מה רואים הלילה: הוליווד של העבר פוגשת את סדרת הנואר של העתיד

הבלש בא. קולין פארל ב"שוגר". צילום: יח"צ אפל TV
הבלש בא. קולין פארל ב"שוגר". צילום: יח"צ אפל TV

נכון פעם בכמה זמן יש סדרה בלשית חדשה שכולם מדברים עליה, ומתווכחים אם היא בעצם מדהימה או מפוספסת, ואין לכם כח לראות אבל אתם מתחילים בכל זאת ומבלי ששמתם לב אתם מדביקים על הקיר תמונות ומותחים ביניהם חוט אדום? אז "שוגר"

זה מתחיל כמו כל סדרה בלשית שראיתם. בלש שחוק ומבריק, בחורה נעלמת, תיק פתוח. גם הרפרור לסרטי נואר כבר לא מקורי בשום צורה. אבל אז מתחילים לפרום את הפרקים, כי יש פה המון מה לפרוק – ויש פה טוויסט שבאמת מביא משהו חדש. אה, ויש גם הופעה מעלפת מקולין פארל, שכבר השלים את המעבר מיפיוף צעיר לשחקן נפלא.

>> אל תשוו את "ריפלי" לסרט ההוא, כי אז תפספסו סדרה יוצאת דופן

"שוגר", דרמת הבלשים החדשה של אפל TV, היא טוויסט על קלאסיקה. ג'ון שוגר הוא בלש שמתמחה במציאות נערות נעלמות, וזה כישרון שאמור להועיל במשימה הנוכחית שלו – למצוא את נכדתו הנעדרת של מפיק הקולנוע הכי גדול בהוליווד. שוגר, חובב סרטים בעצמו, נלהב למשימה שכמובן מסתבכת ומסתעפת הרבה מעבר לצפוי, ולכן לא נרחיב מפאת ספויילר – ובמיוחד מזה שמגיע בהפתעה, ועשוי לפלג את הצופים. אבל הסדרה עצמה שווה את האתגר.

כי מעבר להיותה טייק חדש ומרענן לנואר, היא מהווה גם מכתב אהבה לקולנוע. היוצר של הסדרה הוא מארק פרוטוסביץ', שכתב את "אני אגדה" ו"שבעה צעדים" (הגרסה האמריקאית), והבימאי הוא פרננדוו מאירלס, שאולי אתם ממעריצי סרטו "עיר האלוהים". אתם כבר יכולים לדמיין את הפוטנציאל. יחד עם יכולות המשחק המרשימות של פארל, מדובר פה בלהיט שעומד להתפוצץ, וכדאי שתהיו בצד שלו. או שלכל הפחות, תדעו במה מדובר.
"שוגר", 2 פרקים ראשונים עכשיו באפל TV