללפטופ – צורך בסיסי למדי שלא תמצאו ביותר מדי מקומות.
לוינסקי 41, יום א-ה: 7:00-19:00, יום ו': 7:00-17:00, סגור בשבת

קפה אלחנן. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם @cafe_elchanan
קפה אלחנן. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם @cafe_elchanan

אורבי

אורבי הוא החבר החדש של רביעיית פלורנטין שנפתח בימי הקיץ על ידי מסעדנים שעלו ארצה ממוסקבה, והביאו לכאן בשורה מרגשת בניחוח סובייטי-עדכני מתבקש. מה זה אומר? משקאות שטרם טעמנו במחוזותינו כגון מיץ תפוזים בשילוב אספרסו, לימונדה טרגון או לימונדה חמציץ. חוץ מזה מוגשות ארוחות בוקר נפלאות כגון מקושקשת אספרגוס או קאצ'ו אה פפה, פרנץ' טוסט מושחת או סירניקי רך ומבורך עם פירות יער.
מעון 5, ימים א-ה: 10:00-15:00, ימים שישי ושבת: 9:00-16:00

אורבי. צילום: מאיה קלוגמן
אורבי. צילום: מאיה קלוגמן

קפליקס

אנחנו חייבים הרבה לבית הקלייה קפליקס, על שלימד אותנו מהו קפה מהגל השלישי. בזכותם למדנו ללהג שאנחנו מעדיפים קפה ערביקה בבוקר, וקולומביאני בשעות הצהריים, ולמדנו מה ההבדל בין קפה טוב לקפה ממש טוב. חוץ מזה, אם הפכנו ללקוחות ממש קבועים יש גם ספלים תלויים עם השם שלנו, שאין דבר שעושה לנו את זה יותר בתור אנשים רכי לבב בעיר הגדולה והמנוכרת.
מרחביה 6, ימים א-ה: 7:00-18:00, יום ו': 7:00-14:30, סגור בשבת

קפליקס בשוק לוינסקי (צילום: זיו ממון)
קפליקס בשוק לוינסקי (צילום: זיו ממון)

HOC פלורנטין

ראשית ראוי לעדכן שהסניף הפלורנטיני של HOC נמצא עכשיו בשיפוצים, ויחזור אל חיינו באחד באפריל. לא, לא כמתיחה. וזו צפירת הרגעה לכל מה שהתרגל לכריך הגריל צ'יז ולקפה המשובח שלהם. הסניף שנמצא ברחוב הרבי מברך מעוצב למשעי, ומזכיר מעבדת קפה מהוקצעת. הקפה מופלא ויש מגוון ממקומות שונים בעול ומבתי קלייה ארטיזנליים, המאפים מפתים והכריכים חלומיים.
הרבי מברך 3, ימים א-ה: 10:00-16:00, יום שישי ושבת: 10:00-15:00

HOC (צילום: עמית זאנטקרן)
HOC (צילום: עמית זאנטקרן)

קפה אלוף בצלות

קפה אלוף בצלות התמקם בפארק… סליחה, גינה החדשה והקטנה של פלורנטין בסמטה אלוף בצלות. במקום החדש בשעות הבוקר מגישים קפה מופלא, מאפים טובים, כריכים צבעוניים ושאר נשנושים מהנים. כיף לשבת בפארק בשעות היום ולהנות מקצת פיסה של שקט בתוך ההמולה. חוץ מזה בערב, כשחושך יורד על המקום, תוכלו ללגום שם יין, להנות מפלטת גבינות ואף מהופעות מוזיקליות שמגיעות להתארח.
סמטת אלוף בצלות 2,יום א-ה: 8:00-23:00, יום ו: 8:00 עד כניסת שבת, יום שבת: 8:00-23:00

זה הקטן, לא בהכרח גדול יהיה, אבל מהנה יהיה. קפה אלוף בצלות. צילום: שחר סגל
זה הקטן, לא בהכרח גדול יהיה, אבל מהנה יהיה. קפה אלוף בצלות. צילום: שחר סגל

