מה מזמינים היום: זכרונות מבית אבי, גרסת יאיר לפיד

תתחברו לשורשים אחרים. שניצל ממולא של "טוליפ". צילום: מתוך עמוד הוולט
תתחברו לשורשים אחרים. שניצל ממולא של "טוליפ". צילום: מתוך עמוד הוולט

יש ימים בהם אנחנו רוצים להתחבר לשורשים האשכנזים שלנו וחושקים בארוחה מלאת פפריקה. ובכל יום שזה קורה, אנחנו יודעים שיש מקום אחד בתל אביב שמחזיק את המסורת ההונגרית עם אוכל הונגרי ביתי שיעלה לכם זיכרונות מטומי לפיד

יש כמה דברים ששכחנו מאחור במהלך המהפיכה הקולינרית שישראל עברה במהלך הרבע מאה האחרונה, אבל המפוספס מביניהם הוא המטבח האשכנזי. דמיינו לעצמכם מתמודד ריאליטי ששולף את הקלישאה הכי חבוטה על המסך, ומגיש לשופטים "אוכל מהבית של אמא". מה דמיינתם? אני בטוח שזה משהו עם מטבוחה וחריף. ספק אם מישהו מכם דמיין מנת גולש חמימה. וזה בעיה, כי אנחנו מזניחים אגף קולינרי שלם שקיים בישראל, ולמרות שהוא לא נוכח בהרבה מסעדות בארץ, באלו שכן הוא תענוג. פקקטה מי שמוותר על התענוג.

>> כולנו בלגים: "מאמו" מביא את המחמצת והמסקרפונה לוופל הבלגי

ויש מקום אחד בעיר שמכין מאכלים לפי המסורת ההונגרית – אולי המטבח הכי מגוון של עדות האשכנז – ואף מארגן אותו יפה יפה במשלוח. מסעדת "טוליפ" ממוקמת ביהודה הלוי מזה 14 שנים, אבל המתכונים שלהם נספרים כבר במאות השנים. גם האחרונים לעשות בדיחות "חסר להם מלח" (חלאס, זה כבר לא מצחיק אף אחד) יודעים שאוכל הונגרי מפוצץ בטעמים, ובטוליפ מצרפים לו גם תוספות אשכנזיות למהדרין, כמו נוקדלי, בלינצ'ס מלוח וכמובן, כבד קצוץ. והנה החלק המפתיע: היא גם אחת המסעדות שמדורגות הכי גבוה בוולט, כך שיש על מי לסמוך.

אין יותר קלאסי מזה. גולש של "טוליפ". צילום: מתוך עמוד הוולט
אין יותר קלאסי מזה. גולש של "טוליפ". צילום: מתוך עמוד הוולט

מנה מומלצת? אם בא לכם הונגרי בא לכם גולש הונגרי, אז לכו על הגולש האותנטי (69 ש"ח), אבל אם בא לכם אשכנזי אבל לא להתפרע, תמיד אפשר לקחת רולדת עוף (שניצל ממולא, 75 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? לא הרבה, אבל מה שכן מעניין – למשל, גולש פטריות הונגרי (65 ש"ח) או לצ'ו הונגרי (65 ש"ח).
איך מזמנים? בוולט או בתןביס
ואם לא בא לי? אז לפני רגע המלצנו לכם על המבורגר ששווה את משקלו בזהב, אבל אם בא לכם משהו בתמחור יותר קליל, בטח תמצאו משהו שבא לכם ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.