מה ראינו בלילה: 8 סדרות חדשות וישנות שהחזיקו אותנו ערות השבוע

אולי זה כן לופוס. "האוס" (צילום: יחסי ציבור/NBC Universal/נייג'ל פרי)
אולי זה כן לופוס. "האוס" (צילום: יחסי ציבור/NBC Universal/נייג'ל פרי)

בית הספר האהוב עלינו, הגבר המסוקס ביותר, הראפר הכי מצחיק והמון געגועים לסדרות עבר שחזרו לביקור. כן, שבוע נוסטלגי במיוחד עבר על הטלוויזיה שלנו, ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן בחיפושים לפני שאתם מבזבזים זמן בצפייה

17 בפברואר 2024

המסך לא מפסיק להעמיס עלינו עוד ועוד סדרות לכלות בהן את זמננו, והסינון רק הופך למאתגר יותר ויותר. לכן קיים המדור שלנו, "מה רואים הלילה", אשר נולד כדי לעזור לכם להבדיל בין העיקר לטפל, ולדעת איזה סדרות שווה לכם לכל הפחות לבדוק. המדור מבוסס על המלצות צפייה ראשונית, אז שום הבטחות גדולות – אבל פוטנציאל רב יש בשפע. והשבוע יש גם רצף המלצות נוסטלגיות. אלו הסדרות שהעסיקו אותנו במהלך השבוע האחרון

>> הזמן הזה אבוד: 20 הסדרות הישראליות הכי טובות בעשור האחרון

המופע של וינס סטייפלס

מי שעוקב אחרי הקריירה של הראפר המבריק וינס סטייפלס יודע טוב מאוד שמדובר לא רק באחד האנשים השנונים והחדים בתעשיית הראפ, אלא באדם יוצא דופן של ממש. מדובר באדם שיכול לשבת עם הראפרים הכי דביליים בעולם – ותאמינו לנו שהוא ישב עם כמה – ועדיין לייצר שיחה מבריקה ומרתקת על הפערים הגזעיים, חטיפים שהוא מתגעגע אליהם או הפחד האנושי מהמוות הקרב. בקיצור, אדם מעניין בכל אספקט. בשנים האחרונות הוא הראה צד נוסף שלו, כשנכנס לעולמות המשחק, ואף גילם את מושא האהבה של קווינטה ברונסון ב"אבוט אלמנטרי". אבל עכשיו? עכשיו הוא מקבל הזדמנות משלו, ומנצל כל שניה קצובה ממנה.

"המופע של וינס סטייפלס" הוא… טוב, אתם כבר יכולים לנחש כי ראיתם את "אטלנטה" ו"דייב". סטייפלס מציג סוג של יום בחייו עם גרסה שמבוססת על עצמו, אבל בהחלט פיקטיבית. זה די ברור שסטייפלס הולך לעסוק בנושאי גזע בצורה הסוריאליסטית שלו, וכבר עם הנאצי הראשון שמופיע אפשר להבין שלא מדובר פה בסדרה סטנדרטית. סטייפלס יצר את הסדרה עם יוצר הטלוויזיה הנפלא קניה באריס ("בלאקיש", "#BlackAFׂ"), אז השותף שלו בהחלט תורם את המצחיק לעניין. יש רק חמישה פרקים, וכל אחד אורך לכל היותר 26 דקות, אז מדובר על בינג' של בערך שעתיים, ולפי החישוב שלנו, זה המון צחוק מתגלגל. שמענו שזה טוב לבריאות.
"המופע של וינס סטייפלס", עכשיו בנטפליקס

The New Look

זה כנראה מקרי לחלוטין, אבל בזו אחר זו יצאו לפתע שתי סדרות דרמה ביוגרפיות גדולות ומושקעות שעוסקות במעצבי אופנה איקוניים מן העבר הרחוק, ואחרי שדיסני+ עשתה כבוד לכריסטובל בלנסיאגה במיני-סדרה המצוינת להפתיע "כריסטובל בלנסיאגה", באה אפל TV+ ומעניקה טיפול יוקרתי לכריסטיאן דיור בדרמה התקופתית והיוקרתית החדשה שעלתה היום לאוויר, "The New Look". הדבר המעניין, מבחינת בטטות כורסה מקצועניות, הוא שיוצר הסדרה הוא טוד איי קסלר – מכותבי "הסופרנוס" בעונות 3-2, ומיוצרי "Damages" המצוינת עם גלן קלוז ו"קשר דם" המעולה של נטפליקס עם בן מנדלסון. בשבע השנים האחרונות הוא לקח הפסקה ארוכה מתעשיית הטלוויזיה, ולכאורה יש כאן קאמבק משמח של אחד היוצרים המבטיחים של העשור הקודם.