מרלנס

מרלנס נפתח בתחילת המלחמה, על חורבות פלורנטין 10 שהיה מוסד שכונתי מובהק. למי שהיה לקוח קבוע אין מה לדאוג, כי נראה שגם למרלנס יש את היסודות להפוך לאחד כזה וחוסר רצון לנענע את הספינה המיתולוגית אליה נכנסו. בבוקר הוא בית קפה עם ארוחות בוקר, מאפים וכריכים צבעוניים, אם נשארתם גם לצהריים תמצאו מנות אידאליות ללאנץ שכוללות מגוון סלטים רעננים. ואם נשארתם במקום או שבא לכם לקפוץ בערב, המקום הופך לבר ומציע שלל בירות מהחבית, יינות וקוקטיילים צוננים.
פלורנטין 10, כל יום בין 9:00-02:00

כמעט ולא נראה אחרת מבחוץ. מרלנ'ס. צילום: סופיה אוסיאז
כמעט ולא נראה אחרת מבחוץ. מרלנ'ס. צילום: סופיה אוסיאז

קפה בוקר

קפה בוקר הוא בוטקה שכיף לפתוח בה את הבוקר. הקפה מצוין, הבריסטה סבלני ומיומן גם בשעות הבוקר המוקדמות, שאתם עפוצי שינה, ויש קפה חינם כל קפה חמישי אם הצטיידתם בכרטיסייה. חוץ מזה יש גם מאצ'ה נפלאה ועוצמתית, כריכים טריים, עוגות בחושות שהן אידיאליות לצד הקפה ומאפי בוקר פריכים להמשיך איתם את היום.
אברבנאל 29, ימים א-ה: 7:00-19:00, יום שישי: 7:00-16:00. סגור בשבת

 

פיקה

הסניף החמישי למאפייה השוודית שכבשה לאט לאט (ולא בסערה, כיאה לסקנדינבים) את תל אביב התמקם ברביעיית פלורנטין, אחד המקומות עם הכי הרבה פוטנציאל לא ממומש בשכונה (אולי הגיע הזמן?). מדובר בסניף קטן, עם 4-5 שולחנות בחוץ וצבע ורוד שולט שמבחינים בו מרחוק. תוכלו למצוא בה את מאפי ההל והזעפרן האווריריים, שואב האבק השוקולדי, עוגיות שוודיות, כריכים שוודיים, והרבה וייב של חו"ל.
דרך סלמה 43 (רביעיית פלורנטין), ימים א-ה: 7:30-19:30, יום שישי: 7:30-16:00, שבת: 10:00-16:00

אוזן המן שוודית (צילום FIKA)
אוזן המן שוודית (צילום FIKA)

מרגוזה

גם במקרה הזה מדובר בסניף נוסף, הפעם למאפייה המשפחתית היפואית מרגוזה (שיש לה כבר סניף יפואי מפורסם). הסניף בפלורנטין ממוקם שנפתחה בחלקו המזרחי של רחוב ידידיה פרנקל (בין העלייה לצ'לנוב, מטר מאיפה שפעל במשך המון שנים קפה פטיט האהוב). במאפייה מסבירי פנים ונעימים ומציעים קפה ריחני, לחמים, מאפים מופלאים דוגמת פיסטוק אמרנה שקשה לעמוד בפניו, וגם בגטים וכריכים. חוץ מזה בסוף היום יש מבצע סוף יום משתלם במיוחד. אז אם אין לחם, לכו למרגוזה…                                                      ידידיה פרנקל 74, ימים א-ה: 7:00-20:00, יום ו': 7:00-16:00. סגור בשבת

קפה מרגוזה (צילום: נמרוד סונדרס)
קפה מרגוזה (צילום: נמרוד סונדרס)

קפה בית

בית הקפה של הקומיקאית תום יער ובן זוגה ירון סיון – קפה בית. העיצוב, כשם המקום, ביתי ביותר – ספות וינטג'יות שמשדרות אווירה רגועה, אפילו כזו שמזמינה להניח ראש ולשנוצ קלות. גם התפריט מקורי ונע על הספקטרום שבין סמורברדים (כריכים דניים פתוחים), ג'חנון בשבת, עוגיות מושלמות, תבשילים ביתיים ואף קוסקוס טריפוליטאי – הכל נעשה בעבודת יד במקום. לוהט, כבר אמרנו?
ידידיה פרנקל 43, ימים א-ה: 8:00-17:00, יום שישי: 8:00-16:00, יום שבת: 8:00-17:00.

