תגידו ביי למכונית: 11 מדרחובים חדשים החודש בתל אביב

ההצלחה של מדרחוב לוינסקי דוחפת קדימה את תוכנית העירייה לתעדוף אופניים והולכי רגל. מזל טוב למתחם בזל, לפלורנטין, למתחם נגה ולשכונת שרונה, יש לכם מדרחובים חדשים

שמחת חיים ואידיליה קולינרית. מדרחוב לוינסקי
שמחת חיים ואידיליה קולינרית. מדרחוב לוינסקי

בעקבות הצלחתו המפוארת של מדרחוב שוק לוינסקי, תסב עיריית תל אביב-יפו בשבועות הקרובים 11 מקטעי רחובות למדרחובים סגורים לתנועת כלי רכב, לא כולל השניים שכבר פעילים בלוינסקי לאורך השבוע ובשינקין (בימי שישי). בעירייה מסבירים כי הרחבת פריסת המדרחובים בעיר היא חלק מהמדיניות העירונית המתגבשת לתעדוף הולכי רגל ורוכבי אופניים ולעידוד המסחר המקומי.

הרחובות הצפויים להיסגר באופן הדרגתי לכלי רכב הם אשתורי הפרחי (יחובר לכיכר בזל), נחלת בנימין במקטע הזנוח שבין קלישר לרוטשילד, רחוב הארבעה, רחוב פלורנטין (כולל הרחבת שטח פעילות עסקי הלילה), רחוב העלייה השנייה המקיף את נמל יפו (בסופ"שים), רחוב דניאל (בין שוק הכרמל לטיילת), סמטת אלוף בצלות הפלורנטינאית, רחוב נג'ארה בכרם התימנים, סמטת בית הבד, רחוב יוסי בן יוסי (מדרחוב 24/7) ורחוב סגולה שבמתחם נגה היפואי.

בנוסף יורחבו זמני הפעילות של מדרחוב שינקין, ואילו מדרחוב לוינסקי יתקבע על 24/7 בין רחוב השוק לרחוב הרצל. "יצירת המדרחובים בעיר היא חלק מתפיסת עולם כוללת ששמה במרכז את הולכי הרגל, רוכבי הכלים האישיים ומשתמשי התחבורה הציבורית", אמר ראש העיר רון חולדאי. :"חלק מתפיסה זו, אנו סוללים השנה עשרות קילומטרים חדשים של שבילי אופניים, מרחיבים את רשת נתיבי התחבורה הציבורית ומרחיבים, מוסיפים צל ומשפצים עשרות קילומטרים של מדרכות. בשנה האחרונה הפכנו את רחוב לוינסקי למדרחוב וסגרנו לתנועה את רחוב שינקין בימי ששי, והקהל מצביע ברגליים – תרתי משמע".