מה ראינו בלילה: 5 המלצות צפייה חמות לכל צרכי הבינג' שלכם

התגעגענו אליך, טפשון. "דייב". צילום: יח"צ
התגעגענו אליך, טפשון. "דייב". צילום: יח"צ

הראפר המצחיק מכולם, גרסת נטפליקס צבעונית לאירועים נוראים וגם המקום הכי אפל ברשת. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ועוד הרבה יותר מדי חדשות - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא יהיה רגע ביום בו לא תוכלו לברוח להסחת דעת

1. דייב

אחת מהסדרות היותר מבדרות בטלוויזיה, קלילה ודבילית כמו האדם שבראשה – ראפר שמכנה את עצמו "ליל דיקי" ועושה שירים על נושאים יומיומיים מצחיקים וקליפים עם המון הופעות אורח משום מה. העונה הראשונה שלה הציגה במיומנות סיפורית יוצאת דופן את הדביליות שבעולם הראפ, על אחת כמה וכמה של ראפר יהודי שלא באמת נתפס כראפר על ידי השאר, וגם הצליחה לגעת פה ושם בנושאים רציניים כמו בריאות נפשית, דימוי גוף וחברות. בעונתה השניה היא כבר נדדה למחוזות של מוזרות והזיות שלא ראינו כמותן על המסך, כולל פרק הומואירוטי לחלוטין וטריפ מבריק אצל ריק רובין.

עכשיו העונה השלישית והמצופה מגיעה, במסגרתה יוצא דיקי לסיבוב הופעות ברחבי אמריקה (יחד עם כל החבורה, אהבה לגייטה). שני הפרקים הראשונים שודרו לפני כמה ימים ברשת FX (ועלו ל-yes השבוע) מעידים על כך שהטירוף של דיקי יוצא לטייל בפינות לא מוכרות, וכמו שאנחנו מכירים את הדביל החמוד הזה, הטיול יהיה גם טיול בנבכי מוחו המביך. הפרק השני, למשל, מתעד צילומי קליפ כמו שלא ראיתם מעולם. צפו להפתעות, כי איתו תמיד יש.
"דייב", עונה 3, ב-Hulu, ב-Yes ובעתיד גם בדיסני+

2. Rennervations

הסדרה התיעודית (שהיא בעצם סוג של ריאליטי שיפוצים משודרג) בכיכוכבו של ג'רמי רנר, כוכב מארוול שבתחילת השנה נפצע בתאונה מוזרה שכמעט ועשתה את מה שת'אנוס לא הצליח, ומציגה צד יותר אישי ברנר – את אהבתו לשיפוץ, בנייה, חידוש וגם עזרה לקהילה. השחקן יצא לסיבוב ברחבי העולם, חבר לארגונים שעוזרים לילדים מעוטי יכולת, ואז משפץ עבורם אוטובוסים ורכבי ענק. למה שיצטרכו רכבי ענק? הם לא! אבל הוא הופך את הרכבים האלה למרכזים עבור הקהילה – משאית לסינון מים, אוטובוס עם אולפן ביתי, מתנ"ס נייד וכן הלאה.

המטרה של הסדרה היא גם לתת משהו נחמד לילדים, אבל בעיקר לחשוף את הציבור לארגונים שונים ואוכלוסיות שונות ברחבי העולם (בין היתר הוא מבקר בהודו ומקסיקו). מה שמבדיל את זה מעוד ריאליטי שיפוצים זה רדנר החמוד, שסוף סוף נותן לאישיות שלו לפרוץ החוצה (למה זה לא קרה במארוול? ניחא), וגם כמה כוכבים שנרתמים איתו למשימה, ביניהם חברו לנוקמים אנת'וני מאקיי, הזמר הקולומביאני סבסטיאן יטרה ועוד סלבס מקומיים, בהתאם למקום. קצת פיל-גוד על המסך, מה רע?
"Rennervations", זמין בדיסני+

3. אל מעבר לאוקיינוס

שלוש שנים אחרי שכבשה את לבבות העולם בעזרת שילוב קטלני של שירה הס ויידיש, אנה וינגר חוזרת לשירות הסטרימינג נטפליקס כדי להמשיך את רצף הסיפורים היהודי שלה. אם "המורדת" עסקה בקהילה המסוגרת של חסידות סאטמר, המיני-סדרה (סליחה, סדרה מוגבלת), החדשה של וינגר חוזרת אחורה לאירוע המכונן של היהדות המודרנית – השואה, מה עוד? – כדי לספר על פליטים, ועל האנשים שעוזרים להציל אותם.