כי אין כמו בבית. קפה בית (צילום: אינסטגרם/@cafe_bayit)
כי אין כמו בבית. קפה בית (צילום: אינסטגרם/@cafe_bayit)

קפה רבי

קפה רבי הוא עוף קצת משונה בגן החיות הפלורנטינאי: הוא שוכן בקומת הכניסה של בית חנה החדש, המתנ"ס הפרטי המשודרג שזהו הסניף השני שלו  חלל בית הקפה נחלק לכמה חלקים – חלל פנימי סלוני מעוצב וחצר פנימית פסטורלית שמיועדים לחברי ומנויי הבית בלבד – עם תפריט מורחב ושירות של מלצרים לשולחנות; לצד שולחנות נוספים בחזית, על הרחוב, שמיועדים לכל פשוטי העם – עם תפריט קפה, מאפים, סלטים וכריכים שווים בשירות עצמי.                                                                                                            קומפורט 5, ימים א-ה: 8:00:18:00, יום ו': 8:00-15:00, יום שבת: 9:00-16:00

הרבה יותר מעוד בית קפה. קפה רבי (צילום רוני אזולייק)
הרבה יותר מעוד בית קפה. קפה רבי (צילום רוני אזולייק)

Eazy קפה

איזי קפה הוא בית קפה שבאמת הכל באיזי בו. אין תדמית היפסטרית מעיקה ומלחיצה, ואשכרה ממש נחמדים אליכם ושמחים שהגעתם לשתות קפה. הדבר מתבטא גם במחירים ההוגנים והנוחים ובעובדה שאפשר לשבת שעות ארוכות ולהרגיש בבית. במקום, שולחנות בפנים ובחוץ שמאוכלסים בעיקר על ידי לפטופאים ועוזריהם, סנדוויצ'ים יפים על הבר הארוך וגם תפריט קצת יותר רציני שכולל ארוחות בוקר, צהריים כולל מנות בשר חמות וערב. קל.
פלורנטין 38,  ימים א-ה: 6:30-21:00, יום ו': 6:30-16:00, יום שבת 6:30-21:00.

איזי קפה (צילום: איזי קפה)
איזי קפה (צילום: איזי קפה)

ידידיה

קפה קטן והיפסטרי מבית הקיוסקו הסמוך (שתכף נפרט גם עליו), עם כמה שולחנות קטנים לאורך בר צר וחצר קטנה ומקסימה שזו בדיוק העונה לנצל אותה. התפריט מצומצם אך מדויק – הרבה קפה, כריכונים קטנים, כמה עוגות בחושות ואיזו עוגיה על הדרך.
ידידיה פרנקל 29, ימים א-ה: 8:00-00:00, יום ו': 8:00-18:00, סגור בשבת

P.O.C.Cafe

הפוק-קפה שנפתח בסוף 2018 התחיל כמקום קטנטן עם בר וספסל אחד בחוץ והפך בארבע שנות הפעילות שלו לקצת יותר מזה, עם חלק שלם שמאכלס ספות נוחות לרביצה, מיני-חצר-סוכה-פטיו על הכביש וסוג של השתלטות בלתי פורמלית על עוד כסאות שמעבר לפינה של רחוב כפר גלעדי. הקפה מצוין ולצידו מאפים טריים שנאפים ממש ממול, וגם כמה סנדוויצ'ים בלחמניות שמוכנים במקום. אה, וגם כמעט תמיד יש תור. כנראה שבצדק.
כפר גלעדי 48, ימים א-ה: 7:00- 21:00, יום ו': 7:00-19:00, יום שבת: 7:00-21:00

P.O.C קפה. צילום: שלומי יוסף
P.O.C קפה. צילום: שלומי יוסף

קיוסקו

הקיוסקו הוא כנראה בית הקפה הכי גדול בשכונה ספייס-ווייז, עם שולחנות עבודה גדולים משותפים, שולחנות קטנים יותר ומרפסת שצופה על העוברים והשבים. הוא נפתח ב-2018 אבל קצת מרגיש כאילו היה שם תמיד, עם קפה, מאפים, עוגת גזר טעימה ברמות ומנות קטנות טריות שמוכנות במקום כמו 2-3 סוגי סלטים, מוזלי וכריכים. לקראת הערב תמצאו בו גם שותי יין לצד שותי הקפה, ובימים מסוימים יש גם הופעות חיות של מוזיקה, ספוקן וורד ושאר ירקות.
ידידיה פרנקל 31, יום א-ה: 7:00-20:00, יום ו', 7:00-17:00, סגור בשבת

