מה מזמינים היום: הארוחה הכי קלאסית מהודו ועד כוש

תמונות שאפשר להריח. טנדורי. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם tandooriil
תמונות שאפשר להריח. טנדורי. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם tandooriil

יש מעט מאוד מקומות בעיר שמתמחים במטבח ההודי כמו המסעדה הוותיקה הזו, שהיתה הראשונה להביא את מטעמי הטנדורי לישראל עוד באייטיז (גם אם בגלגול קצת שונה). היי, גם ככה בחוץ זה מרגיש לפעמים כמו הודו, לפחות בואו נהנה מזה

מערכת היחסים המורכבת בין ישראלים להודו נרקמה לאורך עשרות השנים האחרונות, והגיעה לרמות של תופעה תרבותית. המירוץ להודו שאחרי הצבא, הסטייל השרוואלי שלמשך כמה שנים השתלט על ישראל (מזל שזה עבר ברובו), כיסי ההיפיזם ההודי שמפוזרים ברחבי פסטיבלים – ולא פחות מכל הנ"ל, גם האוכל ההודי. נכון, עדיין אין תנור טנדור בכל בית בישראל, אבל מעט המסעדות ההודיות שהתפרסו בישראל מציגות את הסקאלה ההודית הרחבה – החל מהטוויסטים היוקרתיים של יובל בן נריה, ועד לאופי הקלאסי של מסעדת "טנדורי".

>> סיר קציצות מטורף וקפה שזחלתי בו על הרצפה. זאת העיר של אורי צור

טנדורי היא לא המסעדה ההודית הראשונה בארץ, אבל גם זה רק כי הבעלים שלה – רינה פושקרנה – הקימה לפני גם את "איצ'יקדנה", שהיתה דוכן צמחוני בלונדון מיניסטור. אבל "טנדורי" היא השורדת האחרונה, מסעדה שהתקיימו בה שיחות מקדימות להסכמי אוסלו וגם הדייט הראשון של ביבי ושרה. פיסת היסטוריה אמתית עם אוכל הודי שנעשה פחות או יותר באותו האופן כבר שנים רבות. גם במשלוח האוכל מגיע חמים ומפנק, ולפעמים כל מה שצריך זה את הקלאסיקות, גם אם הן ממקום רחוק וכבר פחות קסום.

 

מנה מומלצת: במסעדה קלאסית שכזו קשה שלא ללכת על הקלאסיקות, והעסקית עוף טיקה מסאלה ברוטב (54 ש"ח), של נתחי עוף צלויים בטנדור ומבושלים ברוטב עגבניות, בצל ותבלינים היא קלאסיקה אמתית. וזה גם מגיע עם שפע – אורז, תבשיל קטניות, תפו"א מבושלים, נאן וצ'אטני.
יש אופציה לטבעונים? לא, לא ממש חשבו עליכ- סתם נו, זו מסעדה הודית. יש המון מנות טבעוניות, אבל המשתלמת ביותר היא ארוחה תאלית טבעונית (64 ש"ח), שמספקת שפע: אוזן, דאל עדשים, תפוחי אדמה, נאן וצ'אטני.
איך מזמנים? במשלוחה, ובוולט
ואם לא בא לי? אז אולי אתם בעלי טעם אמריקאי מחוספס (גם אנחנו, אל תרגישו רע) שמעדיף פיצה נוטפת גבינה, עם קראסט מלא בפפרוני (כן, גם אנחנו) יהיה לכם מה לחפש פה. ואם אתם בקטע של לחפש דברים אחרים, יש לנו גם רשימה ענקית של המשלוחים הכי טובים בתל אביב.