מה רואים הלילה: סיד וישס פוגש את טריינספוטינג. והפאנק מת

"פיסטול" (צילום מסך: HULU)
"פיסטול" (צילום מסך: HULU)

זה נראה כמו ליהוק מושלם: דני בויל, האיש והטריינספוטינג, מביים את הסדרה על סיפורם של הסקס פיסטולס עם קאסט צעיר ולוהט. הסדרה היא פאן סוער וקצבי. אבל מעריצי הלהקה וג'וני ליידון טוענים שהסדרה היא פנטזיה של דיסני על פאנק שמחרבת את המורשת שלה. יש מכות, בואו לראות

תמיד אומרים על הפאנק שהוא לא מת ורק מריח מוזר. אבל זה לא נכון. הוא מת לגמרי ומריח מוזר. זומבי שעדיין מסתובב בינינו, רוקד פוגו וממלמל דברים לא ברורים על סיד וישס. וכך זה ישאר כנראה לנצח. עכשיו שוב תורם של הסקס פיסטולס ושוב צריך לספר את סיפור האוריג'ין של הז'אנר המוזיקלי שהבהיל את העולם. מי שמספר אותו הפעם הוא דני בויל, האיש והטריינספוטינג, בסדרה בת שישה פרקים בשם "פיסטול" שעלתה אמש אל שרתי Hulu/FX ודיסני פלוס.

לכאורה מדובר בלהיט: בויל מביא את השפה הקולנועית הקצבית והברוטאלית שלו בשירות סיפורם האנרגטי של חבורת הפרחחים שאסף מלקולם מקלארן כדי לייצר תרמית פופ שזעזעה את אמות הספים של התרבות. יש קאסט מאוד כיפי עם לואי פרטרידג', מייסי וויליאמס (כן, היא גדלה), תומאס ברודי-סנגסטר בתפקיד מקלארן, סידני צ'נדלר בתפקיד כריסי היינד, טובי וואלאס וטלולה ריילי ועוד שלל שחקנים חמודים שמגלמים אגדות מתולדות הז'אנר. "פיסטול" מתחילה בפרק הראשון כמו פאן גדול, אבל ברקע כבר מתבשלת שערוריה.

>> אתמול בלילה ראינו את תוכנית האוכל הכי פיל-גוד בנטפליקס
>> ראינו בלילה את הספיישל שהקליט הקומיקאי נורם מקדונלד לפני מותו

 

הסדרה מבוססת על ספרו האוטוביוגרפי של חבר הלהקה סטיב ג'ונס, אלא שמבקרי תרבות באנגליה, מעריצי הלהקה, ובעיקר שורד הלהקה ג'וני ליידון, מאשימים כי מדובר בפנטזיית דיסני שמבוססת באופן רופף מאוד על ההיסטוריה האמיתית של הפיסטולס והפאנק, וליידון אף הכריז שיגרור את חבריו לשעבר אל בית המשפט. הסדרה עשויה היטב ותזכה מן הסתם לצופים רבים, ומבקריה חוששים שהעלילה הבדיונית למדי שלה תתקבע כסיפור האמיתי של הלהקה שהחרידה את העולם. סיד וישס ומיקי מאוס לנצח.

>> "פיסטול", שישה פרקים, בקרוב בדיסני פלוס