מה מזמינים היום: רגע רגע רגע, מה שמתם לי בחומוס?

חומוס דאל עדשים בקארי טנדורי בחומוס שלמה ודורון. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hummus_shlomo_and_doron
חומוס דאל עדשים בקארי טנדורי בחומוס שלמה ודורון. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hummus_shlomo_and_doron

חומוס זה נושא רגיש לישראלים, ולכן כשמתעסקים עם מנת הבסיס הכל כך אהובה הזו, זה תמיד יעורר כמה תגובות זועמות. אבל מה שעושים בחומוסיה הזו יכול להפחיד גם את האמיצים שבמנגבים. אם מתעלמים מהתוספות המופרעות, תמצאו חתיכת חומוס מצוין

הישראלים הוא עם מוזר. אפשר להעליב את האופי שלנו, לזלזל בנו כציבור, להעלות לנו מחירים בהכל, לחפף עלינו בתשתיות ולהרוס לנו הדרגתית את הדמוקרטיה – והכל יעבור חלק. אבל רק תנסו לשחק עם מנת הבית שלנו, חומוס, ותחטפו רצף קללות בלתי הגיוני. רק תזרקו ליד ישראלי את העובדה שאמריקאים משלבים חומוס עם שוקולד, ויש לכם קללות בונטרילו חדש. אבל לאמצים הפרחים, ואם יש מקום שמנסה להמציא את החומוס מחדש, אנחנו לכל הפחות ננסה. ואת "חומוס שלמה ודורון" ניסנו לא פעם, ותנו לנו להגיד לכם משהו – זה חומוס מצוין, עם ובלי ההרפתקנות.

>> הבאתי אוכל מהבית: הבת של אהרוני מלשינה על המתכונים המשפחתיים

אין בתל אביב חומוס מקטב יותר. יש הנשבעים לו אמונים ברמה של כת שטופת מוח ויש הרואים בו שיקוץ מוסרי – ובעיקר בשלל הווריאציות היצירתיות המוגשות בו מעל גבי החומוס, כולל חומוס סלט ירקות (!) או חומוס פריחולס, חלפיניו ונאצ'וס (!!!) – אבל מומחי חומוס בלתי תלויים שהצליחו לבודד אותו מתוספותיו המוגזמות העידו שמדובר בחומוס מעולה כשלעצמו, ואף למעלה מכך בגרסת החומוס-פול. עם זאת, החומוס דאל-טנדורי הוא הברקה מדהימה, ולא מעניין אותנו כלום.

 

מנה מומלצת? עם כל הכבוד לתוספות, כשתנסו את החומוס פול (30 ש"ח) לא תישאר לכם מילה רעה להגיד על ההרפתקנות הקולינרית, כי הפה שלכם יהיה מלא חומוס. אם בכל זאת בא לכם משהו מיוחד, יש ספיישל חומוס טוניסאי (45 ש"ח), עם טונה, אקריסה, לימון כבוש עדין, טחינה, בצל סגול ופטרוזליה. יאם.
יש אופציה לטבעונים? חחחחח מה נראה לכם? זו חומוסיה. לא הצלחנו למצוא מנה שהיא לא טבעונית. אפילו מנת החומוס עם "בשר טחון" (40 ש"ח) היא בעצם תערובת של בורגול ופטריות.
איך מזמינים? בוולט
ואם לא בא לי? טוב זה לא בעיה, כי ממש אפשר להזמין קריספי צ'יקן רועש ועסיסי. ואם גם הוא לא מספיק – תמיד אפשר למצוא את עצמכם ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.