מישלן מכתיר את היורש של אייל שני: "השף-כוכב הישראלי הבא"

שף נדב גרינברג (צילום והמלצת מעקב: אינסטגרם/@nadav_greenberg)
שף נדב גרינברג (צילום והמלצת מעקב: אינסטגרם/@nadav_greenberg)

המגזין של מדריך מישלן לקח לשיחה צפופה את שף נדב גרינברג, שהוביל את מסעדת שמונה הניו יורקית של אייל שני לכוכב המישלן הראשון שלה, ועל הדרך העמיס עליו שלל תארים, פרגונים ושאלות על המטבח הישראלי. ולחשוב שכל זה התחיל עם הפיתות של המזנון בקינג ג'ורג'. גאווה ישראלית? לא נכחיש

אנחנו אוהבים לחגוג שפים ישראלים שעושים את זה בחו"ל, ועל מעט מאוד דברים אפשר לומר את זה כמו על הובלת מטבח שזכה זה עתה בכוכב המישלן הראשון שלו. בנובמבר האחרון זכתה מסעדת "שמונה" הני יורקית של אייל שני בכוכב הנכסף, כשהוא עצמו מבשל לחיילים ומפונים והמדינה כולה המומה וכואבת מכדי לחגוג איזשהו הישג ישראלי. אבל את השם של שף נדב גרינברג רבים כבר רשמו במחברות.

>> סטאר אמיתי: אייל שני זכה בכוכב המישלן הראשון שלו
>> אכלנו את הגלידה של אייל שני. לא נוכל לאכול גלידות אחרות

גרינברג, השף בפועל של שמונה, קיבל את הפרס מאנשי מישלן בהיעדרו של שני. חמש שנים קודם לכן הוא הופקד, עם מעט ניסיון קודם כסו שף ועבודה בסניפי המזנון, על הגרסה הניו יורקית של שני ושחר סגל לצפון אברקסס התל אביבית – "מזנון צפון". בגיל 36 הוא מונה על יד קבוצת "החבר'ה היותר טובים" לשף שיוביל את שמונה, מסעדת הדגל שלה בארצות הברית, והתוצאות המרהיבות לא איחרו לבוא.

בסוף השבוע האחרון פרסמו במגזין של מדריך מישלן ריאיון עם גרינברג בעקבות הזכייה בכוכב, ואף הגדילו להכתיר אותו בכותרת המחמיאה "השף-כוכב הישראלי הבא כבר כאן". גרינברג נשאל בריאיון את השאלה הנפיצה לגבי הקולינריה ה"ישראלית" של שמונה, ונתן תשובה יפה: "'מהו מטבח ישראלי' זו שאלה פילוסופית. כמו שאני רואה את זה, ישראל היא כור היתוך של אנשים מכל העולם, וכולם הביאו איתם את האוכל שגדלו איתו. הוא יכול להגיע ממרוקו, רומניה ואפילו ברזיל, ולכן כיום יש בישראל שילוב עשיר של מטבחים ומסורות בישול שמזינים את מה שאנחנו קוראים לו 'מטבח ישראלי'".

עוד מספר גרינברג בריאיון בהנאה ניכרת על המנות שהכין בהשראת ילדותו הישראלית, כולל סיגר כבד ואריסה קראנצ'י שסבתא שלו הייתה מכינה בחגים ומנת עוף עם פירה ואפונים בקריצה לארוחת הצהריים שהיה אוכל בחזרה מבית הספר, שאת שתיהן היינו שמחים לאכול ממש ברגע זה. המגזין של מדריך מישלן מסמן במקביל גם את אוריאן שפירא, השפית של "הסלון" הניו יורקית ואת לואל מילר, השף של "מלכה" הניו יורקית הכשרה. הגעתו של מדריך מישלן לישראל כנראה נדחית עד להודעה חדשה בעקבות המלחמה, אבל אפשר להתנחם בשגרירים המכובדים שלנו.