"אל מעבר לאוקיינוס" מבוססת על סיפורו האמיתי של העיתונאי האמריקאי וחסיד אומות העולם וריאן פריי, שעמד בראש "הוועד לסיוע לשעת חירום", שהציל כ-2,000 יהודים ופליטים אחרים שנרדפו על ידי הנאצים בצרפת. בגלל שזו סדרה של נטפליקס, הוא מגולם על ידי קורי מייקל סמית' החתיך (תומאס כריסטי, "אופוריה"), וממש רוצה לעזור ליהודים. הוא נעזר ביורשת ההון האמריקאית בעלת השם המאוד מגדיר מרי ג'יין גולד (ג'יליאן ג'ייקובס, ברטה מ"קומיונטי"), וביחד הם יצילו הוגי דעות יהודיים כמו חנה ארנדט, מארק שאגאל, פגי גוגנהיים ועוד.
"אל מעבר לאוקיינוס", 7 פרקים בנטפליקס

4. וויל טרנט

בשנה האחרונה שמנו לב שיש המון, אבל המון, סדרות על סוכנים. כלומר, תמיד היו סדרות על סוכנים, וגם סרטים, וגם סופר-שוטרים – אבל בשנה האחרונה יש באמת יותר מדי. וקצת מאסנו, יש להודות, בתפקיד סוכן ה-FBI הקשוח שקופץ מבניינים, יורה בכל הבחורות ושוכב עם הרעים. סליחה, התהפך לנו מרוב חזרתיות. אבל וויל טרנט, שעלתה השבוע בדיסני+, מביאה גיבור מסוג אחר, כזה שלא מנסה להראות שרירים, אחד שלא חושש להסתובב עם כלב קטנטן ברצועה ורודה. בקיצור, אנחנו צריכים סוכן ללא גבריות רעילה.

ואכן, גם בביקורת שכתב לנו לירון רודיק, הוא הדגיש איך טרנט משנה את המאזן הטוסטסטרוני של הסוכנים: "וויל טרנט (ראמון רודריגז) הוא סוכן FBI שיכול להיכנס לזירה ובשנייה לקרוא אותה כמו ספר פתוח. הוא גם ידוע בתור מי שהכניס לא מעט שוטרים וסוכנים מושחתים לכלא ולכן אין גם הרבה סימפתיה כלפיו במסדרונות בהם הוא עובר יום-יום במקום העבודה שלו. בקיצור, הרבה יותר שרלוק הולמס מודרני מאשר ג'יימס בונד – בין אם בגלל ביחסי האנוש הרעועים שלו או בגלל ביכולות הבילוש מופלאות שלו. הוא לא המאצ'ו הקבוע שנלחם למען שלום המשפחה שלו/שלום העולם/שלום ארגון הביון בו הוא עובד. הוא פשוט אדם רגיש וטוב לב, ולכן גם הרבה יותר קל להתחבר אליו".
"וויל טרנט", עונה ראשונה זמינה בדיסני+

5. את הדברים הכי מוזרים ביוטיוב

מה נגיד, אולי היה לנו יותר מדי זמן פנוי במהלך החג ונפלנו במורד בור יוטיוב אינסופי שנגמר במקומות אפלים. אבל היי, לפחות אתם זוכים מההפקר – כי בכתבה שהכנו בעקבות זה תמצאו כמה מהאימג'ים הכי ביזארים שראיתם בחייכם. סרטוני הזיה על סיאנס של זוהר ארגוב (ולא הסינגל המוזר שעשו בכאן11), סרטוני נקמה פסיכוטיים בשכן עצבני, 410 סרטונים של אדם אוכל דברים מוזרים ואת המילוי לחור בנשמה שחיפשתם. באמת, מצפה לכם צלילה עמוקה, בהצלחה לכולנו.