מה מזמינים היום: הכריך הכי מרענן שתנגסו בו, מכאן ועד האנוי

כריך פרפרים בבטן. *הבהרה: אין בכריך פרפרים. צילום: מתוך עמוד הוולט של באן-מי
כריך פרפרים בבטן. *הבהרה: אין בכריך פרפרים. צילום: מתוך עמוד הוולט של באן-מי

השילוב האולטימטיבי בין הזר למקומי הוביל את הויאטנמים לגנוב לצרפתים את הבגט וליצור את הבאן מי. דוכן קטן בלוינסקי עושה בדיוק את זה (מינוס הגנבה), ועושה זאת מושלם עם כריכים מרעננים וממלאים שיגרמו לכם להגיד תודה על קולוניאליזם

זה לא פשוט להפתיע אותנו עם כריך. בכל זאת, אכלנו לא מעט כאלה בימינו. אבל מדי פעם מגיע מארז בשר-בתוך-לחם שגורם לנו לפרפרים בבטן. כאילו, בקטע טוב, לא כי זה מרגיש כמו לאכול פרפרים. בכל אופן, הספוט הקטן "באן-מי 13" שנפתח לפני כמה חודשים בשוק לוינסקי עושה לנו את הפרפרים האלה עם כריך באן מי ויאטנמי יפהפה שמרגיש כמו ביס מהחלומות. הוא מרענן, הוא ממלא, הוא יפהפה ועכשיו הוא גם בוולט, אז אפשר להביא אחד עד הבית מבלי לזוז (או להזמין שני חצאים שונים, ולטעום כמה שיותר).

למה שנצטרך עוד סוג של כריכים? באן מי 13 (צילום: נועם רון)
למה שנצטרך עוד סוג של כריכים? באן מי 13 (צילום: נועם רון)

הנה מה שהיה למבקר האוכל שלנו להגיד על הכריך הזה, ובאמת שלא צריך יותר כדי לשכנע אתכם: "אני לא יכול להעיד על האותנטיות שלו. אכלתי רק באן מי אחד בחיי – והוא היה עם מילוי חם, ללא ממרח פאטה ומכיכר רבין – כך שמעולם לא חוויתי באן מי כהלכה. אבל הכריך ש"באן מי 13" בנו, אותנטי או לא, הוא פשוט יצירת אמנות. הבגט פריך לשלמות, סופג את טעמי הפאטה, האיולי ומעט צ'ילי סודני שנותן חריפות קלה ונעימה, מחוזק על ידי ערוב החמוצים והירקות הקרירים ומסתיים עם גימור טעמי הבשר, שלמען האמת לא תופסים מקום מרכזי גם בטעם וגם במסת הכריך – אבל בגלל שהשלם גדול מסך חלקיו, זה פשוט לא משנה". אנחנו רוצים להיות שם. או שלפחות יבוא לבוא.

מי בא לבאן מי? באן מי 13 (צילום יעקב בלומנטל)
מי בא לבאן מי? באן מי 13 (צילום יעקב בלומנטל)

מנה מומלצת? כמעט ואין הבדל משמעותי בין העוף לבקר, אז תצאו מנצחים כך או כך, אבל אם כבר, תתפנקו פיסות הבקר הטעימות האלה, שהולכות מצוין עם טעם הפטה.
יש אופציה לטבעונים? לא רק שיש באן-מי טופו יפהפה (את הפטה בקר מחליפים בפטה שקדים), גם נתקלנו באנשים שאומרים שזה הכריך הטעים מהשלושה. אנחנו לא מתווכחים (כי מילאנו את הפה בבאן-מי).
איך מזמינים? כרגע רק בוולט
ואם לא בא לי? אז תמיד אפשר לסגור פינה עם סביח טוב, וסביח טוב זה תמיד פיתרון טוב כי סביח טוב זה חבר, וחבר טוב זה סביח. רגע, מה? בעצם, אולי תוכלו ללכת לרשימה שלנו, על משלוחים תל אביב. יש שם הרבה אופציות ולא תאלצו להסתבח כמונו. כלומר, להסתבך.