מה רואים הלילה: הבימאי הישראלי שאנחנו כל כך אוהבים הולך להוליווד

המאמן טד? מה אתה עושה עם הרובה?! "דרומית לגן עדן". צילום: פוסטר הסרט
המאמן טד? מה אתה עושה עם הרובה?! "דרומית לגן עדן". צילום: פוסטר הסרט

כשאהרון קשלס היה כוכב עולה בשמי הקולנוע הישראלי הוא הביא לנו להיטי אימה כמו "כלבת" ו-"מי מפחד מהזאב הרע", אבל מסתבר שבארה"ב הוא דווקא גבר רומנטי. סרט הבכורה האמריקאי שלו הוא מותחן פשע בכיכובם של שני שחקנים אמריקאים נפלאים

4 באוגוסט 2022

כבר שנים שאנחנו עוקבים אחרי אהרון קשלס. עוד מימיו כמבקר קולנוע חד לשון ועד לסיבוב היפה של הפיכתו לבימאי סרטי ז'אנר ישראלים (דבר שהיום אולי נשמע הגיוני, אבל דאז – לא היו סרטי ז'אנר ישראלים). אבל הטוויסט היפה בדמות הפיכתו לבימאי בינלאומי לא צפינו – למרות שבהחלט קיווינו.

אבל הצלחתו המרשימה של "מי מפחד מהזאב הרע" מ-2013, שיצר יחד עם נבות פפושדו, היתה מקפצה למקומות מפתיעים – קודם כל, הזכות לביים באמריקה. שנית כל, הזכות לצאת מהמסגרת הז'אנריסטית שעבד בה עד כה לעבר הרפתקאה החדשה בדמות "דרומית לגן עדן" מותחן פשע רומנטי, שזה שילוב ז'אנרים מפתיע כמו שרק מבקר קולנוע במיל' יכול לייצר. ויותר מזה, בתור בימאי אמריקאי (גם אם בחוגי האינדי, שתכלס זה יתרון) הוא גם יכול לעבוד עם שחקנים אמריקאי שאנחנו אוהבים, למשל ג'ייסון סודקיס (לעד טד לאסו) ואבנג'לין לילי.

אהרון קשלס. צילום: גיורא ביח
אהרון קשלס. צילום: גיורא ביח

הסרט עוקב אחר ג'ימי ריי, עבריין משוחרר בתקופת מבחן שמתעקש להעניק לאנני, אהובת נעוריו הגוססת, שנה אחרונה נפלאה ביחד. הפשע, כמובן, רודף אחריו וכמו שאנחנו מכירים את עבודותיו האחרות של קשלס, הכל עמוק בהרבה מאיך שזה נראה, וזה גם נראה על הדרך יפהפה. גאים בך אהרוניל'ה היקר. תעשה שם חיל בהוליווד הזו שלך.

"דרומית לגן עדן" שזמין ב-VOD של הוט, yes וסלקום טי.וי