קמפיינים, הרצאות ומיצגים ביום המאבק באלימות כלפי נשים

שמות 22 הנשים שנרצחו השנה על ידי בני זוגן יוצגו בכיכר אתרים | ידוענים ישתתפו במיצג אופנה להעלאת המודעות | בניין העירייה יואר באדום עם המילה "די!"

תמונות ושמות הנרצחות על הקולוסאום בכיכר אתרים, פרויקט של הגלריה. צילום: עיריית תל אביב
תמונות ושמות הנרצחות על הקולוסאום בכיכר אתרים, פרויקט של הגלריה. צילום: עיריית תל אביב
23 בנובמבר 2020

עיריית תל אביב-יפו תערוך קמפיין רחב היקף שיכלול עשרות פעילויות במסגרת יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים ברביעי הקרוב. בין השאר יוצגו שמות נשים שנרצחו השנה על ידי בני זוגן בכיכר אתרים, יתקיים מיצג אופנה של המעצב אלון ליבנה בהשתתפות ידוענים רבים, יערכו עשרות הרצאות מקוונות ותלמידים יחלקו עלוני הסברה. כמו כן יואר באדום בניין העירייה עם המילה "די!".

קמפיין חדש: תמונת הנאשם ברצח מיכל סלה על אוטובוסים

תתביישו: הנשים שמאחורי שלטי החוצות החושפים את פני הרוע

כמו כן יפורסם ברחבי העיר ובמוסדות החינוך קמפיין רחב היקף שנעשה בשיתוף פורום מיכל סלה שבו יוצגו חמשת תמרורי 'אזהר"ה' בזוגיות: אובססיביות, זוגיות דו פרצופית, הקטנה, רגישות קיצונית ו'הקדוש המעונה'. בעירייה מסבירים כי מדובר במאמץ להנגיש "ידע של מומחי אלימות במשפחה בצורה פשוטה וזכירה הכולל מספר מצומצם של תמרורים, עם סימבולים זכירים ושימוש בשפה פשוטה, המובנת לכולם".

'לא תרצח' סמוך לבניין הקולוסאום בכיכר אתרים. צילום: גלריה 3X3
'לא תרצח' סמוך לבניין הקולוסאום בכיכר אתרים. צילום: גלריה 3X3

מיצג האופנה 'רקמה אנושית חיה' של המעצב אלון ליבנה יערך במרכז עינב ברביעי וישתתפו בו, בין השאר: נטע ברזילי, אסתר רדה, לוסי אהריש, סנדרה שדה, מירי מסיקה, ניב סולטן, ג'וי ריגר ועוד. במסגרת המיזם האמנותי 'לא תרצח' בחזית מבנה הקולוסאום בכיכר אתרים יודבקו שמותיהן של 22 הנשים שנרצחו השנה על ידי בני זוגן, עם תאריך ופרטי הרצח בחמש שפות שונות. מיזם זה נערך בשיתוף ליה גרסטר ומיכל שפירא מגלריית 3X3.

עוד בתכנון: כ-50 הרצאות מקוונות שיועברו על ידי אנשי מקצוע העוסקות במגוון נושאי אלימות כלפי נשים בעברית ובערבית; סדרת הרצאות ממוקדמת לעובדות ועובדי העירייה; שיעורים והרצאות במוסדות החינוך בעיר; וכן תערוכת כרזות בלובי בניין העירייה של בית הספר רוז מצקין.

מתוך קמפיין הכרזות של בית הספר רוז מצקין
מתוך קמפיין הכרזות של בית הספר רוז מצקין

סגנית ראש העיר ויו"ר הוועדה לשוויון מגדרי, ציפי ברנד, מסרה היום כי "הקורונה והמשבר הכלכלי החמירו מאוד את מצבן של נשים רבות. אלפי נשים בארץ סובלות מאלימות קשה על בסיס יומיומי כשמעל 20 נרצחו בארץ מתחילת השנה. מדובר במכה חברתית שאסור להשלים איתה ובכוונתנו לפעול להוקעתה ולקידום שוויון מגדרי בכל תחומי החיים העירוניים. בשנה האחרונה אנו פועלים נגד מועדוני החשפנות בעיר ולוחמים כנגד גופים שמעודדים החפצה, ביזוי ופגיעה בנשים".

לפרטים נוספים ולהרשמה לאירועים המקוונים