מה רואים הלילה: הסדרה הישראלית שמקבלת חיים חדשים בנטפליקס

גראונד זירו של הגזענות הישראלית. מיה לנדסמן ב"שעת אפס" (צילום: בועז יהונתן יעקב)
גראונד זירו של הגזענות הישראלית. מיה לנדסמן ב"שעת אפס" (צילום: בועז יהונתן יעקב)

תופעה מרתקת: הסדרות של כאן 11 משגשגות בנטפליקס למרות שהן זמינות לצפייה חינמית ביוטיוב. עכשיו תורה של "שעת אפס", שנותנת עכשיו פייט יפה בנטפליקס על תואר הסדרה הנצפית ביותר בסטרימינג בארץ, ומגיעה לה מאוד ההזדמנות החדשה הזאת

זאת אחת התופעות המעניינות של העת הזאת בעולמות הסטרימינג המקומיים: סדרות ישראליות עובדות אש בנטפליקס. זה פחות מפתיע כשמדובר בסדרות כמו "מלכת היופי של ירושלים" מבית yes, שמרבית מנויי נטפליקס בישראל לא נחשפו אליה בשידור המקור, אבל זה די מדהים כשמדובר בסדרות של כאן 11 כמו "קופה ראשית" ו"המפקדת", שלא רק שודרו בערוץ פתוח אלא גם זמינות לצפייה תמידית ביוטיוב. והנה, עכשיו גם "שעת אפס" ששודרה בתאגיד השידור הציבורי לפני שנה וחצי העפילה לשרתי נטפליקס, והיא נותנת פייט יפה לסדרת הלהיט "המכשף" בקרב על הסדרה הנצפית ביותר בישראל בסטרימינג, ומסתמן שהשת"פ הרחב שנחתם בין נטפליקס וכאן 11 עובד יפה לשני הצדדים.

כך או כך, "שעת אפס" היא סדרה שההזדמנות הנוספת הזאת לחיים חדשים לגמרי מגיעה לה. הסדרה שיצרה דקלה קידר וביים איתן צור, בכיכובם של מיה לנדסמן ודורון בן-דוד בתפקידיהם הטובים ביותר עד כה, עוסקת בסיפור דומה אך לא זהה לזה של פרשת פיטורי אדם ורטה, המורה מקריית טבעון שפוטר מעבודתו לאחר שתלמידתו (ספיר סבח) התלוננה על דעות פוליטיות (ושמאלניות כמובן) שהשמיע במהלך שיעור. "שעת אפס" מחדדת את הדרמה הזאת אל הקצה שלה ונוגעת בעצבים הכי רגישים וחשופים של הישראליות ושל הגעזנות הטבועה בה, והיא עושה את זה עם הרבה רוך וחמלה כלפי הדמויות המרכזיות.

על רקע הקיטוב והשנאה שמבעבעים בחברה הישראלית בשנה וחצי האחרונות, "שעת אפס" נראית עכשיו כמו אזהרה נבואית על נקודת אל-חזור שבה חברה משוסה ומשוסעת פשוט נקרעת לגזרים. עם עלייתה בכאן 11 קיבלה "שעת אפס" ביקורות חיוביות למדי, אך לא הצליחה לפלס דרך לקהל או לשיח הציבורי, אבל דווקא בפסטיבל הסדרות הבינלאומי של ברלין ראו בה את מה שבישראל קשה כנראה לקלוט מקרוב והעניקו לה את פרס הסדרה הטובה ביותר לשנת 2022, כמו גם את פרס השחקנית הטובה ביותר למיה לנדסמן שאכן נותנת כאן תצוגת משחק פנומנלית שאסור להחמיץ. אולי בנטפליקס נבין את מה שהברלינאים כבר הבינו מזמן.
>> "שעת אפס", עונה אחת, 6 פרקים, עכשיו בנטפליקס (אבל גם ביוטיוב! מה יש לכם?)