מה רואים הלילה: תוכנית הריאליטי הכי מציאותית שאי פעם נוצרה

חשוף זו לא מילה. "ג'רוד". צילום: יח"צ HBO
חשוף זו לא מילה. "ג'רוד". צילום: יח"צ HBO

זו לא הגזמה, כי הקומיקאי ג'רוד קרמייקל באמת חצה את כל הקווים בסדרה החדשה שלו ב-HBO, שלראשונה באמת מצדיקה את התיאור "דוקו-ריאליטי". דייטים מגריינדר במצלמה, השיחות הכי קשות עם אמא והודעות וידוי אהבה לחבר הכי טוב, שהוא במקרה גם ראפר מפורסם. וזה רק בפרק הראשון

נדמה שבשלב הזה, אין אדם אחד עלי אדמות שלא יודע שתוכניות ריאליטי הן לא מציאות. עברנו כל כך הרבה גלגולים של החרא הזה – מ"העולם האמיתי" ועד "פליליסטיות" – כדי לדעת שהמשתתפים הם יותר שחקנים חובבנים מאשר אנשים אמיתיים, ושגם המציאות המתועדת היחסית מציאותית של הקרדשיאנז היא בסך הכל מה שבנות המשפחה, הבימאי, העורכים וכל שאר המעורבים נותנים לכם לראות. "ג'רוד" (שבמקור נקראית "תוכנית הריאליטי של ג'רוד קרמייקל", ולא ברור למה בארץ בחרו לקצר) באתה לאתגר את כל הקונספט הזה, עם שבירת חוקים, קירות רביעיים וטאבויים שלמים – וכל זה רק בפרק הראשון.

>> סטנדאפיסט פלסטיני-אמריקאי מלכלך עלינו? אז מזל שזה לא מצחיק

"לעשות לעצמי המופע של טרומן", מתאר קרמייקל את האירוע בפרק הראשון, והוא אפילו ממעיט מהמציאות. זה לא דומה ל"חזרה גנרלית" של ניית'ן פילדר, אבל כן משחק עם תפיסת המציאות באופן דומה. רק שהפעם הריאליטי נחשף. אבל יותר מהכל,  זה קרמייקל שנחשף. כשיצא מהארון בספיישל האחרון שלו, זו היתה חשיפה מפתיעה. עכשיו, בסך הכל כשנתיים אחרי, הוא כבר מוכן להשאיר צוות צילום שלם בתוך החדש בעודו מפלרטט (ויותר) עם דייט מגריינדר. וזה בערך החשיפה הכי פחות אישית – קרמייקל שופך למעשה את כל הסודות שלו, מסוג הדברים שגם לקבר לפעמים לא מספרים, והופך את הסדרה לניסוי בחשיפה.

הניסיון הזה הוא קודם כל, כמעט בלתי נתפס. לא פעם עולה השאלה 'איך הוא היה מוכן להראות את זה?', וכבר עם תחילת הפרק מקבלים דוגמה לכך עם סיפור על הודעת וידוי אהבה בפני החבר הכי טוב שלו, מסוג הדברים שלרוב משאירים מעורפל – רק שהפעם החבר הכי טוב מצולם, וממש מפורסם, ולא נחשוף יותר מזה כי קרמייקל עושה זאת מספיק. אלמנט נוסף שבולט עוד מהטריילר (ובטח בדייט גריינדר) הוא שאנחנו כל הזמן מודעים לנוכחות המצלמה, על כל הנגזרת הלא נוחה שנובעת מזה. אפשר לקרוא לזה דוקו-קרינג', אבל האמת היא שככה באמת היה צריך להיות ריאליטי. חשוף, אבל כן. מעניין, אבל גם בעל ערך על המין האנושי. ועם דייטים מגריינדר.
"ג'רוד", פרק ראשון זמין ב-yes, ב-HOT ובסלקום TV