למה כולם מדברים על סרינה ווילאמס, נורם מקדונלד ואילון מאסק?

במהלך השבוע יש הרבה סיפורים שמעוררים סערה ברשת ומסרבים לדעוך. אם לא התעניינתם בזמן ואתם רוצים להשלים מידע, אם אף אחד לא הסביר לכם כמו שצריך וגם אם סתם בא לכם להתאבסס עוד, כאן תמצאו הסברים מקוצרים שיעזרו לכם להקריץ דעה ולהשתלב בכל שיחה

מפסידה בכבוד (Photo by Al Bello/Getty Images)
מפסידה בכבוד (Photo by Al Bello/Getty Images)
12 בספטמבר 2018

סרינה ווילאמס מפסידה

מה הסיפור

סרינה ווילאמס רבה עם שופט במשחק טניס והוא פסל לה משחקון.

למה זה סיפור?

מתח גזעי ומגדרי. שופט הקווים הואשם בסקסיזם וגזענות, סרינה הואשמה בהתנהגות לא הולמת. בגדול כנראה שניהם נסחפו.

הדעה המקובלת:

אין פה עניין, בגלל שסרינה הפסידה בלי קשר (המשחקון לא היה מכריע, הבחורה השנייה הייתה הרבה יותר טובה. כל הסיפור הזה עושה עוול ליפנית הצעירה שדי קרעה אותה. היי- זה הניצחון הגדול הראשון שלה וכולם מדברים על סרינה וויליאמס).

הדעה המקובלת הנגדית:

היחס לסרינה ווילאמס שערורייתי ולא מאתמול. היא לא זוכה לריספקט שמקבלים ספורטאים גברים בסדר הגודל שלה.

זה חשוב?

אולי בארצות הברית.

עוד כתבות מעניינות:
פסטיבל מטאור היה כישלון לוגיסטי מטורף
החברה הגאונה מגיעה לטלוויזיה: כל הפרטים
שבוע האופנה בלונדון: ללא פרווה

נורם מקדונלד מתראיין ומתנצל

מה הסיפור

נורם מקדונלד, סטנדפיסט ידוע בקרב אנשים שיודעים מי הוא, התראיין לכבוד עליית הסדרה החדשה שלו בנטפליקס ואמר כמה דברים בעייתים על חבריו רוזאן בר ולואי סי.קיי בינהם "הם עברו משהו קשה. אני יודע שאנשים אומרים 'מה עם הקורבנות?' אבל אתם יודעים מה? הקורבנות לא עברו את מה שהם עברו". אחר כך הוא התנצל, אבל ההופעה שלו אצל ג'ימי פאלון בוטלה.

למה זה סיפור

שנה אחרי metoo, קיים חשש שההדף הגדול של חשיפת הארווי ווינשטיין התפוגג לגמרי, ומקרים פחות מובהקים של הטרדה ופגיעה מינית יחזרו לנורמה.

דעה מקובלת

לואי ורוזאן חברים טובים שלו – אז מה ציפיתם, שהוא יגנה אותם? חוץ מזה שניהם התנצלו.

דעה מקובלת נגדית

לואי סי.קיי הוא נושא רגיש. נוטים להמעיט מחומרת מעשיו כיוון שבניגוד לעברייני מין אחרים, הוא חמודי. היחס אליו הוא היחס שייתן את הסמן לשאר הגברים, בבחינת – אם סולחים ללואי, אפשר לחזור אחורה למצב כפי שהוא היה לפני metoo.

זה חשוב?

לא. זאת דעה של מישהו, זה אף פעם לא חשוב.

אילון מאסק מעשן וויד

מה הסיפור

אילון מאסק עישן וויד אצל ג'ו רוגן

למה זה סיפור?

אילון מאסק, גבר הגברים הגברי עם אישיות הרובוטריק ופרצוף השעווה, מראה סימני אנושיות מדאיגים. אחרי שהוא העז להודות ששבוע עבודה של מאה עשרים שעות פוגע בבריאותו הנפשית והפיזית, הוא הגדיל לעשות ועישן בשידור ג'וינט שמנמן. בתור המנכ"ל והיזם של טסלה, מאסק הוא סמל של ממציא מודרני. ממשיך דרכם של אדיסון, האחים רייט וכמובן, ניקולה טסלה. אף אחד לא מצפה מהגברים המכובדים ברשימה הזאת להתמסטל בפומבי. האקט נוגד את הדימוי, ואנשים חווים דיסוננס קוגניטיבי.

דעה מקובלת

הוא מתפרק. בשנים האחרונות יש יותר מרמז להתמוטטות התדמית האטומה והשקולה. זה הסוף של טסלה, שני בכירים בחברה כבר התפטרו. חוץ מזה, הוא נראה מגוחך עם ג'וינט, כמו ילד שמחקה את ההורים שלו.

דעה מקובלת נגדית

ליב אילון מאסק אלון. זה בכלל לא מוזר שהוא מעשן וויד. מתאים רטרואקטיבית לדמות שלו. באופן כללי הוא בכלל לא מוזר, הכל בו ממש נורמלי.

זה חשוב?

בכלל לא. אפילו לא קצת.