מה רואים הלילה: דוקו-זוועות על ארמי האמר ומשפחתו

ארמי האמר (צילום: שאטרסטוק)
ארמי האמר (צילום: שאטרסטוק)

כוכב "קרא לי בשמך", שהואשם בשנה שעברה בפרשת מי-טו עם האשמות חריגות במיוחד (כולל פנטזיות על קניבליזם, מה שגרם לכל מדורי הרכילות לעשות סלטה באוויר מרוב שמחה) חוזר למסכים בדרך האחרונה בה היה רוצה: דוקו-האשמות-בפשע שמותח קו ישיר בינו לבין שושלת המיליונרים ממנה הגיע

6 בספטמבר 2022

בתחילת השנה שעברה, ארמי האמר הצטרף לשורה הארוכה והמדכאת של כוכבים הוליוודים שיש כנגדם האשמות בהטרדה מינית. אלא שההאשמות נגד האמר ("קרא לי בשמך", "ג'יי אדגר") היו לא רק חמורות אלא גם חריגות בתוכן שלהן: האמר, השחקן הגבוה והמרשים עם היופי ההוליוודי הקלאסי, סומן בהן לא רק כגבר אלים שלא יודע להציב לעצמו גבולות (או להגיב כמו שצריך לגבולות שאחרות מציבות לו), אלא גם נטען שמחזיק בשורה פנטזיות אלימות – בין היתר, קניבליזם. בין היתר, מישהי שניהלה איתו מערכת יחסים ומאוחר יותר האשימה אותו בהתעללות רגשית, טענה שהוא כתב לה שהוא רוצה "לעשות ברביקיו מצלע שלה". כצפוי, הכותרות של כל מדורי הרכילות פשוט התפוצצו.

לגבי זה צריך לומר אמת פשוטה. האמר, בין אם מחזיק בפטישים חריגים ובין אם לא ממש, הוא לא חניבעל לקטר, והדיבורים על קניבליזם היו (טוב, כנראה) פשוט דיבורים מלוכלכים מאוד מוזרים. ההאשמות הפחות חריגות בפרשה, שמשכו הרבה פחות תשומת לב – אונס, תקיפה מינית, התעללות רגשית – הן החמורות באמת. אבל גם אנחנו רק בני אדם ככל בני האדם, ולכן אידיאולוגיה בצד רגע, ברור שאנחנו רוצים לשמוע גם את כל הפרטים העסיסיים. מאז, דרך אגב, היו עוד הרבה פרטים משונים בסיפור – האמר, שהפרשה, כצפוי, בלמה במיידי את קריירת המשחק שלו, נצפה באיי קיימן, כשנראה שהוא עוסק במקצועות מעניינים – פעם אחת אולי עובד בבית מלון, פעם אחרת אולי מנהל בניין דירות, ואחר כך אולי אולי מוכר יחידות נופש (ואולי זה היה מישהו שמאוד דומה לו, ואולי זו הייתה מתיחה משונה של חברים שנפשו שם איתו. תגגלו את זה. סיפור די מוזר). אבל לא התכנסנו כאן בשביל הרכילות. כלומר, אנחנו כן, אבל למרבה המזל, מישהו אחר כבר ארז את הסיפור הזה עבורנו.

וכאן נכנס לתמונה הדוקו-האשמות-בפשע החדש של דיסקאברי+ (הפלטפורמה שלא מזמן הוכרז שתתמזג עם HBO Max, למי שנורא מתעניין בחדשות עולם הסטרימינג האמריקאי), "House of Hammer", בת שלושה פרקים, שהפרק הראשון שלה כבר שודר בתחילת השבוע. הפרק הזה מתקצר את ההאשמות נגד האמר, אבל גם מכניס לתמונה עוד אלמנט – המשפחה הסופר-עשירה שלו, החל מהסבא-רבא, איל הנפט ארמד האמר (כמובן שזה היה השם של כל השושלת, בוריאציות כאלו ואחרות). לפי הדוקו, וכנראה בעיקר בפרקים שטרם שודרו, המשפחה של האמר נושאת קופת שרצים רצינית לא פחות מזו של הנין הסלב שלה – ודודה של ארמי, קייסי האמר, מופיעה כמרואיינת מרכזית עם המון בוץ לשפוך. הפרק הראשון אמנם קיבל ביקורות מעורבות, בעיקר על חולשת הטיעון שיש כאן איזשהו "רוע אפל" שעובר בירושה ועל כך שהסדרה מתאמצת קצת יותר מדי להרגיש כמו סרט אימה, אבל למען האמת, זה רק עשה לנו יותר חשק לראות. נו, לפחות אנחנו מודים בצדדים המפוקפקים שלנו.

"House of Hammer", פרק ראשון כעת בדיסקאברי+