מנדלסון וקלוז חוזרים לשתף פעולה עם קסלר בסדרה האפית הזאת, מנדלסון בתפקיד אדיר ככריסטיאן דיור עצמו, בעוד קלוז מגלמת את עורכת האופנה המיתולוגית של "הארפר'ס בזאר" כרמל סנואו, וג'ולייט בינוש מגלמת את קוקו שאנל, ומייסי וויליאמס מ"משחקי הכס" מגלמת את קתרין דיור, אחותו לוחמת הרזיסטנס המפוארת, וג'ון מלקוביץ' האגדי מגלם את הקורטייר לוסיאן להלונג שחלש על עולם האופנה הפריזאי בשנות ה-20 של המאה הקודמת. הקאסט המפואר הזה לבדו הוא סיבה טובה להתייצב מול המסך, וזה עוד לפני שדיברנו על השחזור התקופתי המוקפד והאופנה המסחררת.
>> "The New Look", עונה 1, 10 פרקים. עכשיו באפל TV+ 

טראקר

אלה הגברים שהטלוויזיה, בעיקר בארצות הברית, אוהבת עכשיו יותר ויותר. הם קשוחים מאוד, הם בודדים מאוד, הם זאבים בודדים מאוד, אבל מתחת למעטה המחוספס הם כנראה קשוחים מאוד. יש להם לב. הם הגוד גאיז. אבל קשוחים. זה בטח אומר משהו על דמותו של הגבר האמריקאי בעת הזאת, אנשים צועקים את מה שחסר להם – אבל יאללה, סבבה, תביאו אקשן. וזה בדיוק המתכון ש"טראקר" מתכוונת לנסות.

>> מה הולך ברו: דירוג הגברים הכי קשוחים בטלוויזיה האמריקאית
>> צא איתנו גבר: מה קורה לגברים הקשוחים של הטלוויזיה?

הסדרה החדשה שעלתה אתמול ב-CBS, ואם תצליח יש להניח שתגיע עד מהרה גם לארץ, עוסקת בסיפורו של קולטר שואו, זאב בודד וקשוח שהוא גם סורבייבליסט מקצועי וגם בעל חושי גישוש מפותחים, שנודד ברחבי ארה"ב ומתפרנס מכך שהוא מסייע לרשויות החוק או לאזרחים פרטיים במשימות איתור של אנשים שנעלמו וקוטף את הפרס המובטח למי שיסייע במציאתם. הכל כמובן – כמובן! – מסתבך כשהוא נקלע לחקירה שאשכרה משנה לו משהו. את ה"טראקר" מגלם ג'סטין הארטלי, פנים מוכרות מאוד לצופי טלוויזיה אובססיביים שכבר כיכבו ב"סמולוויל", "צעירים חסרי מנוח" ו"This is Us", ועכשיו הוא סופסוף מבוגר מספיק כדי להיות מחוספס ומסוקס כמו שעכשיו אוהבים.
>> "טראקר", עונה ראשונה, פרק בשבוע כמו פעם. בינתיים רק ב-CBS

אבוט אלמנטרי

זה כמעט מצחיק עד כמה "אבוט אלמנטרי" זוכה להתעלמות בישראל, למרות ההצלחה העצומה שלה ברשתות הברודקאסט האמריקאיות. אולי זה כי היא סדרה הולסומית שמרגישה (גם אם היא בהחלט לא) כמו קומדיה לילדים. אולי זה כי לקח המון זמן עד שהיתה זמינה באופן מסודר בארץ, וגם כשנחתה היא הגיע לשירות העוד-לא-מספיק-נפוץ של דיסני+. כך או כך, זה פספוס ענק, וניסינו לספר לכם את זה עוד בעונות הקודמות. מבקרת הקולנוע שלנו יעל שוב כל כך התאהבה בה:, וזה מראה בדיוק את קסמה – סדרה קומית הולסום עם דמויות שקל להתאהב בהן.

