מה רואים הלילה: רימייק של נטפליקס שמתעלה על המקור. שוב

"ריפלי" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"ריפלי" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

אנדרו סקוט נותן את הופעת חייו ב"ריפלי", ונטפליקס מצליחה לייצר רימייק שמתעלה על הסרט המוצלח והמצליח מסוף המילניום שעבר, "מר ריפלי המוכשר". עוזר לה שעל ההגה נמצא התסריטאי האגדי של "רשימת שינדלר", שהופך את הסיפור למשהו אחר לגמרי ביצירת פילם-נואר אפלה, יפהפה ומלאה במסתורין

נטפליקס עשתה את זה שוב. וכשאנחנו אומרים "את זה" אנחנו מתכוונים ללקחת סיפור מוכר שכבר זכה להצלחה מוכחת בעבר, להפוך אותו על ראשו ולעטוף מחדש, ולעשות את זה אפילו קצת יותר טוב או לפחות יותר מצליח מהמקור. וכשאנחנו אומרים "שוב", זה בגלל שהיא כבר עשתה רימייקים וריבוטים מצוינים עם את זה עם "בית הקלפים", "קוויר איי" ו"וונסדיי" (אמנם לצד פלופים אינספור בתחום). ובכל זאת "ריפלי" שעלתה שם היום היא ריימיק מוצלח בקטע אחר.

>> תקופה היסטורית: 20 הסדרות הכי טובות על המסך עכשיו
>> מה תראו החודש: 29 סדרות חדשות שדורשות בדיקה באפריל

לפני קצת פחות מ-25 שנה יצא אל מסכי הקולנוע הסרט "מר ריפלי המוכשר" של הבמאי אנתוני מינגלה, עם קאסט נוצץ ויפיוף שכלל את מאט דיימון, ג'אד לאו, גווינת' פאלטרו, קיט בלאנשט, פיליפ סימור הופמן . הסרט הצליח קופתית וביקורתית, קיבל מועמדויות לאוסקר ובאופן כללי ההפקה של נטפליקס לא אמורה להיות מסוגלת להתעלות עליו. אבל היא כן.

לעומת הסרט המואר והגדוש אנשים יפהפיים ונופים עוצרי נשימה של עושר אירופאי, "ריפלי" במהדורת 2024 היא סדרת נואר אפלה בשחור לבן, שבמרכזה אנדרו סקוט ("שרלוק", "פליבג") בתפקיד טום ריפלי, הנוכל הקטן והצעיר מניו יורק שנשלח להחזיר את בנו ההולל של אדם עשיר מהדולצ'ה ויטה באיטליה, והופך שם לנוכל גדול מאוד. סקוט, שחקן פנומנלי באמת, מכניס לדמות רבדים אפלים שמאט דיימון לעולם לא יהיה מסוגל להם ומשנה לחלוטין את הסיפור (באופן שנאמן יותר לספרים של פטרישיה הייסמית', עליהם מבוססים הסרט, הסדרה, וגם סרט צרפתי עם אלן דלון).

פרט להופעה באמת סנסציונית של סקוט שצריכה לתת לו לכל הפחות כמה מועמדויות לפרסים בהמשך השנה, יש ל"ריפלי" הנטפליקסית את חותמת האיכות של סטיבן זייליאן, מהתסריטאים הוותיקים הבכירים בהוליווד ("רשימת שינדלר", "כנופיות ניו יורק", "האירי") שהצליח לתת פרשנות דרמטית ופילם-נוארית לסיפור המוכר ולהכניס בו הרבה יותר מסתורין ואימה. לא נגזור את דינה לפני שנסיים אותה, אבל לפחות בפתיחה היא מציגה רמה גבוהה בהרבה מהמקובל בנטפליקס. והשחור-לבן האיטלקי שלה יעשה לכם את הלילה.