מה רואים הלילה: דרמת פשע אמיתי על התרמית האנגלית הגדולה

"הגנב, אשתו והקאנו" (צילום: יחסי ציבור/ITV)
"הגנב, אשתו והקאנו" (צילום: יחסי ציבור/ITV)

סיפורם המדהים והאמיתי של ג'ון ואן דארווין, בני זוג שביימו את מותו של הבעל כדי להונות את חברת הביטוח שלו ואף הצליחו בכך במשך שש שנים, הסעיר בזמן אמת את הממלכה הבריטית והפך לדרמת פשע מעולה ואנגלית מאוד של ITV. הערב תוכלו לראות אותה ב-HOT וב-yes

כבר אמרנו לא מזמן שיש סדרות שרק הבריטים יודעים לעשות, וסדרת הדרמה "הגנב, אשתו והקאנו" של ITV היא בדיוק סדרה כזאת, לא רק בגלל שהיא מתרחשת באנגליה ולא רק בגלל שהיא מבוססת על סיפור פשע אמיתי שהתרחש באנגליה והדהים את האנגלים כולם. גם הסיפור עצמו הוא הדבר הכי אנגלי שאי פעם אונגלז והביצוע המעולה שלו מדיף ניחוח כה אנגלי שכמעט ואפשר לשלוף מתוך המסך פיש אנד צ'יפס בחומץ ומלח.

מדובר בסיפורם של ג'ון ואן דארווין וילדיהם, סיפור שתחילתו בהיעלמותו של ג'ון (מורה לשעבר וסוהר באותו שלב) ב-2002 אחרי תאונת קאנו והכרזתו כנעדר ואחר כך כמת, מה שפחות הסתדר עם העובדה שהוא צץ לפתע חמש וחצי שנים אחרי כשהוא חי לחלוטין. חקירת המשטרה (עם הופעת אורח מרשימה של קארל פיקלינגטון ושותפו לקומדיה של ריקי ג'רוויס) מגלה שהוא ביים את מותו יחד עם אשתו, ללא ידיעת ילדיהם, כדי שתוכל לקבל את כספי ביטוח החיים שלו ולשלם את המשכנתה על ביתם.

הסדרה שמשתרעת באופן בריטי מאוד על פני ארבעה פרקים מצוינים בלבד, מבוססת על ספרו של דיוויד לי, עיתונאי שעקב אחרי אשתו של דארווין לפנמה ומצא אותה שם עם בעלה המת לכאורה. הסדרה שודרה בבריטניה במהלך ארבעה ימים רצופים באפריל וזכתה לרייטינג גבוה וביקורות משבחות, גם בגלל שאין בריטי מעל גיל 30 שאינו זוכר את הסיפור שהסעיר את מהדורות החדשות ואת הממלכה כולה. שחקני האופי המעולים אדי מרסן ומוניקה דולאן הופכים את הסדרה לתענוג אמיתי וממתק לכל אנגלופיל ועושים קצת חשק לנסות את התרגיל הזה בבית. אבל אל.

>> "הגנב, אשתו והקאנו", החל מהערב ב-22:00 ב-HOT וב-yes