כך תאכלו את המאכלים של ל"ג בעומר, מבלי להתקרב למדורה

קלחי התירס של הטאקרייה (מתוך חשבון האינסטגרם של טאקרייה)
קלחי התירס של הטאקרייה (מתוך חשבון האינסטגרם של טאקרייה)

לא מעט שמן עבר במדורה מאז של"ג בעומר היה חג מפוחם ומעושן במיוחד. מאז הגישה למדורות קצת השתנתה, לפחות בתל אביב - אבל מזל שיש מקומות בעיר שעדיין מציעים מאכלים קומזיציים במיוחד כמו תפוח האדמה הדרוס האגדי של אייל שני או הסמור'ס של פייסטרי בוקס

8 במאי 2023

ל"ג בעומר הוא חג שכולנו זוכרים בעיקר מילדות, אבל מאז עבר לא מעט שמן במדורה והיא הפכה לשקטה, אקולוגית, ללא אש בוערת, ובקיצור, לא למדורה בכלל. אבל אנחנו מלכתחילה היינו בעסק בשביל האוכל, לא בשביל העשן, אז טוב שיש דברים שלא משתנים – אלו המקומות בעיר בהם תוכלו למצוא מרשמלו חרוך, תפוח אדמה במדורה ועוד ירקות שרופים על הגריל. אז איפה אפשר לאכול מאכלים נוסח ל"ג בעומר?

קלחי תירס | טאקרייה

בכל בקומזיץ מגיע גם זמנם של קלחי התירס לככב ולתפוס מקום של כבוד בצד המדורה. במקרה הזה מדובר בקלחי תירס מאת הטאקרייה, שמגיעים חרוכים ופריכים, בתיבול פיקנטי כהלכתו של איולי צ'יפוטלה, קסו פרסקו מסורתי, בצל ירוק שמוסיף רעננות וכן צ'יפוטלה מעושן. כי בכל זאת, זה ל"ג בעומר כאן.
לבונטין 28, יגאל אלון 51, 21 ש"ח

קסטה | פרונטו

קינוח מנצח בניחוח מדורה עז וטוב. הקסטה מורכבת מגלידת מרנג ושוקולד מקורמל, המונחים על תחתית עוגיות לוטוס טחונות כשמעל מונח מרנג שחור שרוף שמוסיף הן לקראנץ' והן לשילוב הטעמים שנע בין מתיקות עזה לקרמל שרוף משהו. גם המרקמים משתלבים נהדר זה בזה לכדי קינוח שכשטועמים ממנו, מיד עולה זיכרון נושן אודות ל"ג בעומר.
רוטשילד 4, 49 ש"ח

כזאת צלחת לבנה אתם לא תקבלו במדורה. קסטה בפרונטו (צילום: דן זוארץ)
כזאת צלחת לבנה אתם לא תקבלו במדורה. קסטה בפרונטו (צילום: דן זוארץ)

תפוח אדמה דרוס | מזנון

מי מאיתנו לא זוכר את הלילה שבו זרקנו תפוחי אדמה עטופים בנייר כסף הישר לתוך הלהבות? אז אייל שני כנראה זוכר את זה ממש טוב, למרות שהוא לא עושה זאת במדורה אם כי בתנור אבן ייחודי – אבל האפקט דומה. תפוח אדמה שנצלה בחום לוהט והפך רך ומבורך, מגיע עם שמנת חמוצה נוסטלגית לא פחות, אבל במקרה הנ"ל הוא גם נדרס על ידי גלגל אבן כמה פעמים – מה שהופך אותו למהנה במיוחד לאכילה.
קפלן 17, הנחושת 1, קלמן מגן 3, 29 ש"ח

אייל שני פגע וברח. תפוח אדומה דרוס (צילום: מתוך עמוד וולט של המזנון)
אייל שני פגע וברח. תפוח אדומה דרוס (צילום: מתוך עמוד וולט של המזנון)

סמורס | דה פייסטרי בוקס

סמורס הוא בעצם קיצור של some more, כי אנחנו באמת רוצים עוד מהמתוק המתוק הזה. קינוח הקאמפ האולטימטיבי הגיע אלינו מארה"ב, כמובן, אבל הוא כאן כדי להישאר, ובפייסטרי בוקס מגישים אותו לפי הספר – כיפת שוקולד חלב בטעם של ילדות, על בסיס ביסקוויט ובמילוי מרשמלו בתוצרת ביתית וקרמל. אז אפשר עוד?
ריבל 7, 32 ש"ח לשלוש יחידות

סמורס בפייסטרי בוקס (צילום: וולט)
סמורס בפייסטרי בוקס (צילום: וולט)

עגבניה שרופה ושקדי עגל | רדלר

זוכרים את הביס הלוהט ההוא מהעגבנייה השרופה ששרף לכם את הפרצוף? אז ברדלר מעדנים את העניין עם שקדי עגל, קרם שעועית וגם צ'ימצ'ורי ירוק וטרי שנלקח גם הוא מעולמות הברביקיו וכן מקל על להט העגבנייה. העגבנייה השרופה ניחנת בטעמים מעושנים אך מדויקים ומיציה מנצחים על המנה כולה בגאון.
נחלת בנימין 48, 98 ש"ח

כרישה מפוחמת | אייבי

באייבי מכינים כרישה על פחם שמשווה לירק הנפלא ניחוח קל של מדורה וטעם מעושן שאנחנו אוהבים במיוחד. כאן מוסיפים גם רוטב חמאה, שמוסיף לאהבה שלנו כמובן וגם אבן יוגורט ועירית שמוסיפים רעננות וחמיצות נחוצה. אז אנחנו רק שאלה – בקומזיץ שלכם הייתה כרישה על הגריל או שאתם פחות טובים מאיתנו?
לינקולן 16, 52 ש"ח

כרישה מפוחמת באייבי (צילום: אינסטגרם אייבי)
כרישה מפוחמת באייבי (צילום: אינסטגרם אייבי)

שיפוד ירקות | שיפודי דלידה

מי מאיתנו לא זוכר את הרגע שאחת המורות שלפה שיפוד ירקות וביאסה את נפשנו? אז בשיפודי דלידה מראים לנו ששיפוד ירקות הוא לא גזרת גורל מבאסת, ויכול להיות דווקא פינוק של ממש. במיוחד אם מדובר בכרובית, גמבה, חציל ועגבנייה שכולם מגיעים על מצע של בורגול חם, טחינה, עמבה והרבה חריף.
זבולון 7, 62 ש"ח (עם שתי תוספות)

אין ממה להתבאס. שיפוד ירקות בדלידה (צילום: וולט)
אין ממה להתבאס. שיפוד ירקות בדלידה (צילום: וולט)