לא רק היפסטרים ונקניקיות: מקומות שאסור לפספס בברלין

קשה להאמין אבל בברלין יש עוד אטרקציות חוץ מחנויות יד שניה. איפה קונים עוגיית הזייה, מה החנות הכי טובה לתקליטים ולאן לוקחים את הילדים בחינם? קבלו את כל תחנות החובה לבירה הגרמנית

גרפיטי בברלין (צילום: shutterstock)
גרפיטי בברלין (צילום: shutterstock)
3 באוקטובר 2017

זה לא חדש שברלין הפכה ליעד נחשק ביותר עבור ישראלים – בין אם אלה היפסטרים צעירים שהחליטו לנסות את מזלם בבירה הגרמנית, פנסיונרים מזרח אירופאים שאוהבים את מזג האוויר וכמובן אמנים ברוחם ובנפשם שיוקר המחייה בארץ שבר גרם להם לעבור לחיות במקום בו פרנסה היא לא דרך אלא אמצעי להגשים את מה שבאמת הם רוצים לעשות בחיים.

המלונות הכי שווים בברלין
תחנות חובה בניו יורק
מלונות מפנקים במדריד

כך או כך, הרחובות הומי הישראלים הם מחזה שכבר הפך לנורמטיבי לחלוטין ונראה שהעיר הופכת לפלורנטין קטנה. למי שעדיין לא ביקר בה וגם למי שכבר ביקר ומחפש אטרקציות חדשות, אספנו כמה תחנות חובה בברלין שמומלץ מאוד לעבור דרכם (מבלי לפגוע בכבודה של "פריימרק", תאמינו לנו שיש חיים אחרי ג'ינס ב- 4 יורו) ולהוסיף לכם לצ'ק ליסט:

לשתות בירה ב־8 מ"מ

קשה למצוא בברלין ברים בעלי אופי מובחן, שהרי שם שותים בעיקר בשביל האלכוהול ומקלים ראש בבלגן שמסביב. כתיירים, הגיוני בהחלט שתחסכו מעצמכם הרגלים מקומיים משעממים ובמקרה שכזה מומלץ לקפוץ ל־8 מ"מ שבאזור המיטה. בניגוד לאופייה הטכנואידי של העיר מדובר בבר רוקנ'רולי למהדרין, המתמחה בהופעות חיות ובתקלוטים מגוונים. אל דאגה, שם הדי.ג'ייז לא חותכים לטראש אחרי אחת בלילה.

כתובת: Schönhauser Allee 177b, 10119 Berlin

לקפוץ למסיבת בריכה ברחוב רוואלר

רוואלר שטראסה שברובע פרידיכסהיין שידרג לאחרונה את מעמדו ממתחם בילוי זול נוסח נמל תל אביב לרצועה מרשימה של מועדונים מחתרתיים ופופולריים כאחד. הפנינה האמיתית (והחדשה יחסית) היא Haubentaucher – בריכת שחייה המשמשת גם כמועדון ומארחת מסיבות יום שמחות.

כתובת: Revaler Str. 99, 10245 Berlin

להשתתף בתחרות כישרונות בפארק מאואר

מדי יום ראשון בשעות אחר הצהריים מתהווה בשטח החולי שבמאואר פארק (ליד שוק הפשפשים) תחרות כישרונות בלתי מחייבת בעליל. זמרים גרועים בדרגות שונות מביכים עצמם במרכז המעגל לעיני מאות צופים ויש מקום גם לג'אגלינג, לקטעי ריקוד ולכל מה שבא לכם לעשות באותו רגע. תשואות הקהל מובטחות מראש. הכניסה חופשית.

כתובת: Gleimstraße 55, 10437 Berlin

לרדוף אחרי עפיפונים בפארק טמפלהוף

פעם היה טמפלהוף שדה תעופה פעיל ששימש לפרקים גם את השלטון הנאצי. היום נותר ממנו טרמינל בלתי שמיש ושטח עצום ומישורי של דשא, מהסוג שיכול להכיל שכונות שלמות של תל אביב. אידיאלי לפיקניקים, בהייה ברחפנים וטיסנים, רדיפת עפיפונים ואפילו שנ"צ משפחתי בטבע. הכניסה חופשית.

כתובת: Tempelhofer Damm, 12101 Berlin

פארק Tempelhoferdamm בברלין. צילום: שאטרסטוק
פארק Tempelhoferdamm בברלין. צילום: שאטרסטוק

שופינג מטורף של תקליטים ב- Oye Records

לא מדובר באחד מהיכלי התקליטים הגדולים בעיר, אלא במקום צנוע הידוע במבחר האלקטרוני המשובח שלו. לשם מגיעים המיני סלבים של סצנת האלקטרוניקה הברלינאית כדי להצטייד בתחמושת לקראת הסט בסיזיפוס או בפנורמה בר.

כתובת: Oderberger Str. 4, 10435 Berlin

View this post on Instagram

#Francisco #BiguineLeleAvecFrancisco #LesMainsNoir

A post shared by OYE Records (@oyerecordstore) on

לבקר ב-Another Country

הנסיך הקטן של קרויצברג ותענוג גדול לכל חובב ספרים באשר הוא. החנות, שבעשור האחרון זכתה למעמד של מוסד בוהמייני, מכילה מגוון ספרי יד שנייה בשפות שונות ומגישה קפה ובירות לעידוד חדוות הקריאה. אם אין לכם כוח להיסחב בחזרה לתל אביב עם שני כרכים של "מלחמה ושלום", אפשר לקבל החזר של 1.50 יורו עם השבת הספרים לחנות.

כתובת: Riemannstraße 7

לחובבי עיצוב: Manufactum

מגופי תאורה וכלי מטבח ועד סבונים ממנזר בנדיקטיני בצרפת וסריגים סקוטיים בעבודת יד: רשת Manufactum, המחזיקה במחסן גדול בברלין, מתפזרת אמנם לתחומים מרובים, אך בכולם העיקרון המנחה הוא ייצור איכותי הנשמר לשנים ארוכות. כדור הארץ יודה לכם, הארנק קצת פחות.

כתובת: Hardenbergstraße 4-5

לשרדג את הסקס בחנות Fun Factory

כיאה לעיר שבשדה התעופה שלה נמכרים ויברטורים במכונות אוטומטיות (מוזמנים לבדוק), ברלין משופעת בחנויות סקס המתעלות בכל פרמטר על הדגם המוכר מתל אביב. המומלצת שבהן היא פאן פקטורי שבאזור המיטה, שאיננה רק מתהדרת במגוון מרשים של מוצרים, אלא גם במרחב המניפולטיבי המעניק למשוטטים בו את התחושה שהם תועים בתוך ואגינה ענקית.

כתובת: Oranienburgerstraße 92

יום כריסטופר סטריט בכל קיץ

אירוע הגאווה הגדול של ברלין הוא אחד הגדולים בעולם, בזכות 500 אלף האנשים שמשתתפים בו מדי שנה. האירוע נקרא על שם מהומות 1969, שהחלו בבר סטונוול שפעל ברחוב כריסטופר שבניו יורק. בברלין מצוין החג מאז שנת 1979, והחגיגות כוללות תהלוכת ענק, להקות, מסיבות, דראג ואהבה בשפע.