מדריך השווקים הגדול של תל אביב: שוק לוינסקי

איפה נמצאות המעדניות הכי מומלצות, איפה פשוט חייבים לאכול, מתי הכי מומלץ לבוא, אילו חנויות מגניבות יש בקרבת השוק וגם איך מגיעים - כל ההמלצות השוות לשיטוט בשוק לוינסקי

אוזריה (צילום: איתיאל ציון)
אוזריה (צילום: איתיאל ציון)

שוק לוינסקי נוסד בשלהי העשור השלישי של המאה הקודמת, וזכה לחיזוק בגלי הגירה מסלוניקי, תורכיה ומרכז אירופה. המהגרים העניקו לשוק אופי בלקני מיוחד – פציח מבצק פילו, עוקצני מזיתי קלמטה ומריר מתוק ממשקה רוזטה שקדים. שלושה דורות מכרו ומוכרים פה דליקטסן ומאפים, אגוזים, קטניות ובעיקר תבלינים במבחר מסעיר שלא יותיר שום עדה מקופחת – מלימונים שחורים מיובשים עד מקלות ליקריץ. גלי הטבעונים והבריאותנים שיגרו אל השוק המוני שוחרי בריאות שמתמזגים היטב בקפה קאימק ובבר קיימא, וזליגת התושבים הצעירים אל הדירות הובילה לפתיחת שלל בתי אוכל משוכללים כמו דלידה והחלוצים.

יהלומה (צילום: לימור לניאדו תירוש)
יהלומה (צילום: לימור לניאדו תירוש)

אל תחזרו הביתה בלי

תבלינים ארומטיים וטחינה טרייה מחבשוש (נחלת בנימין 105) וממשפחת פרג שכבר הפכה לאימפריה (לוינסקי 46); זיתים, כבושים ועלי הגפן של מעדניית חיים רפאל עטורת השבחים והניסיון, ואם אתם לא מתאפקים תלעסו כאן גם קציצות פראסה טריות ישר מהתבנית (לוינסקי 36); הפירות היבשים ושפע הקטניות של עזרא גבאי (נחלת בנימין 101); השלל האסייתי של דרגון (כולל אטריות ביצים לפי משקל ורוטב סרירצ'ה לוהט, לוינסקי 48) וכמובן המרציפן של קונדיטוריה אלברט (מטלון 36).

הקונדיטוריה של אלברט (צילום: אסי חיים מתוך בלוג המורדים hamordim.wordpress.com)
הקונדיטוריה של אלברט (צילום: אסי חיים מתוך בלוג המורדים hamordim.wordpress.com)

מה אוכלים כשמתעייפים

במעדניית יומטוב יכינו לכם על המקום כריך עם הגבינות הייחודיות למעדנייה (כולל גבינת הטולום התורכית, שמיושנת בעור של טלה ומקבלת טעם עשיר ומרקם מתפורר). בדייבוצ'קה יהנדסו לכם כריך הרינג מענג מבגט שלא שורט את החך. בירה ודגים מלוחים תמצאו בחמארה הפולנית של מתי המקלל, סרדינים עטופים בעלי גפן באוזריה (כשאין סרדינים לכו על טרטר השייטל שבא עם צלפים, זיתים, וחלמון ביצה ניגר) ופול מצרי וקוסקוס אמיתי תמצאו בביסטרון של יהלומה.

אווירת שוק יוונית. אוזריה (צילום: איתיאל ציון)
אווירת שוק יוונית. אוזריה (צילום: איתיאל ציון)

חנויות שכדאי לקפוץ אליהן באזור

// שני הררי

ילדים זו שמחה, אבל זו גם חתיכת טרחה, בייחוד לקראת חגיגות בגן, ימי הולדת, פורים ושאר החגים. פה תמצאו הכל מהכל לכל חג ומועד בלוח השנה העברי.

ילדים זו שמחה, מטלון 21

happy-children.co.il

ריסים בוורוד פוקסיה עם נצנצים, בירוק זרחני או בטורקיז עמוק; שפמים מסולסלים ואביזרים לחבישה והידוק פאות נוכריות הם רק חלק מהמלאי המסקרן מאוד ב"ליאון מזרחי" – חנות למאפרות, מתאפרות ודראג קווינס.

לאון מזרחי, כפר גלעדי 1

 monaco-cosmetics.com

 

כמות ומגוון מסחררים של ניירות עטיפה, שקיות מודפסות, קופסאות קרטון בגדלים שונים וסרטי קישוט מכל מיני חומרים ובכל מיני עוביים שיאפשרו לכם להוציא לפועל פנטזיות פינטרסט בתחום הרלוונטי ולתת בימי הולדת את המתנות הכי יפות בשכונה.

יואב אריזות, וולפסון 10 פינת הקישון

yoav-arizot.co.il

הקשר בין עיר האורות לכפתורי פריז הוא ערטילאי למדי, ובכל זאת מדובר במוקד עלייה לרגל לתופרות ביתיות, מעצבים חובבים ומקצועיים, סטודנטים משנקר ומנויי בורדה או כל מי שעדיין משתמש במונח אפליקציה בהקשר הטקסטילי. תמצאו כאן חוטים, מחטים, רוכסנים, סרטי אלכסון, אביזרים למכונות תפירה, מוצרי סדקית מכל סוג ומין וכמובן גם כפתורים לרוב.

כפתורי פריז, כפר גלעדי 15, 6832095־03

 

מתי באים

בימי שישי השוק סואן וגדוש בשלנים ובשלניות שמחפשים את התבלינים הנכונים לארוחת שישי. בשעות אחר הצהריים של ימות השבוע האווירה הרבה יותר רגועה, ויש זמן לתחקר את בעלי הדוכנים בשאלות שתמיד רציתם לשאול ולא העזתם, כמו האם חליטת התה הזאת אכן ממריצה את מחזור הדם ומשפרת את חיי המין.

איך מגיעים

כל קו שעובר בכיכר המושבות ייקח אתכם לכאן – 16, 4, 18.

 מפת הסיור