מה מזמינים היום: קסדייה שהעיפה לנו את הראש עד למקסיקו

דרום ארה"ב חדש. ניו מקסיקו. צילום: מתוך עמוד הוולט
דרום ארה"ב חדש. ניו מקסיקו. צילום: מתוך עמוד הוולט

הימים החמים מתחילים להתגנב מעבר לפינה, ואנחנו צריכים בתגובה לאכול משהו קליל, קיצי, אולי קצת חריף עם מלא צבע. ונגיד, משהו שאדם בשם חואן היה שמח לאכול, ארוז בתוך טורטייה, צלוי על הפלנצ'ה ומפוצץ בגבינה. אבל גם בוריטו יהיה כיף

לקחו לא מעט שנים עד שתל אביב ראתה אוכל מקסיקני שלא מגיע מהמטבח של מקסיקנה. בעשור האחרון, לעומת זאת, קמו כמה מסעדות (ותכלס, מזללות) של אוכל מקסיקני, הקסו זרם כמו מים והנאצ'וס פוזרו באהבה. עם זאת, אולי בשל פוסט הטראומה משנים שכונות, אנחנו עדיין מתרגשים בכל פעם שאנחנו פוגשים מקסיקנית חדשה. גם אם זה רק מטבח משלוחים שמציע בוריטו אנונימי. בל שמעו משהו, לפעמים עם קצת מזל – מטבח המשלוחים העלום מתגלה כאחלה של אופציה לבוריטו, או אפילו קסדייה מעולה.

ניו מקסיקו. צילום: מתוך עמוד הוולט
ניו מקסיקו. צילום: מתוך עמוד הוולט

זה מה שקרה למבקר אוכל הרחוב שלנו כשהוא מצא את "ניו מקסיקו", מטבח משלוחים מבית ג'ארה שמייצר מנות מקסיקניות ממש מפתיעות בטיבן, במיוחד ביחס למחיר הסביר שלהן. הנה, למשל, מה שהוא חשב על הקסדייה (הדווקא יקרה, אבל משתלמת): "הטעם של הקסדייה היה היפוך מושלם לנראות שלה, וכך גם הרכב המנה. לרוב אני רגיל לקסדיה דקיקה עם כמות בשר חביבה במקרה הטוב, וסמלית במקרה הרע. לא זה היה המקרה – כמות הבשר של הקסדייה הזו חוצה את זו של רוב הבוריטו והקסדיות שבעיר, וכנראה גם מהמנה שאמא שלכם נותנת בשישי. זה היה ביס עסיסי לאללה, מעקצץ ברוטב צ'יפוטלה ומרוח בשפע של גבינה. אם הייתי יודע הייתי מזמין מראש עוד, איזה תענוג".

אל תסתכלו על הקסדייה, אלא על מה שיש בתוכה. הקסדייה של ניו מקסיקו. צילום: מתן שרון
אל תסתכלו על הקסדייה, אלא על מה שיש בתוכה. הקסדייה של ניו מקסיקו. צילום: מתן שרון

מנה מומלצת: טוב אחרי התיאור הזה באמת שקשה לא להזמין את הקסדייה המוזרה הזו (47 ש"ח), שנראית פושטית אבל מתגלה כמכרה זהב של בשר וגבינה. אבל אם לא בא לכם התקף לב, אנחנו היינו הולכים על בריטו ברבקואה (46 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? גם אתם יכולים להינות מבוריטו פהיטס (44 ש"ח) או בוריטו סופריטס טופו (44 ש"ח), כל עוד תורידו את השמנת החמוצה.
איך מזמנים? בוולט
ואם לא בא לי? אז שתדעו, יש לנו המבורגר ממש עמוס וכיף להמליץ לכם עליו. אבל אם פחות בא לכם ביס נוטף, יש לנו עוד רשמה ענקית של המשלוחים הכי טובים בתל אביב. כי אנחנו אוהבים להשאיר אופציות.