מה מזמינים היום: זה מזג אוויר לשופרא דושפרה של המטבח הבוכרי

מרק דושפרה, סמרקנד (צילום: יחסי ציבור/וולט)
מרק דושפרה, סמרקנד (צילום: יחסי ציבור/וולט)

נכון, קשה טיפה לתפוס את וולט בפעילות בימים האלה, אבל אם אתם מצליחים, זה היום להזמין ממסעדת בשרים, מאפים וכיסונים בוכרית עם עיצוב משוגע, וכמובן מרק דושפרה משגע שיעיף לכם את הראש לבוכרסט. בוכרסט היא בירת בוכריה, לא?

לפעמים מרוב מאכלי עדות לא רואים את התכלס. ואנחנו אוהבים תכלס. ובתכלס, אנחנו רוצים אוכל משביע ושמח, אקזוטי אבל גם לא רחוק מדי ממה שאנחנו מכירים ואוהבים – ורצוי עם פחמימות ואווירה מנחמת. ובכל פעם שאנחנו אוכלים מהמטבח הבוכרי אנחנו מופתעים לגלות כמה הוא טעים, מגוון ועמוס בכל טוב. אז למה בעצם לא תפס בו יותר האוכל הבוכרי? שאלה טובה, אין לנו תשובה. אבל יש לנו המלצה.

אנחנו רוצים להניח עליו ראש ולנמנם. צ'יבורק, סמרקנד (צילום: יחסי ציבור/ וולט)
אנחנו רוצים להניח עליו ראש ולנמנם. צ'יבורק, סמרקנד (צילום: יחסי ציבור/ וולט)

"סמרקנד" היא מסעדה ממש מפתיעה. קודם כל, היא מעוצבת כמו טירה בוכרית צבעונית, ולמרות האלמנט הטראשי שבזה, קשה שלא להודות שזה די מהמם. שנית, האוכל שלה נראה פשוט מאוד – והוא אכל מסתמך על אלמנטים בסיסיים – אבל מצליח לתפוס אותנו בהפתעה כל פעם מחדש. בין אם זו שורת השיפודים על האש (מ-16 סוגי בשר שונים!), מנות האורז עם בשר העשירות, המאפים הבוכריים ממולאי הבשרים, וכמובן – המרקים המפורסמים. בכל אחד יש הפתעות, ולמרות הפאסון, כשמחשבים הכל זה לא יוצא כזה יקר בשביל ארוחה די ענקית.

תחרות קשה לקבבים הבולגריים הסמוכים. קבב בוכרי, סמרקנד (צילום: יחסי ציבור/ וולט)
תחרות קשה לקבבים הבולגריים הסמוכים. קבב בוכרי, סמרקנד (צילום: יחסי ציבור/ וולט)

מנה מומלצת: קשה מאוד להתנגד למרק דושפרה (מרק כיסונים עם בשר וחמוציות בנוסח בוכרי. 38 ש"ח) גם ביום אביב חם. אפשר גם להזמין עסקית (11:00-17:00 במהלך ימי השבוע), שתדאג לכם לארבעה סלטים, שני שיפודים, שתי תוספות חמות ומאפה ב-75 ש"ח.
יש אופציה לטבעונים? הבוכרים לא ממש מכירים את הקונספט של להימנע מבשר, אז כאילו… יש סלטים ושיפודי ירקות על האש, אבל אולי עדיף שתחפשו עדה אחרת (או תנסו את רשימה המשלוחים הכי טובים שלנו, כאן למטה.
איך מזמנים? בוולט
ואם לא בא לי? אז שתדעו שמצאנו מטבח משלוחים מקסיקני מוצלח ממש, וגם יש לנו עוד רשמה ענקית של המשלוחים הכי טובים בתל אביב. כי אנחנו רוצים שתהיו שמחים ושבעים, זו זכות לתת שירות.