קיוסקו. צילום: יותם כהן
קיוסקו. צילום: יותם כהן

ברבוסה

ברבוסה הוא בר לחם (כן, יש כזה דבר) עם טאבון גדול בו נאפים על בסיס יומיומי בעיקר לחמים מסוגים שונים, אותם אפשר לרכוש במקום. על הדרך הוא משמש גם כבית קפה קטן עם מקומות ישיבה ספורים על הבר הפנימי ועל הרחוב, עם תפריט מצומצם וחמוד של קפה, מאפים וכמה סוגים של עוגיות.
אברבנאל 45, יום א-ה: 7:00-22:00, יום ו': 7:00-18:00, יום שבת: 8:30-16:30

שבת מתוקה חברים ❤️. איזה שמש ????

Posted by ‎ברבוסה – בר לחם‎ on Friday, December 14, 2018

פרנקל קפה

קפה קטן שרובו ככולו חלון לצד מכבסה, עם כמה ספסלים בחוץ שהופכים בחלק ניכר מהיום לפינות עבודה מאולתרות. הוא נפתח לפני שלוש שנים ומציע קפה טעים (וזול, בהשוואה יחסית), עוגיות תוצרת בית ומאפינס פטל לימון ששווה רק בשבילם לעבור במקום.
ידידיה פרנקל 6, ימים א-ה: 8:00-19:00, יום ו' 8:00-18:30, יום שבת: 8:00-19:00.

בנדוד בייגלס

בבנדוד בייגלס מלבד בייגלים אמריקאיים למהדרין, כאלה עם גבינת שמנת עשירה, חביתה וצ'דר וירקות, יש גם אחלה קפה. במקום מקומות ישיבה שנעים לשבת בהם תוך זלילת בייגל ולגימת קפוצ'ינו. חוץ מזה, יש עוגיות רכות וריחניות, וגם אופציה לבייגל מתוק עם חמאה וריבה שהולך מצוין עם הקפה (מניסיון). בימי החורף הם מגישים גם פאמקין ספייס לאטה מתובל בניחוח אמריקאי חורפי ומהנה.
פלורנטין 50, ימים א-ה בין 8:00-18:00, יום שישי: 8:00-15:30, יום שבת: 9:00-18:00

אה כן, ויש כאן אסלה באמצע החלל. בנדוד בייגל (צילום: יעל שטוקמן)
אה כן, ויש כאן אסלה באמצע החלל. בנדוד בייגל (צילום: יעל שטוקמן)

קפה טוב

סניף אחד מתוך 6 סניפים בפריסה ארצית של רשת בתי קפה חברתיים, שפועלים במסגרת קבוצת "שכולו טוב" המתמחה בשיקום והכשרה לאנשים עם חסמים תעסוקתיים שונים. המטרה: להכשיר את אותם אנשים לעבודה בשוק החופשי, ועל הדרך לספק לנו קפה טעים, מאפים וארוחות בוקר. מה רע?
ידידיה פרנקל 2, ימים א-ה: 8:00-16:00, יום שישי: 8:00-13:00. סגור בשבת

קסבה

הקסבה היא אחד המוסדות הוותיקים בשכונה, עם למעלה מעשור של פעילות וריח וויד שנישא למרחקים. יש שולחנות בפנים, יש חצר חמודה, יש המון לקוחות קבועים ויש תפריט מגוון שכולל קפה, סלטים, כריכים ואוכל אמיתי (פסטות, המבורגר, קארי) שאפילו נוסע בוולט לפעמים. הקסבה היא גם מקום שמתאים את עצמו לשעות היממה – שותי קפה זריזים בבוקר, פגישות עבודה בצהריים ובליינים צעירים בערב. אם זה לא מוסד אז אנחנו לא יודעים מה כן.
פלורנטין 3, כל יום בין 8:30-23:00

ארוחה מקיפה. קסבה. צילום: מתוך וולט
ארוחה מקיפה. קסבה. צילום: מתוך וולט