למה לא חולדאי: צריך לדעת מתי ללכת הביתה. עכשיו זה זמן טוב

יריקה בפרצוף הבוחרים. רון חולדאי ואסף זמיר, אוגוסט 2023 (צילום: טוויטר/X/@asafzamir)
יריקה בפרצוף הבוחרים. רון חולדאי ואסף זמיר, אוגוסט 2023 (צילום: טוויטר/X/@asafzamir)

25 שנה בראש זה יותר מדי זמן בדמוקרטיה, יותר מדי תחומים בעיר לא מטופלים ולא מנוהלים, היחס המזעזע לנשים, עייפות החומר, והשמועות על תוכניתו להעביר את ראשות העיר לאסף זמיר תוך כדי הקדנציה. לא חסרות סיבות לא להצביע חולדאי. כלנית שרון שמחה למנות אותן

27 בפברואר 2024

אז למה לא חולדאי. מבחינתי התשובה מובנת מאליה ובכלל לא היה צורך להסביר אותה, אבל כשדיברתי עם חברים בעיר נשמעו דעות חלוקות והבנתי שיש כנראה צורך להרחיב. יש גם צורך לציין שכל החולקים על דעתי הברורה מאליה היו גברים. ולא מעט מהם גברים שחיים בצפון תל אביב, אבל לא רק.

>> למה לא ברביבאי: היא אישה. היא חדשה. וזה לא תנאי מספיק לעיר הזאת

אז נתחיל מהעובדה שרון חולדאי הוא ראש עיריית תל אביב כבר 25 שנים. אני לא מבינה איך אתה יכול להיות ראש עיר כל כך הרבה זמן ולדבר את ערכי הדמוקרטיה. אתה יכול לקרוא לצומת קפלן כיכר הדמוקרטיה, אבל אתה לא מבצע אותה במהות. דמוקרטיה תלויה בשינוי, בביזור של הכוח, בבחירות כל פעם מחדש. שימור הכוח נוגד את הערכים האלה. לא נעשו שינויים מהותיים בתוך העירייה כבר שנים, כי למה בעצם. רון חולדאי מיצב את עצמו כיחיד שיכול להוביל את העיר. מצלצל לכם מוכר? אני מכירה לפחות עוד מישהו אחד שמיצב את עצמו באותה פוזיציה.

היחיד שיכול להוביל? חולדאי ונתניהו בתל אביב (צילום: כפיר סיוון)
היחיד שיכול להוביל? חולדאי ונתניהו בתל אביב (צילום: כפיר סיוון)

רון חולדאי גם הציב לידו את אסף זמיר, גבר מאותו מעמד פחות או יותר, לבן, פריווילג מעט מנותק מהציבור עליו הוא אמון. נבחר בתל אביב על ידי חבריו בעלי העסקים ונטש אותם לטובת הליכה לכנסת (אחר כך גם ממנה פרש ועזב לכמה שנים כקונסול בארה"ב) העיר הייתה עבורו מקפצה למקום אחר. לא בהכרח דבר רע, אבל אם מקפצה אז לפחות לנצל את הגובה ולהישאר שם. השמועות מספרות שחולדאי מתכנן להוריש לזמיר את תל אביב, כלומר לפרוש באמצע הקדנציה ולהעביר את כס הממלכה הליברלית הגאה לידיו של זמיר. נשמע דמוקרטי?

אה, ויפו, החלק הזה בעיר של תל אביב-יפו הוא לא חלק מקמפיין הבחירות שלהם.
אה, ונשים. גילוי נאות: זה גם אישי. עבדתי בעיריית תל אביב מחודש ינואר 2023 ועד סוף פברואר אותה שנה. עבדתי כמזכירה של חברת המועצה ציפי ברנד (אותה כזכור פיטר חולדאי מתפקידה כסגניתו אחרי שמתחה עליו ביקורת), והמשכתי לעבוד לצידה תחת קמפיין הבחירות שלה עד יולי 2023. ולמה עבדתי בעירייה רק חודשיים? פוטרתי מעיריית תל אביב-יפו כי שיתפתי בפייסבוק הפרטי שלי פוסט של ברנד (איתה, כאמור, עבדתי) שיוצא נגד קמפיין עירוני בנושא קורקינטים ואופניים. נשמע תמוה? למה שיחפשו אצל מזכירה של חברת מועצה מה היא משתפת בערוציה הפרטיים? מאז אני מנהלת תביעה מול העירייה בייצוג של נציבות שיוויון בעבודה, שטוענים כמוני שהתקיימה אפליה בעצם פיטוריי. 

ציפי ברנד ורון חולדאי (מתוך סרטון הקמפיין של ציפי ברנד)
ציפי ברנד ורון חולדאי (מתוך סרטון הקמפיין של ציפי ברנד)

ולמה אני מספרת את זה? כי אחרי שהסיפור שלי התפרסם, פנו אליי בפרטי כמה נשים, חלקן מוכרות, שסיפרו לי סיפורים דומים שקרו להן בעבודתן בעירייה ומול הראש, רון חולדאי. וזה עוד מבלי להזכיר את התבטאויותיו בישיבות המועצה ויחסו הכללי לנשים. אגב, במסדרונות העירייה מדברות בלחישה. נשמע כמו אווירה דמוקרטית?

ורגע בירידה למציאות, כי עד עכשיו דיברנו על מוסר, ואני כבר יודעת שבישראל לא לכולם זה חשוב: רון חולדאי תרם רבות לעיר תל אביב-יפו לאורך השנים. אני לא חושבת שמישהו ייקח ממנו את ההכרה על כך. אבל בשנים האחרונות יש לא מעט דברים לא מטופלים ולא מנוהלים: הכאוס בתחבורה, בנייה מכל עבר ללא תיאום בין העבודות, תחום החינוך שמידרדר ממשבר למשבר, היעד תמיכה בחיי לילה וסיוע לעסקים חדשים, ועוד לא דיברנו על דרום תל אביב, על בעיית הפליטים וחסרי הבית, על שבילי אופניים מגוחכים ומסוכנים, על מחסור חמור בגני ילדים ובנשות ואנשי צוות, על פקקים קיצוניים, על הכנסת גרעינים תורניים לשכונות חילוניות ויש עוד ועוד. 

עשה הרבה, לא בהכרח מספיק. חולדאי וישראל כץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
עשה הרבה, לא בהכרח מספיק. חולדאי וישראל כץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גם אם חולדאי היה טוב לעיר כל השנים, לפעמים פשוט מתעייפים. ורוב האנשים לא יודעים מתי ללכת. במלוא הכבוד אני אומרת, חולדאי, היית טוב לתל אביב-יפו, תשחרר אותה עכשיו למי שתהיה לה טובה יותר. אם העיר חשובה לך, דע לעזוב אותה באהבה ובכבוד. ככה עושים עם מי שאוהבים. ועוד מילה לגבי ההצבעה לרשימה אם כבר התכנסנו: תצביעו למי שתהיה אופוזיציה לראש, ככה זה בדמוקרטיה. צאו להצביע, בואו נוכיח שלמדנו משהו השנה.
>> כלנית שרון היא ממובילות תנועת המחאה "החזית הוורודה"