וזה בעצם לב העניין. בעידן הטלוויזיה הנוכחי עדיין עסוקים בעייקר בלנסות ליצור "איוונט", להיט, או לפחות סדרה שכולם ידברו על הטוויסט שלה – בעוד "אבוט אלמנטרי" פשוט מייצרת וחוויית צפייה ביתית חמימה, כזו שכיף לחזור אליה בסוף יום. עונתה השלישית, שעלתה ברשת ABC עם פרק כפול בשבוע שעבר, עוד לא הגיעה לדיסני+ בארץ, אבל זו בהחלט הזדמנות להשלים את שתי העונות הראשונות לפני שתגיע, ולהתחיל התחמם.
"אבוט אלמנטרי", עונה 3, פרק ראשון ושני ב-ABC, בעתיד בדיסני+

ומה עם קצת נוסטלגיה?

בין אם ראיתם כבר, ובין אם אתם רוצים לחזור לזמנים אחרים (ומי מאיתנו לא רוצה בתקופה הזו?), נוסטלגיה טלוויזיונית היא קסם מיוחד. בתחילת השבוע קיבלנו הזדמנות לריויינד וריוואץ', אז צפינו בכל הסדרות הנוסטלגיות שהגיעו לערוצי השידור במהלך השבועות האחרונים.

חשיפה לצפון

בואו נתחיל עם הסדרה המיוחדת הזו, שנחתה ממש לאחרונה ב-HOT אחרי העדרות של משהו כמו 20 שנה מהמסך. העלילה מספרת על רופא יהודי ניו יורקי שעובר לעיירה הכי נידחת באלסקה, ורגע, אל תירדמו עדיין, כי מדובר במאסטרפיס. במשך 6 עונות, שנוצרו בראשית הניינטיז, "חשיפה לצפון" פירקה את מושג הטלוויזיה לאנשים שיוצרים אותה, והדמויות שהיא מגלמת. הדרמה הקומית הסתמכה על אווירה מיוחדת שיצרה סוג של תחושת אגדה מודרנית, ואנחנו חותמים לכם שאם תיתנו לה טיפה זמן, היא תהלך עליכם קסם. אה, ובעונות האחרונות שלה השואוראנר הוא לא אחד מדיוויד צ'ייס, יוצר "הסופרנוס".
שירות ה-VOD של HOT

בנות הזהב

אם כבר קלאסיקה מנחמת, אז שיהיה במסגרת הסיטקום האלמותי הזה, שהפך לרבות השנים לאייקוני עבור קהילת הלהטב"ק, ולפשוט מצחיק לכל השאר. קומדיה גוד וייבס קלאסית בכיכובן של ארבעה נשות גיל הזהב של הקומדיה האמריקאית, כולל בי ארתור ובטי וייט המופלאות, בדירה אחת במיאמי. הפאנצ'ים זורמים כמו מים, הבדיחות זקנות כמו הבנות – אבל אין דבר יותר מרגיע ממשהו קבוע שכזה.
עכשיו בדיסני+

האוס

זה אף פעם לא זאבת, אבל זה כן סדרת רפואה-בלשות שפחות או יותר הגדיר את הז'אנר מחדש, ועל הדרך בנתה לנו לפחות דמות אייקונית אחת (או שלוש-ארבע, היי 13). האוס השנון הוא שרלוק הולמס בחלוק רופא, והגאון שיפתור כל בעיה רפואית שרק ניתן לדמיין (ותאמינו לנו, הם דיימנו) בהינף מקל הליכה זועף. הדמות המורכבת של האוס לצד התעלומות הרפואיות יצרו סדרה שמרתק לצפות בה, גם כשזה נהיה מעט חזרתית.
עכשיו בנטפליקס

נשואים פלוס

הסאטירה המבריקה ביותר של הניינטיז חוזרת לביקור יומי בערוץ הקומדיה של Yes, וזו סיבה למסיבה מכמה סיבות. קודם כל, מדובר בסדרה שהיתה מתקשה לעבר כיום (אם כי כנראה היו מבינים את הסאטירהשלה יותר), ומאגר בלתי נלאה לבדיחות על נשים שמנות, אם במקרה אתם רוצים ממש לחזור לניינטיז. אבל מתחת לכ זה, מדובר באנטי-סיטקום האולטימטיבי, על משפחה חסרת גבולות המפוררת כל אתוס אמריקאי, מהמשפחה הגרעינית האוהבת ועד לחלום האמריקאי הארור. והיא עושה זאת בצורה הכי מהנה שניתן לחשוב עליה – עם אד או'ניל, והיד במכנסיים. זו קלאסיקה.
כל ערב במהלך השבוע, yes tv Comedy, שני פרקים מדי יום חול, 20:25